Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 9 1 2
week 10 3 4 5 6 7 8 9
week 11 10 11 12 13 14 15 16
week 12 17 18 19 20 21 22 23
week 13 24 25 26 27 28 29 30
week 14 31
Το Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2016 πραγματοποιήθηκε η δεύτερη επιμορφωτική συνάντηση των φιλολόγων με θέμα «Λόγος, διδασκαλία και εγγράμματες ταυτότητες μαθητών: προβληματισμός με αφετηρία τη διδασκαλία τής νεοελληνικής  γλώσσας και λογοτεχνίας», με προσκεκλημένους εισηγητές τον κ. Δημήτρη Κουτσογιάννη, αναπληρωτή καθηγητή ΑΠΘ και αναπληρωτή πρόεδρο τού Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, και τη δρα Μαρία Νέζη, σχολική σύμβουλο φιλολόγων.
Την επιμορφωτική συνάντηση τίμησε με την παρουσία και τη συμμετοχή της στην ευρεία συζήτηση που ακολούθησε η σχολική σύμβουλος φιλολόγων δρ Μαργαρίτα Καλογρίδου.
Η επιμόρφωση, στην οποία συμμετείχαν οι φιλόλογοι των  Αρσακείων Γυμνασίων και Λυκείων τού Ψυχικού, τής Εκάλης και τής Πάτρας εστίασε σε συγκεκριμένα παραδείγματα διδασκαλιών που θα μπορούσαν να θεωρηθούν καινοτόμες και κατέδειξε πόσο σύνθετος είναι ο προσδιορισμός των εννοιών «νέο», «καινοτόμο» ή «καλή πρακτική» στη διδασκαλία των μαθημάτων τής Νεοελληνικής Γλώσσας και τής Λογοτεχνίας.
Ειδικότερα, ανέδειξε τα κριτήρια μιας καλής διδασκαλίας, λαμβάνοντας υπόψη ότι η γλώσσα/ λόγος αποτελεί το μέσο συγκρότησης  κάθε μαθήματος και, κατ' επέκταση, τού είδους των εγγράμματων μαθητικών ταυτοτήτων που ενεργοποιούνται.
Η επιμορφωτική συνάντηση πραγματοποιήθηκε με τη μορφή ολομέλειας και βιωματικών εργαστηρίων ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, στα οποία εξετάστηκαν «καλές διδακτικές πρακτικές» και δόθηκαν παραδείγματα τα οποία κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση.
Η δεύτερη επιμορφωτική συνάντηση έδωσε έναυσμα για γόνιμη ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των προσκεκλημένων εισηγητών και των εκπαιδευτικών των Σχολείων σχετικά με τις δυνατότητες εναλλακτικής προσέγγισης τής Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, μέσω δραστηριοτήτων που προάγουν όχι μόνο την καλλιέργεια τής γλώσσας αλλά και την ανάπτυξη ολοκληρωμένων αισθητικών κριτηρίων αποτίμησης τής λογοτεχνικής έκφρασης.