Αγαπητά μέλη της μεγάλης μας αρσακειακής οικογένειας,
Διατηρώντας με συνέπεια τη μηνιαία ενημέρωσή σας για τα νέα των Αρσακείων – Τοσιτσείων Σχολείων, θέλουμε αρχικά να σας ευχαριστήσουμε για το ενδιαφέρον και την έγνοια σας σχετικά με την εικόνα του Αρσακείου που προβάλλεται από τα ΜΜΕ, που είναι και έγνοια όλων μας.
Επειδή έχουν τεθεί ερωτήματα σχετικά με τα μέτρα που λαμβάνονται για να αντιμετωπιστούν και κατά το δυνατόν να προληφθούν πράξεις βίας, σας ενημερώνουμε ότι σε όλα τα σχολεία μας (δηλαδή σε 33 πλήρεις σχολικές μονάδες σε Ψυχικό, Εκάλη, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ιωάννινα, Τίρανα, σε 7.000 περίπου μαθητές – έχουν σημασία οι αριθμοί) υλοποιείται κάθε χρόνο και επί σειρά ετών πλήθος προγραμμάτων, βιωματικών και ενημερωτικών, κατά του σχολικού εκφοβισμού, κάτι που δεν αποτελεί σχήμα λόγου, αλλά μπορείτε να το διαπιστώσετε ανατρέχοντας σε περσινή μας συγκεντρωτική ανάρτηση (δείτε εδώ), αλλά και με μια απλή αναζήτηση στον ιστότοπό μας με τη φράση "σχολικός εκφοβισμός". Επίσης στα Αρσάκεια λειτουργεί Συμβουλευτική-Ψυχολογική Υπηρεσία, η οποία έχει διοργανώσει σε συνεργασία με διευθύνσεις των σχολείων μας ημερίδες και διαδικτυακά σεμινάρια (webinars) για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και των γονέων για το θέμα και για συναφή θέματα. Τέλος, έχει συσταθεί από τα Αρσάκεια ειδική «Μόνιμη Επιτροπή Αναφοράς και Διερεύνησης Εξαιρετικών Περιστατικών» στην οποία μπορούν να απευθύνονται παιδιά και γονείς που αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους προβλήματα. Αντιλαμβάνεστε ότι για να λειτουργήσει σωστά και -κυρίως- προληπτικά η οργανωμένη αυτή δομή είναι απαραίτητη η όσο το δυνατόν πιο στενή συνεργασία γονέων και εκπαιδευτικών τάξης με αμοιβαία εμπιστοσύνη και σεβασμό.
Ως προς το ίδιο το περιστατικό, τα Αρσάκεια –εκπαιδευτικοί και διοίκηση– κινήθηκαν αμέσως μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής νομοθεσίας, το οποίο είναι σαφές, δεσμευτικό και έχει σκοπό την προστασία των ανήλικων μαθητών. Το Αρσάκειο σέβεται το αυστηρό νομικό πλαίσιο καθ' όλη τη διαδικασία.
Αγαπητές και αγαπητοί, η παιδεία που παρέχεται στα Αρσάκεια ξεχωρίζει για πολλούς λόγους και περιστατικά όπως αυτό που συζητείται μας λυπούν ασφαλώς βαθύτατα, αλλά μας κάνουν επίσης να επιθυμούμε να βελτιώσουμε ακόμη περισσότερο τις μεθόδους και τα μέτρα που εφαρμόζουμε, επαναξιολογώντας τις ήδη μεγάλες προσπάθειες που καταβάλλονται επί σειρά ετών. Πιστεύουμε ότι τέτοια περιστατικά δεν πρέπει να οδηγούν σε εκμηδένιση και απαξίωση του τεράστιου έργου που έχει συντελεστεί στα Αρσάκεια τις τελευταίες δεκαετίες, κάτι που έχει αποτυπωθεί στον τόμο που μπορείτε να δείτε εδώ. Πρόκειται για ένα έργο που πραγματικά θα έκανε υπερήφανο οποιονδήποτε συμμετείχε στη δημιουργία του.
Διότι το πραγματικό Αρσάκειο είναι το Αρσάκειο της παιδείας, της δημιουργίας, του πολιτισμού και της επιστήμης. Και η αμαύρωση της φήμης του είναι, αν όχι σκόπιμη, οπωσδήποτε άδικη.
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το 9ο Παναρσακειακό Μαθητικό Συνέδριο
Με συμμετοχή 18 Σχολείων, 900 μαθητών, 90 εκπαιδευτικών και 36 πανεπιστημιακών, ερευνητών, ανθρώπων των γραμμάτων ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 9ου Παναρσακειακού Μαθητικού Συνεδρίου με θέμα «Μνήμη Μικρασιατικού Πολιτισμού» που πραγματοποιήθηκε στα Αρσάκεια-Τοσίτσεια Σχολεία της Εκάλης την Τρίτη, 4/4/23 και την Τετάρτη, 5/4/22 και το οποίο παρακολούθησαν 1.000 μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς.
Στο Συνέδριο παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα πέντε (5) Εργαστηρίων τα οποία υλοποιήθηκαν από 700 μαθητές καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους σε όλα τα συγκροτήματα των Αρσακείων - Τοσιτσείων Σχολείων (Ψυχικό, Εκάλη, Πάτρα, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα). Συμμετείχαν επίσης μαθητές του Γενικού Λυκείου Φιλοθέης, του 3ου Γυμνασίου Αμαρουσίου και του 2ου Γυμνασίου Μεταμόρφωσης.
Το τελικό έργο που παρήχθη από κάθε Εργαστήριο σε κάθε συγκρότημα παρουσιάστηκε και ως προϊόν και, κυρίως, ως διαδικασία με τη μορφή παρουσίασης, έκθεσης, καλλιτεχνικού έργου, podcast, βίντεο, δημιουργικής γραφής, αφήγησης κ.λπ.
Παράλληλα, 200 μαθητές συμμετείχαν ανεξάρτητα (ως άτομα ή ως ομάδες) με poster, θεατρικά δρώμενα, μουσικά/χορευτικά δρώμενα, ταινίες μικρού μήκους, ψηφιακές εφαρμογές.
Στο πλαίσιο του Συνεδρίου πραγματοποιήθηκε, μεταξύ άλλων:
α) Έκθεση του Εργαστηρίου Μνήμης (Υπεύθυνη Εργαστηρίου: Άννα Ενεπεκίδου, Μουσειολόγος, Διευθύντρια Υπηρεσιών του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία). Εκτέθηκαν έργα των μαθητών σχετικά με τη Μ. Ασία -αναμνήσεις μελών της οικογένειας, προσωπικές ιστορίες, φωτογραφίες, αντικείμενα Μ. Ασίας. Η έκθεση εντάσσεται στο Πρόγραμμα του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων «Το δικό μου ’22».
β) Η Έκθεση των Γενικών Αρχείων του Κράτους (τεκμήρια Μικρασιατικής Ιστορίας), που προέκυψε μετά την επίσκεψη εκπροσώπων των ΓΑΚ στα Αρσάκεια, στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Ιστορίας. Υπεύθυνος της Έκθεσης: Ιωάννης Γκλαβίνας, Αρχειονόμος, Ιστορικός, Προϊστάμενος του Τμήματος Προβολής, Επικοινωνίας και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων των Γενικών Αρχείων του Κράτους - Κεντρική Υπηρεσία.
Την αποτίμηση του 9ου Συνεδρίου και ψηφιακό υλικό θα βρείτε στην ιστοσελίδα του Συνεδρίου https://synedria.arsakeio.gr/
500 μαθητές στους 5ους Μαθηματικούς Αγώνες!
Ολοκληρώθηκαν επιτυχώς οι 5οι Μαθηματικοί Αγώνες που διεξήχθησαν την Παρασκευή 28 Απριλίου 2023 στα Αρσάκεια-Τοσίτσεια Σχολεία Εκάλης.
Στους Αγώνες συμμετείχαν ομάδες μαθητών Γ΄ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου από τα Αρσάκεια-Τοσίτσεια Σχολεία Εκάλης, Ψυχικού, Θεσσαλονίκης, Πάτρας και Ιωαννίνων, καθώς και από σχολεία εκτός Αρσακείων.
Διημερίδα για τα προγράμματα ERASMUS με ΙΚΥ και ΠΕΚΕΣ στο Αρσάκειο Πατρών
Η διημερίδα που συνδιοργάνωσαν η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και το ΙΚΥ (Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών) σε συνεργασία με τα Αρσάκεια Σχολεία και το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) έλαβε χώρα στις 24-25 Απριλίου 2023 στην Εστία Επιστημών των Αρσακείων Σχολείων Πατρών.
Στη διημερίδα 82 συνολικά εκπαιδευτικοί με ομάδες μαθητών τους από 30 σχολικές μονάδες και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης από τους τρεις νομούς της Δυτικής Ελλάδας ανέδειξαν το εκπαιδευτικό τους έργο από τη συμμετοχή τους σε πρόγραμμα Erasmus+.
Νεογράφημα, τεύχος 26 - Αφιέρωμα στην τέχνη, στην παιδεία και στον άνθρωπο
Κυκλοφόρησε το 26ο τεύχος του περιοδικού «Νεογράφημα - όταν γράφουν τα νιάτα» του Αρσακείου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης, αφιερωμένο στην τέχνη, στην παιδεία και στον άνθρωπο. Περιέχει κείμενα μαθητών και μαθητριών του Σχολείου σχετικά με την τέχνη και τους πολλαπλούς ρόλους της, μαρτυρίες και εμπειρίες τους από την αναζήτηση της δικής τους έκφρασης μέσω της τέχνης, αλλά και προσωπικές δημιουργικές τους απόπειρες τόσο στον λόγο όσο και στην εικόνα.
Η αλματώδης ανάπτυξη των Αρσακείων την τελευταία 35ετία: Τι είναι το STEAM;
Το STEΑM είναι μια διαθεματική εκπαιδευτική πρόταση που ενσωματώνει ως βασικές συνιστώσες της την επιστήμη (S), την τεχνολογία (T), τη μηχανική (E), την Τέχνη (Α) και τα μαθηματικά (M).
Η γενικότερη ιδέα της σύγχρονης αντίληψης του STEΑM έχει τις ρίζες της στην προσωκρατική φιλοσοφική σκέψη, όπου η γνώση δεν περιχαρακωνόταν σε τομείς, αλλά αποτελούσε συνισταμένη των τομέων αυτών μέσα από τη διαρκή αλληλεπίδρασή τους.
Από την ιστορία των Αρσακείων: Ο αυτοκράτωρ της Βραζιλίας στο Αρσάκειο
Ο αυτοκράτωρ της Βραζιλίας Πέτρος ο Β΄ γεννήθηκε στο Ρίο ντε Τζανέιρο και κληρονόμησε τον θρόνο της χώρας σε ηλικία 5 ετών, το 1831.
Ως αυτοκράτορας υποστήριξε την κατάργηση της δουλείας και ως άνθρωπος του πνεύματος στήριζε την παιδεία, τον πολιτισμό και τις επιστήμες. Είχε επαφές με πολλές διάσημες σήμερα προσωπικότητες, όπως τον Δαρβίνο, τον Ουγκώ, τον Νίτσε, τον Παστέρ κ.ά.
Το 1876 ο αυτοκράτωρ της Βραζιλίας πραγματοποίησε ανεπίσημο ταξίδι στην Ελλάδα για να επισκεφθεί πολλούς αρχαιολογικούς χώρους. Καθώς φημιζόταν για την υποστήριξή του στην Παιδεία, με μεγάλη χαρά και ενδιαφέρον επισκέφθηκε το Αρσάκειο και ζήτησε να πληροφορηθεί για την ιστορία και τον τρόπο διοίκησης ενός σχολείου θηλέων.
Διαβάστε περισσότερα εδώ.
.
Ως αυτοκράτορας υποστήριξε την κατάργηση της δουλείας και ως άνθρωπος του πνεύματος στήριζε την παιδεία, τον πολιτισμό και τις επιστήμες. Είχε επαφές με πολλές διάσημες σήμερα προσωπικότητες, όπως τον Δαρβίνο, τον Ουγκώ, τον Νίτσε, τον Παστέρ κ.ά.
Το 1876 ο αυτοκράτωρ της Βραζιλίας πραγματοποίησε ανεπίσημο ταξίδι στην Ελλάδα για να επισκεφθεί πολλούς αρχαιολογικούς χώρους. Καθώς φημιζόταν για την υποστήριξή του στην Παιδεία, με μεγάλη χαρά και ενδιαφέρον επισκέφθηκε το Αρσάκειο και ζήτησε να πληροφορηθεί για την ιστορία και τον τρόπο διοίκησης ενός σχολείου θηλέων.
Διαβάστε περισσότερα εδώ.
.
και για την ιστορία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας και των Αρσακείων στο https://history.arsakeio.gr/
Ακολουθήστε μας στα κοινωνικά δίκτυα: