logo-pasxa
jtemplate.ru - free extensions for joomla
Αρσάκεια ΨυχικούΑρσάκεια - Τοσίτσεια ΕκάληςΑρσάκεια ΘεσσαλονίκηςΑρσάκεια ΠατρώνΑρσάκεια ΙωαννίνωνΑρσάκεια Τιράνων
Το Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Πατρών, διοργανώνει σε συνεργασία με Εργαστήρια Τμημάτων του Πανεπιστημίου Πατρών, Θερινά Σχολεία (SUMMER SCHOOL) από 3 Ιουλίου έως 14 Ιουλίου 2017 στο Πανεπιστήμιο Πατρών.

Η συνεργασία αυτή αφορά στους μαθητές Α΄ και Β΄ Λυκείου, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να ενταχθούν στις ερευνητικές ομάδες εργασίας των διαφόρων εργαστηρίων.

Η συνεργασία αυτή αποσκοπεί στην πληρέστερη ενημέρωση των μαθητών και την εξοικείωσή τους με τις ερευνητικές δραστηριότητες, που εκπονούνται στα διάφορα εργαστήρια, και θα επισφραγίζεται με ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ, την οποία τα συγκεκριμένα Εργαστήρια θα δίνουν σε κάθε μαθητή που συμμετείχε στις ομάδες εργασίας.

Έτσι, οι μαθητές θα ενημερωθούν με τρόπο άμεσο και βιωματικό για τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της έρευνας, τις προωθημένες επιστημονικές εφαρμογές σε τεχνολογικούς τομείς, προκειμένου να διαμορφώσουν τα ασφαλή εκείνα κριτήρια ώστε να προβούν σε μελλοντικές επιστημονικές επιλογές.

Η συνεργασία των Αρσακείων Σχολείων Πατρών αναφέρεται στα εξής Εργαστήρια Τμημάτων του Πανεπιστημίου Πατρών:



Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών Πανεπιστημίου Πατρών

Εργαστήριο Συστημάτων Παραγωγής & Αυτοματισμού (LMS)

Υπεύθυνος Καθηγητής: Δημήτριος Μούρτζης.

Το Εργαστήριο Συστημάτων Παραγωγής και Αυτοματισμού είναι προσανατολισμένο στην έρευνα και την ανάπτυξη επιστημονικών και τεχνολογικών πεδίων αιχμής. Το LMS έχει συμμετάσχει σε μια σειρά από ερευνητικά προγράμματα που χρηματοδοτούνται από το CEU και ευρωπαϊκών βιομηχανικών εταίρων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη συνεργασία με την ευρωπαϊκή βιομηχανία, καθώς και με μια σειρά από "hi-tech" επιχειρήσεις. Το LMS είναι υπό τη διεύθυνση και τον τεχνικό συντονισμό του καθηγητή Γιώργου Χρυσολούρη. Είναι οργανωμένη σε τρεις διαφορετικούς τομείς:

·                     Διαδικασίες Παραγωγής, Μοντελοποίηση και Ενεργειακή Απόδοση.

·                     Ρομπότ, Αυτοματισμοί και Εικονική Πραγματικότητα στη Βιομηχανία

·                     Συστήματα Παραγωγής

http://www.lms.mech.upatras.gr/


Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Τεχνολογίας Υπολογιστών Πανεπιστημίου Πατρών

Εργαστήριο Θεωρητικής Ηλεκτροτεχνίας και Παραγωγής Β'

Υπεύθυνος Καθηγητής: Θεόδωρος Αντωνακόπουλος.

Η ομάδα Γνωστικών Υπολογιστικών Μηχανών και Ενσωματωμένων Συστημάτων  (Cognitive Computing Machines and Embedded Systems  - COMES) δραστηριοποιείται στο Εργαστήριο Θεωρητικής Ηλεκτροτεχνίας και Παραγωγής Β' (ΕΘΗΠ), το οποίο δημιουργήθηκε για την εκπαίδευση των φοιτητών του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών στην περιοχή των τηλεπικοινωνιών. Η ομάδα COMES διεξάγει έρευνα στην ευρύτερη περιοχή των επικοινωνιών, των σύγχρονων  γνωστικών υπολογιστικών μηχανών και των ενσωματωμένων συστημάτων. Η ομάδα COMES συνεργάζεται με την Ελληνική και Ευρωπαϊκή βιομηχανία στο πλαίσιο κοινών ερευνητικών έργων και έχει αναπτύξει συστήματα για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία.  Το επιστημονικό έργο της ομάδας προβάλλεται διεθνώς μέσω δημοσιεύσεων του ερευνητικού δυναμικού της σε διεθνή περιοδικά και με ανακοινώσεις σε διεθνή συνέδρια στις θεματικές περιοχές ενδιαφέροντός της.

http://www.loe.ee.upatras.gr/greek/COMES-home.htm


Τμήμα Ιατρικής Πανεπιστημίου Πατρών

Υπεύθυνοι Καθηγητές: Περικλής Νταβλούρος, Γεώργιος Χάχαλης, Γεώργιος Αντωνάκης, Κατερίνα Σολωμού, Ελένη Κουρέα.

Οι μαθητές που θα εκπονήσουν ένα κλινικό projectκαι θα ενημερωθούν για τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της Παθολογίας – Καρδιολογίας, της Μαιευτικής – Γυναικολογίας, της Παθολογικής Ανατομίας, της Ακτινολογίας και άλλα. Οι μαθητές θα εκπονήσουν εργασίες που αφορούν την κλινική εξέταση (ιατρικό ιστορικό) και τα διαγνωστικά εργαστήρια, ενώ θα παρακολουθήσουν πρότυπα χειρουργεία.

http://www.pgnp.gr/?section=2334&language=el_GR


Τμήμα Φαρμακευτικής Πανεπιστημίου Πατρών

Υπεύθυνος Καθηγητής: Γεώργιος A. Σπυρούλιας.

Η ερευνητική ομάδα του τμήματος Φαρμακευτικής του Πανεπιστημίου Πατρών, δραστηριοποιείται στη διαμορφωτική μελέτη πρωτεϊνικών, εν δυνάμει φαρμακευτικών, στόχων μέσω της φασματοσκοπίας βιομοριακού, πολυδιάστατου και πολυπυρηνικού μαγνητικού συντονισμού σε διάλυμα. Στο εργαστήριο οι μαθητές θα συμμετέχουν ενεργά και θα δραστηριοποιηθούν στην εφαρμογή μεθόδων Μοριακής Βιολογίας και Βιοτεχνολογίας για την παρασκευή, απομόνωση κι εμπλουτισμό με ισότοπα άνθρακα (13Cενσωματωμέτου στη γλυκόζη) και αζώτου (15Ν ενσωματωμένο σε άλατα αμμωνίου), πρωτεϊνικών δειγμάτων. Επιπροσθέτως, θα ασχοληθούν με το φυσικοχημικό τους χαρακτηρισμό, μέσω σύγχρονων μεθόδων βιοφυσικής, και θα μελετήσουν τα δομικά τους χαρακτηριστικά μέσω της απεικόνισης τριδιάστατων πρωτεϊνικών δομών αλλά και συμπλεγμάτων τους. Επίσης, θα εξερευνήσουν τις βιολογικές τους ιδιότητές, την « επικοινωνία » με της αλληλεπίδρασής τους με άλλα βιομόρια, καθώς και την ανταπόκρισή τους σε γνωστές ή υπό ανάπτυξη φαρμακευτικές ουσίες με τη χρήση σύγχρονου ερευνητικού εξοπλισμού Φασματοσκοπίας NMRκαι μεθόδων υπολογιστικής βιολογίας.

http://bionmr.upatras.gr/

http://excellence.minedu.gov.gr/draseis/listing/103-spectroscopy


Τμήμα Βιολογίας Πανεπιστημίου Πατρών

Εργαστήριο Κρυσταλλογραφία Ακτίνων Χ και Δομικής Βιολογίας

Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Μαργιωλάκη Ειρήνη

Στα πλαίσια δράσεων εξωστρέφειας του Πανεπιστημίου Πατρών, ανακοινώνεται σύναψη συνεργασίας μεταξύ της ομάδας Δομικής Βιολογίας του Τμήματος Βιολογίας (με επιστημονική υπεύθυνο  την Επικ. Καθηγήτρια Ειρήνη Μαργιωλάκη) με το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών, για την διεξαγωγή θερινού σχολείου (“summerschool”) κατά τον μήνα Ιούλιο, στους τομείς της μοριακής βιολογίας και της κρυσταλλογραφίας. Η εκπαιδευτική δραστηριότητα θα διαρκέσει μία εβδομάδα και θα μπορούν να συμμετάσχουν έως 6 παιδιά και απευθύνεται σε μαθητές των Α΄ και Β΄ τάξεων τού Λυκείου.  Οι ακριβείς ημερομηνίες καθώς και το λεπτομερές πρόγραμμα θα διαμορφωθεί σύμφωνα με το οργανόγραμμα του εργαστηρίου, προκειμένου να λειτουργήσει σε ένα απόλυτα συγκεκριμένο πλαίσιο. Την διδασκαλία των επιμέρους δραστηριοτήτων θα πραγματοποιήσουν οι κάτωθι υπ. διδάκτορες-μεταπτυχιακοί φοιτητές του εργαστηρίου: Καραβασίλη Φωτεινή, Βαλμάς Αλέξανδρος, Φίλη Σταυρούλα & Χριστοπούλου Μαγδαληνή.

Το εργαστήριο Δομικής Βιολογίας ιδρύθηκε το 2010 από την Dr. Ειρήνη Μαργιωλάκη και στεγάζεται στο ομώνυμο Τμήμα του Πανεπιστημίου Πατρών. Οι εγκαταστάσεις του περιλαμβάνουν 2 εργαστηριακούς χώρους. Στον πρώτο πραγματοποιούνται πρωτόκολλα μοριακής βιολογίας, και βιοχημείας  που σχετίζονται με την έκφραση, απομόνωση και κρυστάλλωση πρωτεϊνικών μορίων-επικρατειών προερχόμενων από δυνητικά επικίνδυνους για την δημόσια υγεία ιούς (Papageorgiouetal., 2010). Ο δεύτερος περιλαμβάνει 2 τελευταίας γενιάς περιθλασίμετρα των εταιρειών Brukerκαι PANalytical, διαθέσιμα στην πανεπιστημιακή κοινότητα για συλλογή υψηλής ποιότητας δεδομένων περίθλασης ακτίνων-Χ με σκοπό τον τρισδιάστατο δομικό χαρακτηρισμό οργανικών και ανόργανων μακρομορίων.

Η ερευνητική ομάδα του εργαστηρίου αποτελεί την μοναδική παγκοσμίως που ειδικεύεται στον δομικό χαρακτηρισμό πρωτεϊνικών μορίων μέσω της τεχνικής περίθλασης ακτίνων-Χ από πολυκρυσταλλικά υλικά (X-rayproteinpowderdiffraction), μια καινοτόμος όσο και αποδοτική προσέγγιση στον τομέα της Δομικής Βιολογίας. Αναπτυσσόμενη ταχύτατα την τελευταία δεκαετία από την κ. Μαργιωλάκη και τους συνεργάτες η τεχνική προσφέρει γρήγορες και αξιόπιστες λύσεις τόσο σε ερευνητικό όσο και σε βιομηχανικό επίπεδο στην βελτιστοποίηση και τον σχεδιασμό νέων φαρμακευτικών σκευασμάτων, με αποκορύφωμα τον εντοπισμό τεσσάρων νέων πολυμόρφων της ινσουλίνης (Norrman& Schluckebier, 2007; Karavassilietal., 2012; Valmasetal., 2015; Filietal., 2015).

http://www.biology.upatras.gr/


Τμήμα Φιλοσοφίας Πανεπιστημίου Πατρών

Υπεύθυνος Καθηγητής: Μιχάλης Παρούσης, Πρόεδρος του Τμήματος Φιλοσοφίας

H εξέλιξη της τεχνολογίας αποτελεί προϋπόθεση για καλυτέρευση των όρων ζωής αλλά και τη μήτρα των προβλημάτων της εφαρμοσμένης ηθικής. Η ιατρική τεχνολογία για τα ζητήματα αναπαραγωγής και παράτασης της ζωής, η βιομηχανική τεχνολογία για τα ζητήματα περιβαλλοντικής ηθικής, η γενετική τεχνολογία για τα ζητήματα τροποποίησης του γενετικού κώδικα των οργανισμών, η πληροφορική τεχνολογία για τα ζητήματα της πληροφοριακής αυτονομίας κοκ. Η τεχνολογία έρχεται έτσι να επιλύσει βιοτικά προβλήματα, γεννά όμως και νέες πρωτόγνωρες δυνατότητες, οι οποίες οφείλουν να υποβληθούν σε ένα κριτικό έλεγχο στα πλαίσια του κοινωνικού διαλόγου ως προς την ηθική τους νομιμοποίηση. Τα ηθικά προβλήματα που προκύπτουν από τη μεταβολή των όρων επέμβασης της επιστήμης στην κοινωνία εμφανίζονται ως τυπικά ηθικά διλήμματα. Άρα μιλώντας για τεχνολογία μιλάμε κυρίως για την γένεση και την ανάγκη επίλυσης ηθικών διλημμάτων και κατά συνέπεια για την εφαρμοσμένη ηθική ως μέθοδο επίλυσης ηθικών διλημμάτων.

Ένα θερινό σχολείο θα έπρεπε να περιέχει ένα θεωρητικό μέρος με  βασικό θέμα την έννοια του ηθικού διλήμματος και της στάθμισης αξιών σε αντιπαραβολή με την έννοια της ηθικής επιλογής που χαρακτηρίζει την παραδοσιακή ηθική θεωρία. Με άλλα λόγια θα έπρεπε να διερευνηθεί με ποιό τρόπο ο σχηματισμός αγαθής βούλησης παρουσιάζεται όχι ως διάκριση αγαθού και κακού αλλά ως βελτιστοποίηση της εξισορρόπησης αξιών, όπου η ανθρώπινη αξιοπρέπεια και η προσωπική αυτονομία διατηρούν ένα κεντρικό ρόλο. Στη συνέχεια ένα πρακτικό μέρος όπου η θεωρία της στάθμισης αξιών θα έβρισκε εφαρμογή σε ζητήματα της αρχής και του τέλους της ζωής, όπως η κλωνοποίηση και η γενετική μηχανική, η εξωσωματική γονιμοποίηση και η παρένθετη μητρότητα, ο προγεννητικός έλεγχος και η τεχνητή διακοπή της κύησης, η διαθήκη του ασθενούς, η τεχνητή παράταση της ζωής, η παρηγορητική ιατρική και η ανακουφιστική φροντίδα, τέλος δε η ιατρική υποβοήθηση στο θνήσκειν.

Η ηθική φιλοσοφία έχει αναδείξει την Αρετή, την Αξία και το Όφελος ως δυνατά κριτήρια ορθότητας του πράττειν. Είναι σημαντικό να εξετάσει κανείς πως λειτουργούν στην επίλυση ηθικών διλημμάτων.

https://www.philosophy.upatras.gr/



Παιδαγωγικό Τμήμα Πανεπιστημίου Πατρών

Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Μάρω Γαλάνη

Γνωστικό Αντικείμενο: Διδακτική χορού ρυθμικού και θεατρικού παιχνιδιού

Βαθμίδα: Ε.Ε.Π. βαθμίδα Α

Στόχοι του θερινού σχολείου:

1. Κατανόηση της χρησιμότητας και της καταλληλότητας της δημιουργικής μεθόδου του ρυθμικού - θεατρικού παιχνιδιού και μεθόδου  έργου επιτέλεσης εν προόδω ως εκπαιδευτικών εργαλείων στο πλαίσιο της εκπαίδευσης. Ως παιδευτικών μέσων  δυνατότητας να δημιουργούν τις συνθήκες και τις προϋποθέσεις που επιτρέπουν στην καλλιτεχνική πράξη να υπάρξει στο σχολείο. Να λειτουργούν  σε παιδαγωγικό κλίμα. Να στηρίζουν τους μαθητές ώστε να αναπτύσσουν τις δυνατότητές τους και τη φαντασία τους μέσα από μια διαδικασία που σε κάθε περίπτωση θα είναι ουσιαστικά απολαυστική.

2. Θεωρητική προσέγγιση για τη λειτουργία του Ρυθμικού - Θεατρικού Παιχνιδιού και της Επιτέλεσης Happening/Performanc/Site specific ως μορφών τέχνης και ως εκπαιδευτικό μέσο και διδακτικό εργαλείο, μέσω εισηγήσεων με χρήση διαφανειών powerpoint, video και διαλόγου για την ανταλλαγή απόψεων και τη δημιουργία μιας νέας κουλτούρας με την ευρύτερη κοινωνική της έννοιας «αγωγή πολιτισμού» μέσα στο σχολείο.

3. Βιωματικό εργαστήριο όπου γίνεται δημιουργική μελέτη των εκφραστικών μέσων των μαθητών (κίνησης και λόγου) σε κλειστό χώρο και πρακτική στη μέθοδο έργου επιτέλεσης εν προόδω: Happening/Performance/Sitespecificσε ανοιχτό χώρο.

4. Δημιουργία και παρουσίαση παράστασης, αναλυτικά, βήμα – βήμα,  η προοπτική του θέματος: από τις εμπνεύσεις,  στις πρακτικές ασκήσεις, ως την οργάνωση και το όρντινο των δοκιμών και ως την υλοποίηση – παρουσίασή της.

http://www.elemedu.upatras.gr/

Διαμονή

Για τους μαθητές που προέρχονται από τα Αρσάκεια Σχολεία εκτός Πατρών, έχουν τη δυνατότητα να διαμείνουν σε ένα από τα ξενοδοχεία της πόλης της Πάτρας

Προτεινόμενο ξενοδοχείο: PatrasPalace(4*) (Μονόκλινο: 45€ με πρωινό, Δίκλινο: 50€ με πρωινό) http://www.patraspalace.gr/.

*Μετακίνηση
Καθημερινά το πρωί, θα αναχωρεί λεωφορείο από το κέντρο της πόλης (από το ξενοδοχείο PatrasPalace) προς το Πανεπιστήμιο Πατρών και θα επιστρέφει το μεσημέρι μετά την ολοκλήρωση των προγραμμάτων. Το κόστος μετακίνησης θα καθοριστεί με βάση τον αριθμό των συμμετεχόντων μαθητών.

*Διατροφή
Προβλέπεται ένα γεύμα στο Πάρκο της Ειρήνης, στο χώρο του Πανεπιστημίου Πατρών. (10€/γεύμα/ημέρα) http://www.patrascatering.gr/
*Απαραίτητη προϋπόθεση η συμμετοχή ενός ικανού αριθμού μαθητών.