Αρσάκεια Ιωαννίνων
Την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2018 οι μαθητές των Α΄ και Γ΄ τάξεων τού Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού (ΚΛΑΣΙΚΟΥ) επισκέφθηκαν το Κέντρο Προστασίας και Αποκατάστασης Παιδιών και Νέων με Νοητική Υστέρηση «Η Θεοτόκος».
Η προετοιμασία αυτής τής επίσκεψης είχε πραγματοποιηθεί από την κ. Μιρέλλα Γιαννακοπούλου, ειδική παιδαγωγό στο εν λόγω κέντρο. Η κ. Γιαννακοπούλου έκανε μια αναλυτική παρουσίαση αλλά και συζήτησε με τους μαθητές για τον τρόπο λειτουργίας, τις δομές, τους στόχους και τους μαθητές τού Κέντρου «Η Θεοτόκος».
Ήταν όμως η ίδια η επίσκεψη των παιδιών μας στο κέντρο που διέλυσε τις εκπεφρασμένες από κάποιους ενστάσεις για το «βάρος» που ίσως έκρυβε μια τέτοια πρωτοβουλία.
Σε έναν χώρο 51 στρεμμάτων υπήρχαν πολλά μικρά καθαρά, φωτεινά, άρτια εξοπλισμένα και συντηρημένα κτίσματα, απόλυτα εναρμονισμένα με τη φύση αλλά κυρίως με τις ανάγκες αυτών των παιδιών.
Χάρη σε φωτισμένους δασκάλους, ειδικούς επιστήμονες και ευαισθητοποιημένους πολίτες έχει δημιουργηθεί, μέσα στα όρια τού κέντρου μια μικρογραφία τού κόσμου που υπάρχει εκεί έξω.
Εστιάζοντας στην παρουσία και στον τρόπο εκπαίδευσης των νέων οι μαθητές μας είδαν παιδιά που αγωνίζονται για το δικό μας «αυτονόητο» και «κεκτημένο», που χαίρονται με κάθε μικρή επιτυχία τους, που απολαμβάνουν την ανθρώπινη παρουσία και αγάπη ως κάτι πραγματικά πολύτιμο, που προετοιμάζονται για το δύσκολο μέλλον με την ανεξάντλητη και συγκινητική συμπαράσταση των δασκάλων τους.
Είδαν πραγματικά χαρούμενα πρόσωπα και όχι μια «στημένη» και εξωραϊσμένη εικόνα. Δεν υπερίσχυε η σκιά τής δυσκολίας, τού προβλήματος, τής διαφορετικότητας αλλά το φως τής δημιουργικότητας, τής αισιοδοξίας, τού χαμόγελου.
Οι μαθητές μας διαπίστωσαν για μια ακόμη φορά ότι ουσιαστικό και με μεγάλη δυναμική μπορεί να είναι και το μάθημα που γίνεται έξω από την αίθουσα διδασκαλίας, χωρίς εγκεκριμένο πρόγραμμα και διδακτέα ύλη αλλά μέσα από τον αυθορμητισμό και την αμεσότητα τής επαφής με τον «άνθρωπο» που βρίσκεται απέναντι αλλά και μέσα μας.
Καθώς, λοιπόν, μέσα από αυτήν την επικοινωνία ένιωσαν στην ψυχή τους λίγο πιο πλούσιοι έδωσαν υπόσχεση καρδιάς για την επόμενη επίσκεψή τους εκεί.

Ακολουθούν οι σκέψεις μαθητριών για την επίσκεψή μας στο Κέντρο «ΘΕΟΤΟΚΟΣ»:

"Μέχρι στιγμής στη ζωή μου έχω γνωρίσει και έχω δει αρκετά παιδιά με ειδικές ανάγκες. Σε διακοπές, στην κατασκήνωση, στο σχολείο, οι περιστάσεις έχουν υπάρξει αρκετές. Ποτέ όμως δεν είχα φανταστεί ότι τα παιδιά αυτά έχουν τόσο μεγάλες ικανότητες και κρύβουν τόση μεγάλη χαρά μέσα τους.
Το κέντρο "Θεοτόκος" είναι ένα ίδρυμα που παρέχει ειδική εκπαίδευση σε παιδιά με ειδικές ανάγκες. Καταρχάς το ίδρυμα αυτό έχει τις πιο όμορφες εγκαταστάσεις που ένα τέτοιο μέρος θα μπορούσε να έχει. Σε έναν καταπράσινο χώρο τα παιδιά μπορούν να βγουν και να παίξουν, με εκπληκτικά γήπεδα και αίθουσες διδασκαλίας για όλα τα μαθήματα· τα κτίρια ήταν υπέροχα. Οι άνθρωποι που εργάζονται εκεί αξίζουν επίσης μια αναφορά. Φαίνονται να γνωρίζουν πολύ καλά το αντικείμενό τους και είναι γεμάτοι στοργή και αγάπη προς τα παιδιά. Τους θαυμάζω για την επιλογή που έχουν κάνει, την υπομονή που έχουν και την αγάπη που δείχνουν.
Φτάνοντας στο ίδρυμα χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και η ομάδα στην οποία ήμουν εγώ αρχικά επισκέφτηκε τις αίθουσες τής πρώιμης παρέμβασης, όπου διδάσκονται παιδιά ηλικιών από 2,5 – 5 ετών. Εκεί μας υποδέχτηκε ο Γιώργος ένα παιδί γεμάτο χαρά και ενέργεια, ο οποίος κατάφερε να μας κάνει όλους να χαμογελάσουμε. Αφού ενημερωθήκαμε για το τι ακριβώς περιλαμβάνει η προσχολική αγωγή και τι είναι η εργοθεραπεία, περάσαμε στα τμήματα των εφήβων και των ενηλίκων. Εκεί αυτό που μου έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση ήταν η ποικιλία δραστηριοτήτων, η δυσκολία ορισμένων από αυτές και φυσικά το πόσο καλά τα κατάφερναν όλοι. Για εμένα ξεχώρισε η κουζίνα με τον Μιχάλη ο οποίος μας άφησε όλους έκπληκτους με τις πολλές του γνώσεις.
Βλέποντας όλα τα παιδιά εκεί τόσο χαρούμενα να μας καλωσορίζουν, να μας μιλούν, να παίζουν, να γελούν και να κάνουν τόσα πράγματα, ένιωσα τόσο όμορφα που άνθρωποι με τόσες δυσκολίες, που σε άλλες περιπτώσεις θα ήταν παραγκωνισμένοι από το σύνολο τής κοινωνίας, βρίσκονται σε ένα τέτοιο μέρος όπου δεν τους κρίνει κανείς και τους δίνεται η δυνατότητα να δραστηριοποιηθούν. Κατάλαβα, με την επίσκεψη αυτή, ότι τα παιδιά αυτά και γενικότερα τους ανθρώπους με ειδικές ανάγκες δεν πρέπει να τους υποτιμάμε γιατί έχουν πραγματικά ξεχωριστές και απίστευτες ικανότητες.
Ήταν η πρώτη φορά που μετά από επίσκεψη σε τέτοιο χώρο αντί να φεύγω με λύπη, έφυγα γεμάτη αισιοδοξία. Η ομορφιά τού χώρου και η ευχάριστη ατμόσφαιρα που επικρατούσε με έκαναν να νιώσω ότι τα παιδιά εκεί περνούν με απίστευτο τρόπο τις σχολικές τους ώρες.Τα παιδιά τού Ιδρύματος "Θεοτόκο" είναι ξεχωριστά, όχι επειδή είναι παιδιά με ειδικές ανάγκες, αλλά επειδή είναι πανέξυπνα και δυνατά και μπορούν να καταφέρουν πολλά περισσότερα από όσα εμείς που θεωρούμε τους εαυτούς μας «κανονικούς». Χάρηκα πάρα πολύ που κάναμε αυτή την επίσκεψη και θα ήθελα πολύ να ξαναπάω και να ξαναδώ αυτά τα παιδιά."

Ανδριοπούλου Αλεξάνδρα (τμήμα Α1΄)

"Η ιδέα να επισκεφτούμε το ίδρυμα «Θεοτόκος» ήταν εξαιρετική. Μόνο θετικά σχόλια θα μπορούσα να καταγράψω. Κέρδισα, ευρισκόμενη για λίγες ώρες κοντά σε παιδιά, που κατάλαβα στην πράξη πως ήταν παιδιά με ιδιαίτερες ικανότητες. Τα θαύμασα, ένιωσα δέος για την προσπάθεια που κατέβαλλαν να κατακτήσουν πράγματα  τα οποία για τα υπόλοιπα παιδιά είναι δεδομένα. Συνειδητοποίησα βιωματικά την αξία και την ομορφιά τής ζωής που αποκαλύπτεται μέσα από το διαφορετικό. Θαύμασα επίσης όλους τους εκπαιδευτικούς και το προσωπικό τού ιδρύματος που με μεγάλη αγάπη πλαισίωναν τα παιδιά και τους προσέφεραν τη βοήθειά τους. Το αποτέλεσμα διαγραφόταν στα χαμόγελα και στο διαπεραστικό βλέμμα τους, καθώς μέσα από αυτά μιλούσαν και αποκάλυπταν πράγματα που η γλώσσα ίσως δεν θα μπορούσε να αρθρώσει.
Ευχαριστούμε τη Διευθύντριά μας κ. Θεοδωρέλου και τους καθηγητές μας για αυτήν την επίσκεψη!"

Ειρήνη Κάτσου (τμήμα Α1΄)

Αναγγελίες Γενικού Λυκείου Ψυχικού

Μάρτιος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 9 1 2
week 10 3 4 5 6 7 8 9
week 11 10 11 12 13 14 15 16
week 12 17 18 19 20 21 22 23
week 13 24 25 26 27 28 29 30
week 14 31