Λουκέρνη, Βέρνη, Γενεύη, Γκρενόμπλ
«CERN: Αόρατο αλλά συναρπαστικό, ESRF: Η πιο φωτεινή πηγή ακτίνων Χ.»
O.H.E., Μουσείο Αϊνστάιν
Μια ομάδα μαθητών του Α΄ Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού επισκέφτηκε τη Γενεύη της Ελβετίας, με τη συνοδεία των: κας Αμαλίας Μαυροειδή, κ. Γεωργίου Κουρή και κ. Διονύσιου Μακρυπόδη, στο πλαίσιο του προγράμματος: «CERN: Αόρατο αλλά συναρπαστικό, ESRF: Η πιο φωτεινή πηγή ακτίνων Χ.»
Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να ζήσουν από κοντά τη συναρπαστική εμπειρία που μπορεί να προσφέρει μια επίσκεψη στο μεγαλύτερο ευρωπαϊκό ερευνητικό κέντρο για την πυρηνική ενέργεια.
Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του CMS όπου εντοπίστηκε το μποζόνιο του Higgs και γίνονται προσπάθειες αναζήτησης επιπλέον διαστάσεων και σωματιδίων που θα μπορούσαν να συνθέσουν τη σκοτεινή ύλη.
Οι μαθητές μας επισκέφτηκαν επίσης και την πόλη Γκρενόμπλ της Γαλλίας, όπου βρίσκεται το Ευρωπαϊκό Εργαστήριο Ακτινοβολίας Σύγχροτρον ESRF. Στο κέντρο αυτό οι μαθητές ενημερώθηκαν για τον τρόπο παραγωγής των ακτίνων Χ καθώς και τις εφαρμογές τους τόσο στον τομέα του ελέγχου των υλικών και των επιστημών, όσο και για τη χρήση τους στη βιομηχανία. Στους μαθητές μας δόθηκε η ευκαιρία να επισκεφτούν τον χώρο διεξαγωγής των πειραμάτων, που πραγματοποιούνται στο εργαστήριο.
Η εκπαιδευτική επίσκεψη διήρκεσε πέντε ημέρες (7-11 Μαρτίου 2023). Σε αυτό το χρονικό διάστημα πραγματοποιήθηκαν και άλλες περιηγήσεις-επισκέψεις, όπως στην πολύ γραφική πόλη τού Aνσύ στη Γαλλία, και στην μεσαιωνική πόλη Βέρνη στην Ελβετία, όπου βρίσκεται το σπίτι τού Einstein.
Ο Ερμής, ο αγγελιαφόρος των θεών τής ελληνικής μυθολογίας, θεωρείται, ουσιαστικά, ο πρώτος δάσκαλος τού ανθρώπινου γένους, καθώς ήταν εκείνος που εισήγαγε τα γράμματα και τις επιστήμες στην ανθρωπότητα, δίδαξε τη χρήση τής ανθρώπινης διάνοιας και, μάλιστα, υπάρχουν μύθοι οι οποίοι τού αποδίδουν και τη μετάδοση τής γνώσης τής φωτιάς στους ανθρώπους.
Ο Αδαμάντιος Κοραής ήταν αυτός που εμπνεύστηκε το περιοδικό "Ερμής ο Λόγιος" ή "Λόγιος Ερμής", ένα γνωστό δεκαπενθήμερο φιλολογικό περιοδικό στην ελληνική γλώσσα, που εκδιδόταν από το 1811 έως το 1821, στην ελληνική παροικία τής Βιέννης, φέρνοντας κοντά τους Έλληνες λόγιους τής διασποράς.
Έτσι, στο πλαίσιο τής Ζώνης Τεχνών και Επιστημών κυκλοφόρησε το πρώτο τεύχος τής σχολικής εφημερίδας τού Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού, με τίτλο «Ερμής τού Α΄Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού».
Μαθητές και μαθήτριες τής Α΄ τάξης, σε ρόλο δημοσιογράφου, συνέταξαν άρθρα αναφορικά με την επιστήμη, το περιβάλλον, την ιστορία, τις τέχνες, τον αθλητισμό και την εφηβεία.
Ιδιαίτερη θέση, ανάμεσα σ' αυτά, έχει η αποκλειστική συνέντευξη που μας παραχώρησε ο Πρύτανης τού Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου κ. Ανδρέας Μπουντουβής.
«Αν μη πηλόν τύψης, κέραμος ου γίνεται» (Αρχύτας ο Ταραντίνος)
Σπουδές στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση
Αδράξτε την ευκαιρία
Η εκπαίδευση με την ευρεία έννοια περιλαμβάνει όλες τις δραστηριότητες που έχουν σκοπό την επίδραση με συγκεκριμένο τρόπο στη σκέψη, στο χαρακτήρα και στη σωματική αγωγή του ατόμου.
Ο σκοπός της είναι το ευ ζην και όχι απλά το ζην και ο απώτερος στόχος της είναι να μετατρέψει τους καθρέφτες σε παράθυρα.
Για τις ανώτερες σπουδές των μαθητών μας είμαστε υπερήφανοι. Παράλληλα όμως πρέπει να καλλιεργήσουμε και ανώτερες ιδιότητες χαρακτήρα.
Εξαιρετική επιτυχία σημείωσε η ενημερωτική Εκδήλωση με τίτλο: «Σπουδές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση» που διοργανώθηκε από τη Συμβουλευτική Υπηρεσία Σχολικού & Επαγγελματικού Προσανατολισμού σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις των Αρσακείων Λυκείων Ψυχικού. Η Εκδήλωση πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 20 και την Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2023, στο Θέατρο των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού και στο Αμφιθέατρο του Α΄ Λυκείου, και είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν οι μαθητές της Β΄ και της Γ΄ τάξης των τριών Αρσακείων Λυκείων.
Στην Εκδήλωση αυτή προσκλήθηκαν 15 διακεκριμένοι Πανεπιστημιακοί Καθηγητές και μία Εκπρόσωπος Γραφείου Διασύνδεσης. Στους μαθητές της καθεμίας από τις τέσσερις ομάδες Προσανατολισμού απευθύνθηκαν 4 ομιλητές, οι εισηγήσεις των οποίων αφορούσαν στις σπουδές και τις κατευθύνσεις των Τμημάτων που εκπροσωπούν, καθώς και τις προοπτικές και τις διεξόδους που προσφέρει η επιστήμη τους. Μετά το πέρας της κάθε παρουσίασης, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να διατυπώσουν στον ομιλητή τις απορίες τους και να μιλήσουν για τους προσωπικούς τους στόχους.