Στο πλαίσιο των σχεδίων δράσης και τής διαθεματικής προσέγγισης τής Ιστορίας, τής Τέχνης και τής Φύσης, τού σχολικού έτους 2024-2025, που υλοποιήθηκαν στο Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού, οι μαθητές: Ιωάννης Βάσσης (Α΄α), Μιχαήλ Γκούσης (Β΄α), Ιωάννης Λαζάνης (Β΄γ), Παναγιώτης Λάμπος (Β΄γ) και οι μαθήτριες: Ειρήνη Καλλίνωση (Β΄γ) και Ελισσάβετ Πάκου (Β΄γ) συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή δράση με τίτλο: «Τα Ζώα στην Τέχνη: Από την προϊστορία έως σήμερα».
Το πρόγραμμα οργανώθηκε από την καθηγήτρια κ. Ελένη Βλάχου-Τσοτσορού, εικαστικό PhD. Για να δείτε σύντομη παρουσίαση πατήστε εδώ. Μέσα από εικόνες, έργα τέχνης και δημιουργικές δραστηριότητες, τα παιδιά ταξίδεψαν στον χρόνο και ανακάλυψαν ότι τα ζώα αποτελούσαν πάντα πηγή έμπνευσης για τον άνθρωπο και ότι στην τέχνη δεν είναι απλώς εικόνες, είναι σύμβολα, συναισθήματα και σχέσεις. Από την εποχή τής πρώτης βραχογραφίας των σπηλαίων μέχρι τη σημερινή εποχή με τα ψηφιακά μουσεία, τα ζώα παίζουν ουσιαστικό ρόλο στη ζωή, την επιβίωση, τον πολιτισμό και την ψυχολογία τού ανθρώπου.
Στην πορεία του επάνω στη γη, ανά τους αιώνες, ο άνθρωπος είχε πάντοτε συνοδοιπόρους του τα ζώα και αυτό είναι φανερό σε κάθε εποχή και εικαστικό ρεύμα. Από τα προϊστορικά χρόνια, όπως αναφέρει ο Ernst Hans Gombrich στο εμβληματικό του έργο «Το Χρονικό της Τέχνης» (The Story of Art, 1950), γίνεται λόγος επανειλημμένα για τη σημασία τής φύσης και των ζώων στην καλλιτεχνική δημιουργία, ιδιαίτερα όταν εξετάζει την προϊστορική τέχνη αλλά και τη συμβολική και αφηγηματική χρήση των ζώων σε διαφορετικές εποχές και πολιτισμούς. Ο άνθρωπος ζωγράφιζε άγρια ζώα στον τοίχο τής σπηλιάς του, στο πλαίσιο τελετουργιών για το κυνήγι, με το οποίο αρχικά εξασφάλιζε την τροφή του, και κατόπιν, όταν αναπτύχθηκε η γεωργία και η κτηνοτροφία, χρησιμοποίησε τα ζώα για να διευκολύνει την καθημερινή ζωή και τις μετακινήσεις του.
Στις μέρες μας πάρα πολλοί άνθρωποι συντηρούν ζώα συντροφιάς. Έτσι, μέσα από μια επιλεκτική, αλλά ενδεικτική παρουσίαση έργων, επιχειρήθηκε η ανάδειξη τού σημαντικού ρόλου που κατέχουν τα ζώα στην τέχνη όλων των εποχών και πολιτισμών, μια σχέση που ξεπερνά τα όρια τής αισθητικής και αγγίζει τον ίδιο τον πυρήνα τής ανθρώπινης έκφρασης.