Εικαστικά
Η εικαστική παιδεία στα Αρσάκεια Σχολεία εισάγει τον πολιτισμό στην εκπαιδευτική διαδικασία με αποκλειστικό σκοπό όχι να αναδείξει τους μελλοντικούς καλλιτέχνες, αλλά –κυρίως– να φέρει τους μαθητές σε επαφή με την καλλιτεχνική δημιουργία με στόχο να καλλιεργήσει την κατανόηση και τον σεβασμό τόσο στην ελληνική όσο και στην παγκόσμια πολιτισμική κληρονομιά και παράδοση.
Μέσα από τη διδασκαλία τού μαθήματος των Εικαστικών οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να αναγνωρίζουν αξίες ποιοτικές, να τις αξιολογούν κριτικά και να επινοούν νέες. Με την καθοδήγηση, την εμψύχωση και την έμπνευση των καθηγητών τους μαθαίνουν να παρατηρούν, να μελετούν, να αναλύουν και να συζητούν για έργα σύγχρονων αλλά και κλασικών καλλιτεχνών, μετατρέποντας έτσι το εργαστήριο Καλλιτεχνικών σε χώρο έκφρασης και ανταλλαγής ιδεών, σε χώρο ουσιαστικής ανανέωσης και εκδημοκρατισμού τής ίδιας τής εκπαίδευσης. Την ανάλυση ακολουθεί η σύνθεση και η δημιουργία έργων από τους ίδιους τους μαθητές (ζωγραφικής, γλυπτικής, χαρακτικής, κατασκευές, κολάζ κ.ά.), με τη χρήση διαφορετικών υλικών και τεχνικών και με στόχο να κατανοήσουν ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι κατανόησης και περιγραφής τού κόσμου που μας περιβάλλει.
Η καλλιέργεια μέσω τής τέχνης συμβαδίζει με την ηλικιακή ανάπτυξη των παιδιών, καθώς αυτά αναπτύσσουν σταδιακά το νοητικό, το φανταστικό και το δημιουργικό πεδίο. Μέσα από μια εκπαιδευτική διαδικασία κατ’ εξοχήν δημιουργική, προσφέρονται στα παιδιά δυνατότητες οικείωσης με ιδέες και σύμβολα, πράγμα σημαντικό για την ανάπτυξη τής φαντασίας και τής κριτικής τους σκέψης, ώστε να υπερβούν τα καθημερινά στερεότυπα και να ανοιχτούν σε έναν πολυδιάστατο και πολύχρωμο κόσμο.
Αυτή η διαδικασία έχει προεκτάσεις πολύ βαθύτερες από το ίδιο το μαθητικό-καλλιτεχνικό έργο. Αφορά στη νοητική και τη συναισθηματική ανάπτυξη κάθε παιδιού, αφού η δημιουργία και τού πιο απλού ακόμα εικαστικού έργου αναπτύσσει και προάγει το εύρος τής αντίληψης και οξύνει τη νόηση. Παράλληλα, συμβάλλει και στο αίτημα των καιρών για διαπολιτισμική εκπαίδευση με στόχο την αλληλοκατανόηση και την κοινωνική συνοχή. Ανοίγεται στους μαθητές ένας νέος ορίζοντας για μια διαφορετική ματιά στα πράγματα, για μια καινούργια δυνατότητα να ονειρευτούν και να σχεδιάσουν τον δικό τους κόσμο. Αυτόν τον κόσμο οι μαθητές των Αρσακείων έχουν την ευκαιρία να τον παρουσιάζουν, αλλά και να τον χαίρονται στην καθημερινότητά τους είτε στολίζοντας τα ταμπλό στους διαδρόμους τού Σχολείου τους, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, είτε ζωγραφίζοντας ομαδικά στους τοίχους των διαδρόμων των Γυμνασίων και των Λυκείων.
Η διδασκαλία των Εικαστικών στα Σχολεία τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας δεν εξαντλείται μόνο στο ωρολόγιο πρόγραμμα: Απογευματινοί Όμιλοι Εικαστικών και οργανωμένα προγράμματα επισκέψεων σε μουσεία, εκθέσεις και άλλους χώρους καλλιτεχνικού ενδιαφέροντος βοηθούν τα παιδιά να εμβαθύνουν περισσότερο στον γοητευτικό κόσμο τής τέχνης και να διευρύνουν το ενδιαφέρον τους για αυτόν.











