e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ζώων, στις 4 Οκτωβρίου 2019, οι μαθητές τής Α΄ τάξης τού Β΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού παρακολούθησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα από την υπεύθυνη τού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας τής Φ.Ε. κ.Τριπολιτσιώτου, με θέμα: «Τα ζώα υπό εξαφάνιση στην Ελλάδα», ενώ οι μαθητές τής Β΄ τάξης παρακολούθησαν παρουσίαση με θέμα «Υπάρχουν ζώα που εξαφανίζονται στον κόσμο;».

Στόχος ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα προστασίας των βιότοπων των ζώων και τού περιβάλλοντος γενικότερα, καθώς και η κατανόηση τής δικής μας ευθύνης σε θέματα εξαφάνισης των ζώων. Στο τέλος, μοιράστηκαν στους μαθητές αναμνηστικά μαγνητάκια και κάρτες, ώστε να θυμούνται ότι αυτή η παγκόσμια ημέρα ισχύει κάθε μέρα...

Οι μαθητές τής Γ΄ τάξης, μέσα από το πρόγραμμα «Μελετώντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ζώων», προσπάθησαν να περιγράψουν με λεπτομέρεια συγκεκριμένα ζώα, να αναγνωρίσουν τα βασικά χαρακτηριστικά τους και να ευαισθητοποιηθούν για το περιβάλλον μέσα στο οποίο ζουν και μεγαλώνουν τα ζώα.

Επιπλέον, οι μαθητές τού Γερμανικού Τμήματος, που μόλις είχαν μάθει το αλφάβητο στα Γερμανικά, διδάχθηκαν λεξιλόγιο σχετικό με τα ζώα και βρήκαν από κάθε γράμμα ένα ζώο.
Με ενθουσιασμό ζωγράφισαν, έπαιξαν παντομίμα και συμμετείχαν σε ανάλογες δραστηριότητες χρησιμοποιώντας το διδαγμένο λεξιλόγιο. Κατασκεύασαν, επίσης, ένα εντυπωσιακό σουπλά με όλα τα γράμματα τού γερμανικού αλφάβητου ζωγραφίζοντας ζωάκια.

Επίσης, οι μαθητές τής Ε΄ τάξης, στο πλαίσιο τού διαθεματικού τους προγράμματος, παρακολούθησαν στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Σχολείου μας παρουσίαση από την υπεύθυνη του προγράμματος “Ippothesis” κ. Ρόζα Ρούσσου κατά την οποία ενημερώθηκαν για τα ιπποειδή ζώα τής Ελλάδας, με τι τρέφονται, πόσο νερό χρειάζονται καθημερινά, τι απαιτείται για τη φροντίδα τους, ποιες είναι οι κατάλληλες συνθήκες διαβίωσης των ζώων αυτών και πώς μπορεί κάποιος να βοηθήσει εθελοντικά στην προσπάθεια προστασίας τους.

Οι μαθητές τής Δ΄ τάξης τού Γαλλικού Τμήματος, συνοδευόμενοι από τις καθηγήτριες Γαλλικής Γλώσσας, επισκέφθηκαν το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και παρακολούθησαν στα Γαλλικά το πρόγραμμα "Connaître les animaux", ένα διαδραστικό παιχνίδι μέσα από το οποίο είχαν την ευκαιρία να αναγνωρίσουν και να κατατάξουν σε σειρά ζώα που ανήκουν στις κατηγορίες των θηλαστικών, των  πτηών, των αμφίβιων και των εντόμων.
Έτσι, οι μαθητές διασκέδασαν συνδυάζοντας γνώσεις από το μάθημα τής Μελέτης Περιβάλλοντος και αυτό των Γαλλικών, σε μια διαθεματική προσέγγιση, και προχώρησαν στην εκμάθηση νέου λεξιλογίου που αφορά στα ζώα. Στη συνέχεια, συμπλήρωσαν σχετικό φύλλο εργασίας
Αλλά και οι μαθητές τού Γερμανικού Τμήματος έφεραν τα αγαπημένα τους λούτρινα ζωάκια ή φωτογραφίες από τα κατοικίδιά τους, μίλησαν για αυτά, και έκαναν μια γραπτή μικρή παρουσίαση.

Έτσι, όλοι οι μαθητές  αποκόμισαν γνώσεις βασικού λεξιλογίου, με  ευχάριστο παιγνιώδη τρόπο, συνδυάζοντάς το με την καλλιέργεια τής φιλοζωίας.