e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Στο πλαίσιο συμμετοχής τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού στο πρόγραμμα Teachers 4 Europe σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από τον καθηγητή Επαγγελματικού Προσανατολισμού κ. Παντελή Κατηνιώτη η βιωματική δράση «Αναζητώντας εργασία στην Ευρωπαϊκή Ένωση».
Στη δράση αυτή συμμετείχαν 18 μαθητές και μαθήτριες τής Γ΄ τάξης, οι οποίοι έλαβαν μέρος σε διάφορες ομαδικές και βιωματικές δραστηριότητες που σχετίζονταν με την εκπαίδευση και την εργασία στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Βασικοί στόχοι αυτού τού project ήταν η εξοικείωση των μαθητών με τις μεθόδους αναζήτησης εργασίας και επιλογής προσωπικού που ακολουθούνται από τις σύγχρονες επιχειρήσεις τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς και ο εντοπισμός των δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες για μια επιτυχημένη σταδιοδρομία.
Το project πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια τής βιωματικής δράσης τού Σχολικού και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και διήρκησε 12 διδακτικές ώρες (Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2016).
Αναφορικά με τη διαδικασία υλοποίησης και το περιεχόμενο των επιμέρους δραστηριοτήτων, στην αρχή τού project έλαβε χώρα ενημέρωση των μαθητών από τον διδάσκοντα επάνω σε θέματα που σχετίζονται με την εκπαίδευση και την επαγγελματική κινητικότητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τις απαιτήσεις τής σύγχρονης αγοράς εργασίας και τις τεχνικές αναζήτησης εργασίας.
Εν συνεχεία, ακολούθησε η εργασία στις ομάδες, κατά την οποία η κάθε ομάδα επινόησε τη δική της επιχείρηση σε κάποια χώρα τής Ε.Ε. και δημιούργησε στα Αγγλικά αγγελία προς αναζήτηση ενός επαγγελματία με συγκεκριμένα εργασιακά χαρακτηριστικά.
Ως ανταπόκριση στις εργασιακές προδιαγραφές που έθετε η αγγελία, μια άλλη ομάδα ανέλαβε τη δημιουργία τού βιογραφικού ενός εικονικού προσώπου, στο πρότυπο τού ευρωπαϊκού βιογραφικού (Europass).
Στο τελικό στάδιο, μετά από σχετική προετοιμασία και επεξεργασία των βιογραφικών από τις ομάδες, έλαβαν χώρα προσομοιώσεις συνεντεύξεων επιλογής, μέσα από τις οποίες αναδείχθηκε η φαντασία και η δημιουργική σκέψη των μαθητών.
Στη συζήτηση που έγινε στην τάξη, μετά το πέρας τού προγράμματος, οι μαθητές εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για το γεγονός πως τους δόθηκε η ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ποικίλες ομαδικές και βιωματικές δραστηριότητες.
Τέλος, διατύπωσαν την άποψη πως η παρούσα δράση συνετέλεσε σημαντικά τόσο στον εμπλουτισμό των γνώσεών τους για τα ευρωπαϊκά θέματα και στην ενδυνάμωση τής ευρωπαϊκής τους ταυτότητας, όσο και στην ενίσχυση τής επαγγελματικής τους ανάπτυξης.
Στο πλαίσιο τής συμμετοχής τού Σχολείου μας στο πρόγραμμα Teachers 4 Europe, εκπονήθηκε από τον κ. Κατηνιώτη εργασία, η οποία περιλαμβάνει την ταυτότητα, τους στόχους, τη μεθοδολογία και την περιγραφή των σταδίων τής βιωματικής δράσης, καθώς και παράρτημα με τις εργασίες των παιδιών.
Η εργασία «Αναζητώντας εργασία στην Ευρωπαϊκή Ένωση» απέσπασε άκρως θετικά σχόλια από τους επικεφαλής τού προγράμματος και αξιολογήθηκε ως η δεύτερη καλύτερη ανάμεσα σε όλες τις εργασίες που υποβλήθηκαν.
Για να αποκτήσετε πρόσβαση στο πλήρες κείμενο τής εργασίας μπορείτε να πατήσετε εδώ (υπερσύνδεσμος αρχείο pdf).