Print
Τη Δευτέρα 26 Μαρτίου 2018, οι μαθητές τού Ε΄2 τμήματος τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης, στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Φιλαναγνωσίας και με την καθοδήγηση τής δασκάλας τους κ. Κατερίνας Ταταράκη, επισκέφθηκαν τα παιδιά τού Νηπιαγωγείου και μοιράστηκαν μαζί τους την εμπειρία τής ανάγνωσης και τής ανάλυσης τού βιβλίου «Συναντώντας τον καλλιτέχνη Βίνσεντ Βαν Γκογκ».
Σε όλη την προετοιμασία και κυρίως κατά τη διάρκεια τής επίσκεψης, τα αγόρια και τα κορίτσια τής Ε΄ τάξης ελευθέρωσαν ένα -ομολογουμένως απρόσμενο- πατρικό και μητρικό ένστικτο.
Μάλιστα, στην πρώτη δραστηριότητα προετοιμασίας, η οποία έφερε τον τίτλο «Μαθαίνοντας τους μεγάλους τον τρόπο να προσεγγίζουν τους μικρούς», οι μαθητές πρότειναν τους δικούς τους ιδιαίτερους και μοναδικούς τρόπους με τους οποίους θεωρούσαν ότι θα μπορούσαν να περάσουν την ουσία και το νόημα τής ζωής και τού έργου τού μεγάλου καλλιτέχνη σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Έτσι ξεκίνησε η συνάντηση. Μικροί και μεγάλοι μαθητές χωρίστηκαν σε ζευγάρια και το μεγαλύτερο παιδί ανέπτυξε στην πράξη τη δική του ιδέα προσέγγισης, κάνοντας μια ολιγόλεπτη εισαγωγή στο θέμα. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό. Απόλυτη και πρωτόγνωρη ηρεμία και αφοσίωση. Τα μικρότερα παιδιά κοίταζαν το βιβλίο με τις ζωγραφιές, ακούγοντας μαγεμένα τα επεξηγηματικά λόγια και αγγίζοντας τα ποικίλα σχετικά αντικείμενα που είχαν επιλεγεί, όπως για παράδειγμα, μία παλέτα με τα χρώματα που αγαπούσε ο καλλιτέχνης ή ακόμα και ένα φύλλο, που συμβόλιζε την ιδιαίτερη αγάπη τού Βαν Γκογκ για τη φύση. Όλοι οι ατομικοί τρόποι προσέγγισης λειτούργησαν θαυμάσια, υπενθυμίζοντας ότι δεν έχει τόση σημασία το πώς, αλλά το γιατί. Δεν έχει τόση σημασία ο τρόπος, αλλά ο λόγος. Και τα παιδιά τής Ε΄ τάξης είχαν έναν υψηλό λόγο: την αγάπη. Στα μάτια των νέων μικρών φίλων τους έβλεπαν τους εαυτούς τους.
Αυτή η νέα φιλία αποτέλεσε το παράλληλο θέμα ανάπτυξης τής συνάντησης. Μέσα από τον συμβολισμό τού καλλιτέχνη, ο οποίος ζωγράφιζε τα ηλιοτρόπια -προαιώνια σύμβολα φιλίας- για να υποδέχεται τους δικούς του φίλους στο κίτρινο σπίτι, μικροί και μεγάλοι μαθητές εξέφρασαν την επιθυμία και την ανάγκη αρμονικής συνύπαρξης. Μετά την πρώτη ατομική προσέγγιση και γνωριμία, όλοι μαζί ενώθηκαν και ακολούθησε σειρά οργανωμένων δράσεων. Ένα ειδικά σχεδιασμένο για τη μικρή ηλικία ppt ανέπτυξε τη θεματολογία τού βιβλίου, δίνοντας έμφαση και αντλώντας νόημα από τους πίνακες τού μεγάλου καλλιτέχνη.
Στη συνέχεια, συμμετείχαν σε σειρά παιχνιδιών αφομοίωσης τού θέματος. Σε κλίμα χαράς και δημιουργίας, κλήθηκαν να επιστρατεύσουν την παρατηρητικότητά τους, απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα, εντοπίζοντας στους πίνακες τις προβαλλόμενες εικαστικές λεπτομέρειες, καθώς και αντιστοιχίζοντας τους τίτλους και τους ήχους με τα προβαλλόμενα έργα. Δουλεύοντας πάντοτε ομαδοσυνεργατικά, μικροί και μεγάλοι μαθητές φιλοτέχνησαν δύο μεγάλες αφίσες που είχαν θέμα τα ηλιοτρόπια, για να διακοσμήσουν τον εξωτερικό χώρο τού Νηπιαγωγείου και τής Ε΄ τάξης.
Τέλος, κατά τον αποχαιρετισμό, οι μεγαλύτεροι μαθητές έδωσαν στους νέους μικρούς φίλους τους τούς χειροποίητους σελιδοδείκτες που είχαν ετοιμάσει με την ίδια συμβολική διάθεση και φροντίδα.