e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Με αφορμή τον εορτασμό τής Παγκόσμιας Ημέρας Παραμυθιού και Αφήγησης και τής Ημέρας Παιδικού Βιβλίου, οι μαθητές των Γ΄ και Δ΄ τάξεων τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης, με την καθοδήγηση τής καθηγήτριάς τους κ. Έφης Γεώργα, συμμετείχαν σε ποικίλες δραστηριότητες μέσα σε τρεις διδακτικές ώρες.
α) Παρακολούθησαν δύο ολιγόλεπτες ταινιούλες-βίντεο στη γαλλική γλώσσα. Η πρώτη αναφερόταν στην κλασική ιστορία τής Κοκκινοσκουφίτσας μέσα από σκηνές κουκλοθέατρου και η δεύτερη, σε μορφή κινουμένων σχεδίων, πρότεινε ιδέες για διαφορετική πλοκή τού παραμυθιού, δίνοντας εναλλακτικές ιστοριούλες για την εξέλιξή του.
β) Συζήτησαν και φαντάστηκαν πώς θα ήταν το αγαπημένο τους παραμύθι εάν π.χ. ο λύκος ήταν καλός, εάν η Κοκκινοσκουφίτσα δεν άλλαζε δρόμο, εάν εκείνη τη μέρα έβρεχε κ.λπ.
γ) Αποτύπωσαν τις πολύ πρωτότυπες ιδέες τους σε χαρτόνια, ζωγραφίζοντας τη δική τους εκδοχή για την πορεία τής ιστορίας. Έτσι, δημιούργησαν τα δικά τους παραμύθια, τα οποία παρουσίασαν μέσα στην τάξη με απλές φρασούλες.
δ) Έπαιξαν, συνεργἀστηκαν, συμμετείχαν και ασχολήθηκαν με διάφορες ευχάριστες δραστηριότητες παιδαγωγικού τύπου μέσα στην τάξη, κατακτώντας με αυτό τον τρόπο απλές γλωσσικές και επικοινωνιακές δομές και αποκτώντας άνεση στο να εκφράζονται προφορικά.
Με αυτό τον βιωματικό τρόπο προσέγγισης και δημιουργίας των δικών τους παραμυθιών, τα παιδιά έγιναν για λίγο «παραμυθάδες» και έζησαν την μαγευτική αυτή εμπειρία μέσα σε κλίμα χαράς, ανταλλαγής και διάδρασης.
Διευκολύνθηκαν στην έκφραση των συναισθημάτων τους και ένιωσαν πιο άνετα στο να εκφράσουν προβληματισμούς και συναισθήματα με αφορμή τα όσα άκουσαν, άλλαξαν την οπτική τους για τις προσωπικές δυσκολίες, δίνοντας περισσότερη έμφαση στα βοηθητικά μέσα και στην αλλαγή οπτικής των καταστάσεων, καθώς τους προσφέρθηκαν περισσότερες από μία λύσεις, πλημμύρισαν από αισιόδοξα και ενθαρρυντικά μηνύματα. Ακόμη, ενισχύθηκε η αντίληψή τους, αφού κλήθηκαν να κατανοήσουν τη ροή και το περιεχόμενο των εναλλακτικών πλοκών τού παραμυθιού, ενώ ταυτόχρονα ενισχύθηκε και καλλιεργήθηκε η μνήμη τους, η συγκέντρωση και η προσοχή τους, η γλωσσική τους έκφραση και η φαντασία τους.