e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Οι μαθητές τής Στ΄ τάξης τού Γ΄Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης στο μάθημα των Γαλλικών, στο πλαίσιο τής διδασκαλίας τής μεθόδου Μéthodelf Α1 Unité 2, και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων,  μελέτησαν, υπό την καθοδήγηση τής καθηγήτριάς τους κ. Αγγελικής Γεωργακοπούλου, έναν μύθο τού Jean de la Fontaine «Le corbeau et le renard » («Η αλεπού και το κοράκι»).

Συγκεκριμένα, άκουσαν ένα απόσπασμα τού μύθου, απάντησαν σε ερωτήσεις, διάβασαν τον μύθο μέσα από ένα παιχνίδι «la Rhopalique de lettres» και σχημάτισαν ένα ρόμβο βρίσκοντας λέξεις από ένα ώς εννέα γράμματα και αντίστροφα.

Στη συνέχεια παρακολούθησαν βίντεο και έβαλαν τις εικόνες στη σειρά (για το βίντεο πατήστε εδώ).

Τέλος, έχοντας διδαχθεί το λεξιλόγιο που αφορά στην περιγραφή ενός ζώου ζωγράφισαν και παρουσίασαν τους ήρωες τού μύθου περιγράφοντας τα χαρακτηριστικά τους και τα συναισθήματά τους.

Το σύνολο των εργασιών είχαν στόχο όχι μόνο να φέρουν τους μαθητές σε επαφή με την τέχνη και τον γαλλικό πολιτισμό, αλλά και να τους ενθαρρύνουν να συμμετέχουν ενεργά, να ανακαλύπτουν, να συνεργάζονται, να εκφράζονται και να δημιουργούν.

Οι μαθητές τής κ. Γεώργα Έφης παρακολούθηκαν μια μικρή ταινιούλα με διάφορα άγρια ζώα και καρτέλες με πληροφορίες γι' αυτά, συζήτησαν για τα ζώα που κινδυνεύουν με εξαφάνιση, ποια είναι, πού ζούνε, τι γνωρίζουνε για αυτά, καθώς και για ποιους λόγους κινδυνεύουν.

Στη συνέχεια έγραψαν τα ονόματά τους και τόνισαν την αναγκαιότητα τής ύπαρξης όλων των ζώων και πουλιών στον κύκλο τής ζωής.

Έτσι, διαμόρφωσαν μια συνειδητή στάση ευθύνης απέναντι στο φυσικό περιβάλλον αναγνωρίζοντας τη σημασία που έχει η προστασία του για τη σωτηρία αυτών των ζώων αλλά και για την καλύτερη ποιότητα τής ζωής  τού ανθρώπου.

Τέλος, παρατηρώντας φωτογραφίες των ζώων στο φυσικό τους περιβάλλον, και χρησιμοποιώντας το λεξιλόγιο τής ενότητας 2 τού “ΜETHODELF Α 1”,  π.χ. τα ονόματα διαφόρων ζώων που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν, καθώς και τη χρήση των ρημάτων "j’ aime" -" j’ adore" -" j’ admire - ¨"je regarde" - "j’ écoute" - "je respecte" - "je protège", δημιούργησαν ζωγραφιές  επιστρατεύοντας τη φαντασία τους. 

Οι μαθητές τής κ. Βιολάρη Έλενας παρουσίασαν προφορικά τα δικά τους ζώα, που έχουν στο σπίτι τους,
χρησιμοποιώντας το λεξιλόγιο τού βιβλίου τους, και στη συνέχεια το απεικόνισαν σε χαρτόνι και έγραψαν λίγα λόγια γι' αυτά.

Οι παραπάνω δράσεις βοηθούν τους μαθητές να μάθουν τις δομές τής γαλλικής γλώσσας, αλλά και να εκφράζονται σε αυτή με δημιουργικό τρόπο ξεδιπλώνοντας πτυχές τής προσωπικότητάς τους.