e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά τής Σχολικής βίας και τού Εκφοβισμού.
Για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης ως προς το σοβαρό αυτό θέμα πραγματοποιήθηκαν ποικίλες και ενδιαφέρουσες δράσεις, που ανέδειξαν πολλές πτυχές τού φαινομένου.

Καθώς πολλοί προτιμούν να ασκήσουν εκφοβισμό μέσω διαδικτύου, διατηρώντας την ανωνυμία τους πίσω από την οθόνη του υπολογιστή ή του κινητού τους τηλεφώνου, οι καθηγήτριες Πληροφορικής κ. Πολυξένη Σιούτη και  Αδαμαντία Ξηρίδου ενημέρωσαν τους μαθητές τής Α΄ και Β΄τάξης προβάλλοντας δύο ταινίες μικρού μήκους με θέμα τον διαδικτυακό εκφοβισμό, και κάνοντας μια παρουσίαση σχετικά με τους τρόπους αντιμετώπισής του. Ακολούθησε συζήτηση, κατά την οποία οι μαθητές κατέθεσαν τις προσωπικές τους εμπειρίες.

Οι μαθητές τής Γ΄τάξης, στο πλαίσιο τού Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, ενημερώθηκαν από τη φιλόλογο-καθηγήτρια κ. Ιωάννα Κούρτη για το φαινόμενο τού εκφοβισμού στο σχολικό περιβάλλον, τις μορφές του, τον ρόλο τού θύτη, τού θύματος και τού παρατηρητή, και συζήτησαν για τους τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης του προβλήματος.

Συζητήθηκε, επίσης, το φαινόμενο τού διαδικτυακού εκφοβισμού (cyber bullying), που λαμβάνει τα τελευταία χρόνια μεγάλες διαστάσεις, ενώ παράλληλα αναλύθηκαν οι τρόποι με τους οποίους εκδηλώνεται και οι δραματικές συνέπειές του στη ζωή και την ψυχική υγεία ενός παιδιού.
Τέλος, παρουσιάστηκαν πρακτικές προτάσεις διαχείρισης και αντιμετώπισης περιστατικών διαδικτυακού εκφοβισμού από τους έφηβους μαθητές.

Στο μάθημα τής Ζώνης Πολιτισμού τής Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης η καθηγήτρια Καλλιτεχνικών κ. Κυριακή Πρεβενιού συζήτησε με τους μαθητές για την ενδοσχολική βίατις μορφές, τις επιπτώσεις και τους τρόπους αντιμετώπισής της.
Με όχημα το έργο τού εικαστικού Keith Allen Haring, ενός ακτιβιστή καλλιτέχνη τής Ποπ Αρτ, τα παιδιά είπαν όχι στη σχολική βία και ζωγράφισαν με θέμα τη φιλία, την αποδοχή και την αγάπη.

Ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής κ. Γιώργος Μουσούρης έκανε μια παρουσίαση στους μαθητές όλων των τάξεων, με την οποία ανέδειξε σημαντικές πτυχές τού σχολικού εκφοβισμού, όπως τις διάφορες μορφές βίας που χρησιμοποιούνται, τα ατομικά χαρακτηριστικά θυτών και θυμάτων, τους παράγοντες που αυξάνουν τον κίνδυνο εξάπλωσης τού φαινομένου, τον ρόλο των θεατών και τις πολλαπλές συνέπειες τού προβλήματος.
Όλα αυτά αποτέλεσαν την αφορμή για μια ουσιαστική συζήτηση ανάμεσα στον διδάσκοντα και τους μαθητές, οι οποίοι κατανόησαν πόσο σημαντικό είναι το δικαίωμα στη διαφορετικότητα.

Ποικίλες διαδραστικές δραστηριότητες σχετικές με τον σχολικό εκφοβισμό πραγματοποιήθηκαν και στο πλαίσιο του προγράμματος e-Τwinning, υπό την καθοδήγηση τής καθηγήτριας Αγγλικών κ. Αθηνάς Γκαρμπολά στα τμήματά της.
Συγκεκριμένα, oι μαθητές δημιούργησαν ψηφιακές αφίσες κατά τού σχολικού εκφοβισμού, μπήκαν στη θέση ενός αυτόπτη μάρτυρα, συμμετείχαν σε σχετική έρευνα και κατασκεύασαν ένα anti- bullying συννεφόλεξο.

Στο σύνολό τους οι δράσεις αυτές πέτυχαν τον σκοπό τους, να προβληματίσουν δηλαδή τους μαθητές τού Σχολείου για το μείζον πρόβλημα τής ενδοσχολικής βίας και να τους κινητοποιήσουν στην ουσιαστική αντιμετώπισή του.