Print

Το Β΄Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (πατήστε εδώ https://codeweek.eu/), η οποία έλαβε χώρα τον Οκτώβριο τού 2022, με μια δραστηριότητα επαυξημένης πραγματικότητας.

Στο ψηφιακό περιβάλλον τής εποχής μας, όπου όλα εξελίσσονται ταχύτατα, η συγγραφή κώδικα συμβάλλει στο να κατανοήσουμε καλύτερα το νέο περιβάλλον, να αναπτύξουμε νέες ψηφιακές δεξιότητες και να ανακαλύψουμε καινοτόμες ιδέες.

Στο πλαίσιο αυτό η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα, μια πρωτοβουλία τής Ευρωπαϊκής Ένωσης, στοχεύει να μεταφέρει την κωδικοποίηση και την ψηφιακή γνώση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, αλλά και σε όσους ενδιαφέρονται για το αντικείμενο, με έναν διασκεδαστικό και ελκυστικό τρόπο.

Για τη σημασία τού προγραμματισμού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει στην επίσημη ιστοσελίδα της:
"Η εκμάθηση προγραμματισμού ενισχύει τη δημιουργικότητα, διδάσκει στους ανθρώπους να συνεργάζονται πέρα από τα φυσικά και γεωγραφικά όρια, αλλά και να επικοινωνούν σε μια παγκόσμια γλώσσα. Αποδεικνύει ότι η τεχνολογία είναι μέρος τής καθημερινότητάς μας.”

Οι μαθητές τής Β΄ και Γ΄τάξης τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης, στο πλαίσιο τού ευρωπαϊκού προγράμματος e-Twinning "Heritage Travellers",  πραγματοποίησαν δραστηριότητες επαυξημένης πραγματικότητας.

Η επαυξημένη πραγματικότητα (Ε.Π. - Augmented Reality) είναι μια τεχνολογία που έχει στόχο τον εμπλουτισμό τού φυσικού κόσμου με ψηφιακές πληροφορίες και ψηφιακά αντικείμενα.
Το αποτέλεσμα είναι τα ψηφιακά αντικείμενα να δίνουν την εντύπωση ότι συνυπάρχουν με τον πραγματικό κόσμο.

Τελευταία η επαυξημένη πραγματικότητα εφαρμόζεται και στην εκπαιδευτική διαδικασία με σημαντικά παιδαγωγικά οφέλη.
Συγκεκριμένα, η χρήση έξυπνων κινητών συσκευών, π.χ. tablets και smart phones, σε συνδυασμό με το δίκτυο και τις τηλεπικοινωνίες μπορεί να οδηγήσει στην παιγνιώδη μάθηση και σε έννοιες, όπως "κινητή μάθηση" ή "μάθηση χωρίς όρια".

Οι μαθητές και οι μαθήτριες χρησιμοποίησαν την εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας UNITE AR και εμπλούτισαν εκθέματα μουσείου με ψηφιακές πληροφορίες.
Στη συνέχεια χρησιμοποίησαν το tablet και "ζωντάνεψαν" τα εκθέματα μαθαίνοντας γι' αυτά με τη χρήση τής εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας στο κινητό τους.

Οι εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας προσφέρουν αμεσότητα και πρόσβαση σε ένα σύνολο ψηφιακών πληροφοριών που σχετίζεται με ένα συγκεκριμένο αντικείμενο.

Όλα τα παιδιά πήραν πιστοποιητικό για τη συμμετοχή τους στη δράση.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: κ. Αθηνά Γκαρμπολά

Για να δείτε τη δράση πατήστε εδώ.