Print
Έξι μαθητές τού Αρσακείου Γυμνασίου και τού Αρσακείου Λυκείου Θεσσαλονίκης συμμετείχαν στο συνέδριο που οργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας με θέμα "Ας φανταστούμε το σχολείο...". Τα παιδιά άφησαν στο ακροατήριο τις καλύτερες εντυπώσεις παρουσιάζοντας στα Αγγλικά την πρότασή τους για τη διδασκαλία τής Ιστορίας. Για την παρουσίαση και την εμπειρία τους γράφει ο Νικόλας Τερζής, μαθητής τής Α΄ Λυκείου:
"Την Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2015 η ομάδα μας, που αποτελείται από τους Δόκα Μιχαήλ, Κουδρόγλου Γεώργιο, Ναζλίδη Σωκράτη, Σταματελάκη Αικατερίνη, Τερζή Νικόλαο και Χαλιμούρδα Παναγιώτη, συμμετείχε στο εκπαιδευτικό εργαστήριο “Think about your school… Dream about it… Change it”, το οποίο διοργανώθηκε από το πρόγραμμα “Diploma in Leadership Skills: Παιδιά τού σήμερα, ηγέτες τού αύριο” τού Πανεπιστημίου Μακεδονίας, στο πλαίσιο τού 2ου Διεθνούς Συνεδρίου "…για να ξαναφανταστούμε το σχολείο…". Στο εργαστήριο αυτό ζητήθηκε από κάθε μία από τις τέσσερεις ομάδες που συμμετείχαν να παρουσιάσουν τρόπους, ώστε η διδασκαλία συγκεκριμένων μαθημάτων τού σχολείου να γίνει με εναλλακτικό τρόπο. Η ομάδα μας ασχολήθηκε με το μάθημα τής Ιστορίας. Στόχος τής παρουσίασης μας ήταν να δείξουμε πώς οι μαθητές θα καλλιεργήσουν τις ηγετικές τους δεξιότητες μέσα από τη συγκρότηση μικρών ομάδων, τη συνεργατικότητα και το παιχνίδι ρόλων. Το δεύτερο στοιχείο που παρουσιάσαμε είναι προτάσεις, ώστε το μάθημα να διδαχθεί εκτός κλειστού χώρου, με επισκέψεις σε χώρους αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, καθώς και με παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων. Τέλος, στο τρίτο μέρος τής παρουσίασης μας, προτείναμε τρόπους διδασκαλίας τού μαθήματος τής Ιστορίας σε παιδιά πέντε χρονών. Δημιουργήσαμε ένα σχέδιο διδασκαλίας προσαρμοσμένο στις δεξιότητες των μικρών μαθητών με έννοιες εύκολα κατανοητές και οικείες, με στόχο να αντιληφθούν τη χρονολογική ακολουθία. Εκτός από το κοινό που παρακολούθησε τις τέσσερεις ομάδες, υπήρχε επιτροπή αξιολόγησης αποτελούμενη από τους κ.: David Holloway, OBE & Xandria Carelse-Dutlow από το ‘The Ideas Foundation Trust’, UK, Bill Lucas από το ‘Centre for Real-World Learning (CRL)’, University of Winchester, UK, Diana Laufenberg από το ‘Inquiry Schools, Inc, USA’, Ansgar Allen από το University of Sheffield και Anthony Montgomery από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Στόχος τής επιτροπής ήταν η αξιολόγηση και η ανατροφοδότηση των ομάδων. Τα σχόλια όλων ήταν πολύ θετικά, τονίστηκε το γεγονός ότι όλοι έχουν αποδεχθεί τη σημασία που έχει να ακούμε τα παιδιά ολοένα και περισσότερο, και το γεγονός ότι θα πρέπει όσοι σχεδιάζουν την εκπαιδευτική πολιτική να αποδειχθούν πρόθυμοι να επιτρέψουν στα ίδια τα παιδιά να επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα σχολεία".