Print
Οι μαθητές τής Β΄ τάξης τού Αρσακείου Λυκείου Θεσσαλονίκης, την Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2016, πραγματοποίησαν τη 2η διδακτική τους επίσκεψη, που οργανώθηκε με βάση τα θέματα των ερευνητικών εργασιών που εκπονούν.
Οι μαθητές που επέλεξαν την ερευνητική εργασία με τίτλο: «…μια φορά κι έναν καιρό… σ’ έναν κόσμο χημικό και φυσικό», με υπεύθυνο τον καθηγητή Χημείας δρα Β. Μυλωνά, επισκέφθηκαν το Εργαστήριο Αναλυτικής Χημείας τού Τμήματος Χημείας τού ΑΠΘ. Τους συνόδευσε επίσης και ο καθηγητής Βιολογίας κ. Αλ. Κοκκάλου, καθώς και ο υπεύθυνος τού εργαστηρίου Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας κ. Δ. Μπατγίδης. http://arsakeiolykeiothess.blogspot.gr/2016/11/blog-post_29.html
Στο εργαστήριο υποδέχθηκε τους μαθητές η καθηγήτρια τού Τμήματος Χημείας και πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής (ΔΕ) τού Περιφερειακού Τμήματος Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας (ΠΤΚΔΜ) τής Ένωσης Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) δρ Βικτωρία Σαμανίδου. Τόσο η ίδια όσο και οι συνεργάτες της κ. Φωτεινή Ζούγρου, MSc, χημικός ΑΠΘ, και Μαρία Κεχαγιά, χημικός, μεταπτυχιακή φοιτήτρια ΑΠΘ – ΕΚΠΑ, έδειξαν στους μαθητές στην πράξη μεθόδους ποιοτικής και ποσοτικής ανάλυσης και απάντησαν στις πολλές ερωτήσεις που τους έθεσαν οι μελλοντικοί επιστήμονες.
Η ομάδα των μαθητών τής Β΄ τάξης που, στο πλαίσιο τού μαθήματος τής ερευνητικής εργασίας, μελετά το θέμα «Το σύγχρονο προσφυγικό ζήτημα μέσα από τα μάτια των παιδιών», ξεναγήθηκε στην έκθεση "Χίλια μύρια κύματα... Το Αϊβαλί ταξιδεύει στη Θεσσαλονίκη", που διοργάνωσε το Ιστορικό Αρχείο Προσφυγικού Ελληνισμού. Το “Αϊβαλί” είναι ένα βιβλίο που δημιουργήθηκε με την τεχνική τού σκίτσου και τού κόμικ, μια graphic novel (γκράφικ νόβελ) 448 σελίδων για το Αϊβαλί τού χθες και τού σήμερα, και αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα τής δουλειάς τού Αντώνη Νικολόπουλου, μικρασιατικής καταγωγής, ο οποίος υπογράφει ως Soloup. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να κάνουν ένα οδοιπορικό στο Αϊβαλί μέσα από τα μάτια τού καλλιτέχνη και σε συνδυασμό με το έργο και τις αναμνήσεις τριών Ελλήνων λογοτεχνών, τού Φώτη Κόντογλου, τού Ηλία Βενέζη και τής Αγάπης Βενέζη-Μολυβιάτη, και τού Τούρκου Αχμέτ Γιορουλμάζ. Με τη βοήθεια των δύο εξαιρετικών εθελοντών τού Ιστορικού Αρχείου Προσφυγικού Ελληνισμού και τής υπεύθυνης ιστορικού κ. Ελένης Ιωαννίδου, οι μαθητές ανακάλεσαν στη μνήμη τους τις ιστορικές τους γνώσεις, αλλά και τις διηγήσεις των παππούδων τους και προβληματίστηκαν πάνω στο ζήτημα τής προσφυγιάς, τής καταστροφής και τής ανταλλαγής πληθυσμών.
Είναι αναπόφευκτη η σύνδεση με το σύγχρονο προσφυγικό ζήτημα που καλείται να αντιμετωπίσει η Ελλάδα. Οι ιστορίες για τον πόλεμο και την ειρήνη, τους πρόσφυγες κάθε χώρας και κάθε εποχής, την ξενιτιά, τις μνήμες, τον ρατσισμό ή την αποδοχή, την εχθρότητα ή τη συμφιλίωση αποτελούν πεδίο γόνιμου προβληματισμού και αυτοκριτικής για τη νέα γενιά.
Τους μαθητές συνόδευσε η διδάσκουσα το μάθημα τής Ερευνητικής Εργασίας κ. Αναστασία Γκίνη και ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής κ. Νικόλαος Γκριμπίζης.
http://arsakeiolykeiothess.blogspot.gr/2016/11/blog-post_43.html
Τέλος, οι μαθητές που εκπονούν την ερευνητική εργασία "Ο θαυμαστός τού μάρκετινγκ" είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τον χώρο τής διαφήμισης, στο πλαίσιο της διδακτικής επίσκεψής τους στη διαφημιστική εταιρεία Fotone. Τα παιδιά έμαθαν από τον κ. Γιώργο Μαντζουρανίδη και την κ. Άρτεμη Παπαδοπούλου την πορεία που ακολουθείται για τη δημιουργία μιας διαφήμισης, από την αρχική επίσκεψη τού πελάτη έως το τελικό στάδιο τής ολοκλήρωσης μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Γνώρισαν τους ρόλους τού account manager, τού art director και τη σημασία που έχει η εργασία τού κειμενογράφου και τού γραφίστα για μια διαφήμιση. Κατανόησαν το σύνθετο περιεχόμενο τής επικοινωνίας, που φτάνει πέρα από το διαφημιστικό σποτ τής τηλεόρασης, και τη σημασία που μπορεί να έχει για μια επιχείρηση και το μέλλον της. Οι μαθητές έθεσαν ερωτήσεις και ενημερώθηκαν για κλάδους σπουδών οι οποίοι οδηγούν στο, χώρο της διαφήμισης και την εξέλιξη τού κλάδου στα σημερινά οικονομικά δεδομένα. Τους μαθητές συνόδευσαν η κ. Μ.-Α. Βέργουλα, υπεύθυνη της ερευνητικής εργασίας, και η κ. Β. Κωσταρά.
http://arsakeiolykeiothess.blogspot.gr/2016/11/blog-post_27.html