e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Στο πλαίσιο τού ευρωπαικού προγράμματος e-Twinning με θέμα “Touring The Modern Magna Grecia” 18 μαθητές τής Γ΄ τάξηςτού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου, μαζί με τρεις καθηγητές τους, την υπεύθυνη τού προγράμματος κ. Αθηνά Γκαρμπολά, την καθηγήτρια Αγγλικής κ. Ιωάννα Παπαδήμα και την καθηγήτρια Πληροφορικής κ. Αρχοντία Σαββιδάκη, πραγματοποίησαν εκδρομή στην Κάτω Ιταλία, από τις 30 Μαρτίου 2019 έως τις 2 Απριλίου 2019.

Στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα e-Twinning, που υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2018-2019, συμμετείχαν από την Ελλάδα το Β΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης, το 6ο Γυμνάσιο Λάρισας και το Πειραματικό Γυμνάσιο τού Πανεπιστημίου Πάτρας, και από την Κάτω Ιταλία το Liceo Scientifico Statale “G. Berto” και το I.S.I.S.S. “G. B. Novelli”.

Κατά τη διάρκεια τής εκδρομής οι Έλληνες μαθητές μαζί με τους συμμαθητές τους από το σχολείο ISIS “G. B. Novelli” επισκέφθηκαν αρχικά στην περιοχή τής Καμπανίας Ερκολάνο, την αρχαία ρωμαϊκή πόλη που καταστράφηκε από την ηφαιστειακή έκρηξη τού Βεζούβιου το 79 π.Χ., το Αρχαιολογικό Μουσείο τής Νάπολης, ένα από τα σημαντικότερα μουσεία τής Ιταλίας με σημαντικές συλλογές από ευρήματα των ανασκαφών τής Πομπηίας και τού Ερκολάνο, και την αρχαία ελληνική αποικία τής Ποσειδωνίας, η οποία ιδρύθηκε τον 7ο αιώνα π.Χ. κατά τη διάρκεια τού δεύτερου ελληνικού αποικισμού.

Τη δεύτερη ημέρα οι μαθητές κατευθύνθηκαν προς την Καλαβρία που αποικήθηκε στην αρχαιότητα από Έλληνες και αποτελούσε μέρος τής Μεγάλης Ελλάδας.
Επισκέφτηκαν το Norman Castello Svevo στη Κοζέντσα που είναι σύμβολο τής πόλης τής Καλαβρίας και θαύμασαν την πανοραμική θέα.
Το ταξίδι συνεχίστηκε προς το Ιππώνιον, αρχαία ελληνική πόλη τής Μεγάλης Ελλάδας στην Ιταλία, η οποία σήμερα ονομάζεται Βίμπο Βαλέντια, όπου το σχολείο Liceo Scientifico Statale “G. Berto” Vibo Valentia τής Καλαβρίας υποδέχτηκε θερμά τους Έλληνες μαθητές, τους ξενάγησε στις εγκαταστάσεις του και στη συνέχεια τους παρουσίασε πειράματα Χημείας και Βιολογίας, καθώς και εργασίες Ρομποτικής και Αστρονομίας.
Οι μαθητές ξεναγήθηκαν, επίσης, στο αρχαιολογικό μουσείο και στο ιστορικό κέντρο τής πόλης Βίμπο Βαλέντια.

Στη συνέχεια οι μαθητές επισκέφθηκαν στο ιστορικό κέντρο τής Τροπέας, παραθαλάσσιας πόλης στην Κάτω Ιταλία, παρακολούθησαν παραδοσιακούς χορούς (ταραντέλλα) στο προαύλιο τής Εκκλησίας στο νησί τής Santa Maria στην Τροπέα και επισκέφθηκαν το αρχαιολογικό μουσείο τής περιοχής.
Οι Ιταλοί καθηγητές και μαθητές παρέθεσαν  στο τέλος γεύμα με χειροποίητες ιταλικές γεύσεις στην Τροπέα.

Την τελευταία μέρα, η δήμαρχος τής πόλης Pizzo υποδέχτηκε τους μαθητές και τους ξενάγησε στην εκκλησία Chiesetta di Piedigrotta, που έχει στο εσωτερικό της 200 σκαλιστά αγάλματα και βιβλικές σκηνές.
Το απόγευμα περιελάμβανε επίσκεψη στο κάστρο τού Pizzo,το Murat castle και περιήγηγηση στην παλιά πόλη, όπου οι μαθητές απόλαυσαν το φημισμένο παγωτό τής περιοχής το “tartufo”.

Μέσα από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα e-Twinning με θέμα τη Μεγάλη Ελλάδα οι μαθητές μπόρεσαν ευχάριστα, εμπειρικά και διαθεματικά, εκπονώντας ομαδοσυνεργατικές εργασίες, να προσεγγίσουν τη διαχρονική παρουσία τού Ελληνισμού στη συγκεκριμένη περιοχή.
Και με την επίσκεψή τους στην Κάτω Ιταλία είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν μια βιωματική-διαδραστική επαφή με τα σημαντικότερα επιτεύγματα των αρχαίων Ελλήνων στον χώρο όπου δημιουργήθηκαν και όπως διατηρούνται στη σύγχρονη εποχή.
Η διεπιστημονική προσέγγιση τής παρουσίας των Ελλήνων στην Κάτω Ιταλία και Σικελία διεύρυνε τους ορίζοντές τους, καθώς ασχολήθηκαν με θέματα ιστορίας, πολιτισμού και κουλτούρας τόσο τής χώρας τους όσο και τής Ιταλίας
Έτσι, συνειδητοποίησαν την αξία τού ελληνικού πολιτισμού διαχρονικά στον τομέα τής επιστήμης αλλά και τού ανθρωπιστικού πνεύματος γενικότερα.

Επιπλέον, στο πλαίσιο τού προγράμματος εξασκήθηκαν στη χρήση τής Αγγλικής γλώσσας, που είναι η επίσημη γλώσσα του, συνεργάστηκαν με Ιταλούς συνομήλικούς τους, μοιράστηκαν απόψεις, δημιούργησαν καινούργιες φιλίες και διαπίστωσαν ότι διαθέτουν πολλά κοινά με  αυτούς στον τρόπο σκέψης, στους προβληματισμούς, στον τρόπο προσέγγισης των καθημερινών προβλημάτων, στο ντύσιμο ακόμα και στη γλώσσα.
Με αυτόν τον τρόπο ενισχύθηκε στους μαθητές και η συνείδηση ότι είναι μέλη τής ευρύτερης ευρωπαϊκής κοινωνίας.

Από την εκδρομή των Ελλήνων μαθητών στην Ιταλία αλλά και των Ιταλών μαθητών στην Ελλάδα μαθητές και καθηγητές αποκόμισαν πλούσιες εμπειρίες και μετέφεραν το φιλόξενο κλίμα που έζησαν και τα φιλικά μηνύματα προς τις σχολικές κοινότητες των χωρών τους.