Print

6η Μαρτίου: Τα Αρσάκεια συμμετέχουν στην Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της σχολικής Βίας από την καθιέρωσή της, ενώ ήδη μια δεκαετία πριν, από το 2003, συμμετέχουν σε ευρωπαϊκά προγράμματα για την πολυπολιτισμικότητα «Συμμετέχω – Δημιουργώ – Προσφέρω» ή τη διαφορετικότητα «Όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι».

Παρακάτω αναφέρουμε χαρακτηριστικές δράσεις των δύο τελευταίων ετών στα Αρσάκεια για την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της σχολικής βίας, οι οποίες συχνά παίρνουν τη μορφή εβδομαδιαίου αφιερώματος.

ekfovismos 004

Στα δημοτικά οι μαθητές, με σκοπό να κατανοήσουν και να διακρίνουν τα διαφορετικά είδη σχολικού εκφοβισμού και να σκεφτούν τρόπους αντίδρασης και καταπολέμησής του

Στα Γυμνάσια και τα Λύκεια οι μαθητές, με αφορμή ένα ρεπορτάζ για τον σχολικό εκφοβισμό που παρακολούθησαν και την ταινία «I’m truly sorry» προβληματίστηκαν πάνω στο θέμα σε μια προσπάθεια να κατανοήσουν την έννοια τού σύγχρονου όρου τής ψυχολογίας «ενσυναίσθηση». Κατανόησαν ότι συχνά μπορεί και οι ίδιοι να βρεθούν στη θέση να υποστούν εκφοβισμό ή αντίθετα να παρασυρθούν σε εκφοβισμό άλλων συμμαθητών τους, αν δεν διαθέτουν ενσυναίσθηση, αν δεν μπορούν δηλαδή να μπουν στη θέση τού άλλου και να κατανοήσουν τις επιπτώσεις τού σχολικού εκφοβισμού στην ψυχολογία των έφηβων συμμαθητών τους.

Στο ίδιο πλαίσιο και με αφορμή την παγκόσμια ημέρα για την εξάλειψη τής βίας κατά των γυναικών, οι μαθητές προσέγγισαν αυτό το μείζον πρόβλημα, το οποίο, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, οξύνθηκε ακόμη περισσότερο κατά την περίοδο της καραντίνας λόγω κορωνοϊού. Αφού παρακολούθησαν την προβολή μιας σύντομης ταινίας από τον Φιλανθρωπικό Οργανισμό τής Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών «ΑΠΟΣΤΟΛΗ», συζήτησαν το θέμα στο πλαίσιο των μαθημάτων των Θρησκευτικών και τής Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Το θέμα συνδέθηκε με τις διδακτικές ενότητες «Τα φύλα στη λογοτεχνία» στην Α΄ τάξη, «Μορφές ρατσισμού» στη Β΄ τάξη και «Ανθρώπινα δικαιώματα» στην Γ΄ τάξη.

Επίσης οι μαθητές επεξεργάστηκαν με τους καθηγητές τους τις αφίσες που απέστειλε το Υπουργείο Προστασίας τού Πολίτη με απαραίτητες πληροφορίες πάνω σε ευαίσθητα κοινωνικά ζητήματα που ενδυναμώθηκαν λόγω τής υγειονομικής κρίσης και των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπισή της. Με εποπτικό τρόπο οι αφίσες προέτρεπαν τους μαθητές να προστατεύσουν, αν χρειαστεί, τον εαυτό τους από κινδύνους στο διαδίκτυο, από τη σεξουαλική κακοποίηση και την ενδοοικογενειακή βία.