e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Αθρόα ήταν η προσέλευση εκπαιδευτικών δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων, στελεχών τής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και φοιτητών, στην Ημερίδα με θέμα «Η μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό». Την Επιμορφωτική Ημερίδα διοργάνωσε η Εποπτεία των Σχολείων τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας και πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 7 Δεκεμβρίου στα Αρσάκεια Σχολεία Ψυχικού.

Η έναρξη των εργασιών τής ημερίδας έγινε από τον κ. Σωτήριο Γκλαβά, Μέλος τού Διοικητικού Συμβουλίου τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας και πρώην Πρόεδρο τού Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ο οποίος απηύθυνε χαιρετισμό στους παρευρισκομένους και έθεσε τους γενικούς στόχους τής ημερίδας.

ND0244

Στην πρώτη κεντρική ομιλία τής ημερίδας, ο κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης, Πρόεδρος τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας και καθηγητής Γλωσσολογίας τού Πανεπιστημίου Αθηνών, μίλησε με θέμα «Η γλωσσική αγωγή σε παιδιά 4-7 ετών».

ND0296

Στη δεύτερη κεντρική ομιλία τής ημερίδας ο κ. Ιωάννης Παρασκευόπουλος, Γενικός Γραμματέας τής Φ.Ε., καθηγητής Ψυχολογίας τού Πανεπιστημίου Αθηνών, μίλησε με θέμα «Η Μετάβαση των μαθητών από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό».

ND0341

Ακολούθησαν παράλληλα εργαστήρια με οργανωμένες εισηγήσεις και βιωματικές δράσεις, όπου διακεκριμένοι επιστήμονες στον χώρο τής εκπαίδευσης παρουσίασαν ενδιαφέρουσες και πρωτότυπες εκπαιδευτικές προτάσεις. Αλφαβητικά αναφέρονται οι: κ. Γεώργιος Γεωργουλέας, ψυχολόγος και μέλος των Συμβουλευτικών Υπηρεσιών τής Φ.Ε., με θέμα «Ψυχοκοινωνικές και γνωστικές διαστάσεις κατά τη μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Ο ρόλος των γονέων», κ. Αγγελική Γιαννικοπούλου, καθηγήτρια τού ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ, με θέμα «Αλφαβητάρια (ABC books) στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο», κ. Φίλια Δενδρινού, θεατρολόγος-θεατροπαιδαγωγός, με θέμα «Θέατρο στο σχολείο: Αλληλεπιδραστικές δραστηριότητες και ενσυναισθητική εμπειρία», κ. Ξένια Παρασκευοπούλου, ψυχολόγος και Προϊσταμένη των Συμβουλευτικών Υπηρεσιών τής Φ.Ε. και κ. Μαρία Κούκνη, ΜΑ παιδοψυχολόγος-εικαστική θεραπεύτρια, μέλος των Σ.Υ. τής Φ.Ε, με θέμα «Χτίζοντας μια δυνατή φιλία, Πρόγραμμα πρόληψης για μαθητές νηπιαγωγείου και Α τάξης Δημοτικού», κ. Βασίλης Τσάφος, αναπληρωτής καθηγητής τού ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ, με θέμα «Η μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό ως συνέχεια: πώς θα παραμείνουμε, εκπαδευτικοί και μαθητές/τριες, επινοητικοί και δημιουργικοί» και κ. Βασίλης Τσελφές, ομότιμος καθηγητής ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ, με θέμα «Οι Φυσικές Επιστήμες στη μετάβαση από την προσχολική στη σχολική εκπαίδευση. Παλιότερα και σήμερα».

Το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων –σε όλα τα εργαστήρια– παρέμεινε αμείωτο λόγω των ιδιαίτερα πρωτότυπων ιδεών και προτάσεων των εισηγητών που έδωσαν αφορμή για συζητήσεις, προβληματισμό, συνεργασία και διάθεση εφαρμογής των προτάσεων αυτών στις τάξεις τους με τους μαθητές τους. Σε κάθε εργαστήριο οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να εμπλακούν σε ουσιαστικό και ιδιαίτερα γόνιμο διάλογο τόσο με τον/την εισηγητή/τρια, όσο και με τους συναδέλφους τους από δημόσια και ιδιωτικά σχολεία προκειμένου να αλληλεπριδράσουν, να ανταλλάξουν απόψεις και να επιλύσουν τις απορίες τους.
ND0521

Τη συζήτηση σε κάθε εργαστήριο συντόνιζαν οι: κ. Αγαπούλα Ευθυμιοπούλου, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ60 5ο ΠΕΚΕΣ, κ. Ελένη Μανιάτη, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70 2ο ΠΕΚΕΣ, κ. Βασιλική Παπαδοπούλου, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70 5ο ΠΕΚΕΣ, κ. Ματθαίος Πατρινόπουλος, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70 2ο ΠΕΚΕΣ, κ. Βαρβάρα Πρεβεζάνου, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ60 2ο ΠΕΚΕΣ, κ. Μαρία Σαλαγιάννη, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ60 4ο ΠΕΚΕΣ και κ. Ζαχαρούλα Ταβουλάρη, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70 2ο ΠΕΚΕΣ.

ND0530

Η Επιμορφωτική Ημερίδα, η οποία οργανώθηκε και πραγματοποιήθηκε υπό τη γενική εποπτεία τής Επόπτριας των Σχολείων τής Φ.Ε. κ. Βασιλικής Παπαπέτρου-Μουρσελά, τής Αναπληρώτριας Συντονίστριας Συμβούλου τής Φ.Ε., κ. Σοφίας Σταθοπούλου και τής Συντονίστριας Θεωρητικών Μαθημάτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης τής Φ.Ε., κ. Αθηνάς Μακροπόδη, στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία –κατά γενική ομολογία των συμμετεχόντων– τόσο σε εκπαιδευτικό όσο και σε οργανωτικό επίπεδο.