Εκτύπωση
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το σεμινάριο «Εισαγωγή στο περιβάλλον προγραμματισμού με πλακίδια Scratch»* για εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ειδικότητας Πληροφορικής, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 20 και 27 Μαρτίου 2013 στο Εργαστήριο Πληροφορικής των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού με έγκριση τής Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής.
Το σεμινάριο οργανώθηκε με πρωτοβουλία τού Σχολικού Συμβούλου Πληροφορικής Β΄ Αθήνας και Ανατολικής Αττικής δρα Ευάγγελου Κανίδη, σε συνεργασία με τη Συντονίστρια Πληροφορικής των Αρσακείων-Τοσιτσείων Σχολείων κ. Άννα Τζώρτζη και τη γενικότερη υποστήριξη τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας.
Στο σεμινάριο δίδαξε η καθηγήτρια Πληροφορικής των Αρσακείων Λυκείων Ψυχικού δρ Κατερίνα Γλέζου, η οποία επιμελήθηκε πλήρως το περιεχόμενο, τη μεθοδολογία και το εκπαιδευτικό υλικό τού σεμιναρίου.
Το σεμινάριο διήρκεσε συνολικά 8 ώρες για τις διά ζώσης συναντήσεις, όπου διαμορφώθηκε ένα ενεργό, συμμετοχικό και ομαδοσυνεργατικό περιβάλλον μάθησης. Οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί ήρθαν σε επαφή με το περιβάλλον Scratch, γνώρισαν τα βασικά χαρακτηριστικά και τις λειτουργίες τού περιβάλλοντος μέσω παρουσίασης και ενεπλάκησαν σε δραστηριότητες πειραματισμού δημιουργώντας απλές και σύνθετες εφαρμογές. Οι δραστηριότητες χαρακτηρίστηκαν από σταδιακή αύξηση τού βαθμού πολυπλοκότητας και δυσκολίας και λειτούργησαν ως σκαλωσιά κατά τη σταδιακή εξοικείωση των εκπαιδευτικών με το Scratch.
Στο πλαίσιο τού σεμιναρίου δημιουργήθηκε η ομάδα Σεμινάριο_SCRATCH_ΑΡΣΑΚΕΙΟ_2013 (http://logogreekworld.ning.com/group/seminarioscratch) στο εκπαιδευτικό κοινωνικό δίκτυο Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης (http://logogreekworld.ning.com/) με σκοπό την ανάπτυξη τής επικοινωνίας, υποστήριξης και συνεργασίας μεταξύ επιμορφούμενων και επιμορφώτριας.
 
  

* Το Scratch (http://scratch.mit.edu/) είναι ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον προγραμματισμού που επιτρέπει στον χρήστη να κατασκευάζει εύκολα υπολογιστικές αλληλεπιδραστικές ιστορίες, παιχνίδια, προσομοιώσεις, κινούμενα σχέδια κ.ά., ενώ επιτρέπει εναλλακτικές διδακτικές προσεγγίσεις. Δημιουργήθηκε από το MIT Media Lab και είναι ελεύθερο λογισμικό, το οποίο προωθεί την ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων για τον πολίτη τού 21ου αιώνα όπως: Δημιουργική σκέψη, Σαφή επικοινωνία, Συστηματική ανάλυση, Επαναληπτικό - προοδευτικό σχεδιασμό, Διά βίου μάθηση.