Ημερολόγιο

Απρίλιος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 14 1 2 3 4 5 6
week 15 7 8 9 10 11 12 13
week 16 14 15 16 17 18 19 20
week 17 21 22 23 24 25 26 27
week 18 28 29 30
Στο πλαίσιο τής συνεργασίας τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας με το Center for Hellenic Studies (CHS) [Κέντρο Ελληνικών Σπουδών] τού Πανεπιστημίου τού Harvard, ο Φίλιππος Χαρλαύτης, μαθητής τής Β΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού και η Μαρία Δρυμούση, μαθήτρια της Α΄ τάξης τού  Β΄ Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού θα συμμετάσχουν στο High School Summer Program του CHS (μαζί με 15-20 ακόμη μαθητές που προέρχονται από σχολεία του Νομού Αργολίδας) που οργανώνεται κάθε χρόνο από το CHS Ελλάδος στο Ναύπλιο.


Διάρκεια και Θεματική τού Προγράμματος:

Το Πρόγραμμα θα διαρκέσει από 16 Ιουλίου – 1 Αυγούστου 2015. Η επίσημη γλώσσα του Προγράμματος είναι η Αγγλική.  Στο χρονικό αυτό διάστημα οι μαθητές συμμετέχουν καθημερινά (για 6 ημέρες την εβδομάδα, από τις 09.00΄ π.μ. έως τις 16.30΄ μ.μ.) σε όλες τις εργασίες των Σεμιναρίων, τις δραστηριότητες και τα εργαστήρια, σύμφωνα με το πρόγραμμα που ανακοινώνεται από το CHS. Η θεματική ενότητα με την οποία ασχολούνται κάθε χρόνο οι συμμετέχοντες στο Πρόγραμμα καθορίζεται από το Πανεπιστήμιο τού Harvard και είναι έτσι διαμορφωμένη ώστε να εμπλέκει με ολιστικό τρόπο ένα μεγάλο εύρος διαφορετικών επιστημών και γνωστικών τομέων. Ως εκ τούτου, απευθύνεται εξίσου σε μαθητές θεωρητικού και θετικού προσανατολισμού. Ο τίτλος της θεματικής ενότητας είναι Introduction to theStudy of Humanity [Εισαγωγή στη μελέτη της ανθρωπότητας].

Κριτήρια, όροι συμμετοχής και διαδικασία επιλογής:

Η επιλογή των μαθητών που θα συμμετάσχουν στο Πρόγραμμα έγινε, κατόπιν ηλεκτρονικά υποβαλλόμενης αιτήσεώς τους, από Επιστημονική Επιτροπή του Harvard μέσω τηλεδιάσκεψης (interview) που πραγματοποιήθηκε σε χρόνο που καθορίστηκε για κάθε υποψήφιο από το Πανεπιστήμιο του Harvard στις αρχές Μαΐου. Οι μαθητές τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας που υπέβαλαν αίτηση για να συμμετάσχουν στο Πρόγραμμα:

1.             Είναι μαθητές τής Α΄ ή τής Β΄ Λυκείου.
2.             Κατέχουν Certificate of Proficiency in English (C.P.E.) ή First Certificate in English (F.C.E.) και έχουν άνεση στην προφορική επικοινωνία μέσω τής αγγλικής γλώσσας.

Οι υποψήφιοι μαθητές κλήθηκαν, επίσης, να υποβάλουν ηλεκτρονικά στο CHS-Harvard τις απαντήσεις τους σε πέντε ερωτήματα, κατάσταση Αναλυτικής Βαθμολογίας τού προηγούμενου σχολικού έτους, κατάσταση Αναλυτικής Βαθμολογίας Α΄ Τετραμήνου τού τρέχοντος έτους και Βεβαίωση Σπουδών από το Σχολείο στο οποίο φοιτούν.  Τέλος, οι μαθητές ζήτησαν συστατική/-ές επιστολή/-ές από καθηγητές τους, οι οποίες απεστάλησαν, κατόπιν αιτήματος τού μαθητή, κατευθείαν από το Σχολείο στο CHS-Harvard, χωρίς να κοινοποιηθούν στους μαθητές.

Οι μαθητές δεν επιβαρύνονται με συνδρομή (fees) για τη συμμετοχή τους στο Πρόγραμμα. Όμως, η μετακίνηση, διαμονή, διατροφή αλλά και η ευθύνη για τη μετακίνηση και παραμονή των μαθητών στο Ναύπλιο βαρύνει τους γονείς των μαθητών και επιβεβαιώνεται με δήλωση που υπογράφεται και αποστέλλεται ηλεκτρονικά στο Harvard. Επομένως, οι γονείς μεριμνούν για τη διαμονή των παιδιών τους στο Ναύπλιο.

Καινοτόμα χαρακτηριστικά του Προγράμματος:

·                     Οι θεματικές ενότητες και η σχετική συζήτηση γίνεται με βάση μόνο τα πρωτότυπα κείμενα των στοχαστών/ερευνητών/επιστημόνων.
·                     Όλα τα κείμενα διαβάζονται μέσα στην τάξη.  Όλες οι εργασίες γίνονται στην τάξη.
·                     Οι μαθητές καλούνται να μελετήσουν κείμενα που μπορούν να περιγραφούν ως δύσκολα, προκειμένου να αναπτύξουν την ικανότητα κατανόησης.
·                     Οι ίδιοι οι μαθητές ανακαλύπτουν τη γνώση. Η διδασκαλία είναι μαθητοκεντρική.
·                     Αξιοποιείται η βιωματική μάθηση.  Ζητείται από τους μαθητές να εφαρμόσουν κοινωνικές / φιλοσοφικές ιδέες για να ερμηνεύσουν την προσωπική τους εμπειρία.
·                     Τα κείμενα αντιμάχονται το ένα το άλλο. Χρησιμοποιούνται επαναστατικά καινοτόμα κείμενα.
·                     Η διάλεξη δεν χρησιμοποιείται ποτέ.
·                     Ο εκπαιδευτικός παρέχει πολύ σύντομες πληροφορίες για το συγγραφέα και το έργο του πριν από την ανάγνωση.
·                     Οι μαθητές ωθούνται να αναζητήσουν κάθε είδους πρωτότυπες ή ενδιαφέρουσες ιδέες στο κείμενο.
·                     Ελεύθερος διάλογος ακολουθεί την ανάγνωση των κειμένων (καταιγισμός ιδεών με βάση τα κείμενα).
·                     Κάθε άποψη μπορεί να τεθεί υπό εξέταση.
·                     Παραδοσιακά αποδεκτές απόψεις μπορούν να συζητηθούν και να αμφισβητηθούν ελεύθερα από τους μαθητές.
·                     Η συζήτηση δεν καταλήγει σε ένα ‘επίσημο’ παραδεδεγμένο συμπέρασμα (άποψη κοινής αποδοχής).
·                     Η συζήτηση μεταξύ των μαθητών στην τάξη θεωρείται ως το μόνο μέσο για την προσέγγιση γνώση.
·                     Κάθε συνεδρία περιλαμβάνει δραστηριότητες (βίντεο, προσομοιώσεις της πραγματικής ζωής).
·                     Οι μαθητές ενθαρρύνονται να εκφράζονται ελεύθερα. Σφάλματα έκφρασης δεν διορθώνονται.
·                     Όλοι οι μαθητές εκπαιδεύονται να παρουσιάζουν δημόσια τα έργα ή τις ιδέες τους.
·                     Το θέμα και η μέθοδος των παρουσιάσεων ορίζονται αποκλειστικά από τους μαθητές, τα μέλη της ομάδας επιλέγονται από τους μαθητές.
·                     Ο εκπαιδευτικός δεν χρησιμοποιεί την εξουσία/αυθεντία που βασίζεται στην κοινωνική/ επαγγελματική τους θέση (δηλ., «είμαι ο δάσκαλος, ως εκ τούτου μόνο αυτό που λέω είναι σωστό»).
·                     Η προσοχή των μαθητών διασφαλίζεται μέσω της επιλογής ενδιαφερόντων θεμάτων.
·                     Όλοι οι μαθητές συμμετέχουν ανεξάρτητα από το χαρακτήρα και το μαθησιακό τους προφίλ.
·                     Οι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τη δημιουργία ευχάριστου μαθησιακού κλίματος.
·                     Μη προσχεδιασμένες αλλαγές επιφέρονται με ευκολία στη διαδικασία του μαθήματος, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών.
·                     Ο εκπαιδευτικός έχει μεγάλη ελευθερία σχεδιασμού, αλλαγών, πρωτοβουλιών σε όλα τα επίπεδα.

Σύνοψη:

Το Πρόγραμμα μπορεί να περιγραφεί ως καινοτόμο, αυθεντικό, πολύ διαφορετικό από το σύστημα με το οποίο εκπαιδεύεται ο μέσος Έλληνας μαθητής. Μπορεί επίσης να περιγραφεί ως παιδαγωγικά και επιστημονικά ολοκληρωμένο: Οι αρχές της βιωματικής μάθησης, η ομαδοσυνεργατική εργασία, η μάθηση μέσω της χρήσης της πληροφορικής, η διερευνητική μάθηση, το project, εφαρμόζονται ευρέως δημιουργώντας, έτσι, ένα εξαιρετικά παραγωγικό περιβάλλον μάθησης.Αυτό εξηγεί γιατί οι μαθητές είναι τόσο πρόθυμοι να συμμετάσχουν ενεργά σε όλα τα στάδια και τις μαθησιακές δραστηριότητες του προγράμματος, ανεξάρτητα από τους όποιους χρονικούς περιορισμούς και το επίπεδο δυσκολίας των καθηκόντων τους. Το Πρόγραμμα συμπληρώνεται από δράσεις μαθησιακές/ενημερωτικές, ενδιαφέρουσες και πρωτότυπες για τους μαθητές που συμμετέχουν. Με απλά αλλά ποιοτικά ‘υλικά’ (εκπαιδευτές ικανούς να διεγείρουν το ενδιαφέρον, ενδιαφέροντα κείμενα και βίντεο/πειράματα, παροχή μεγάλης πρωτοβουλίας στους μαθητές, ανάθεση σύνθετων (απαιτητικών) καθηκόντων στους μαθητές [οργάνωση συνεδρίου και δημόσια παρουσίαση ανακοινώσεων με απόλυτη ευθύνη του μαθητή], δημιουργείται ένα ιδιαίτερα δημιουργικό κλίμα που θεωρείται ότι ικανοποιεί σε πολύ μεγάλο βαθμό τις υψηλές προσδοκίες των οργανωτών του και όσων συμμετέχουν σε αυτό.

maira drymousi a

Η Μάιρα Δρυμούση
002

Ο Φίλιππος Χαρλαύτης 
HSSP 2015_Brochure_inside1 HSSP 2015_Poster1
Σύνοψη τού προγράμματος.
Κλικ για μεγέθυνση.
Το πόστερ τού προγράμματος. 
Κλικ για μεγέθυνση.