Στο Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού υλοποιήθηκε με επιτυχία το Πρόγραμμα Επιχειρηματικότητας τού Junior Achievement «Οικονομία κι εγώ», που διοργανώνει το ΣΕΝ (Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων)/Junior Achievement Greece σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και το οποίο παρακολούθησαν οι μαθητές των τμημάτων Γ΄α και Γ΄β.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε μέσα στη σχολική τάξη από τη σύμβουλο – εθελόντρια τής Εθνικής Τράπεζας κ. Μαρίζα Μπαρτσούλη-Βασιλείου, Product Manager, υποδιευθύντρια στο Επιχειρηματικό Κατάστημα Ψυχικού, με την παρουσία τού καθηγητή ΣΕΠ των Αρσακείων κ. Παντελή Κατηνιώτη και με πρωτοβουλία τής κ. Αγγελικής Ζήση, υπεύθυνης Επιχειρηματικότητας των Αρσακείων Σχολείων και National Trainer Προγραμμάτων Επιχειρηματικότητας Junior Achievement.
Γενικός σκοπός τού προγράμματος ήταν η εξοικείωση των μαθητών με την έννοια τής επιχειρηματικότητας, η απόκτηση από αυτούς βασικών χρηματοοικονομικών γνώσεων και η διεύρυνση των οριζόντων τους για την επιλογή τής μελλοντικής τους σταδιοδρομίας.
Το πρόγραμμα αυτό ξεκίνησε στις 2 Φεβρουαρίου και ολοκληρώθηκε στις 15 Μαρτίου 2016 σε 6 διδακτικές ενότητες που αντιστοιχούν σε έξι (6) διδακτικές ώρες τού μαθήματος Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή. Στις πρώτες συναντήσεις η κ. Μπαρτσούλη εισήγαγε τους μαθητές στις έννοιες τής «αγοράς», τής «επιχείρησης» και τής «επιχειρηματικότητας» και τους παρουσίασε αποτελεσματικούς τρόπους αναζήτησης εργασίας. Στη συνέχεια, με αφορμή δραστηριότητες όπως η ανάγνωση μικρών αγγελιών και η καταγραφή από τους μαθητές των στοιχείων προσωπικότητας, των ικανοτήτων και των δεξιοτήτων τους, τούς ανέλυσε τα μυστικά τής σύνταξης ενός ελκυστικού για τις επιχειρήσεις βιογραφικού σημειώματος. Μάλιστα, αρκετοί μαθητές έκαναν την πρώτη τους απόπειρα να δημιουργήσουν το δικό τους βιογραφικό σημείωμα, λαμβάνοντας υπ' όψιν τα έως τώρα επιτεύγματά τους, ενώ άλλοι δημιούργησαν το βιογραφικό ενός εικονικού προσώπου.
Στην πέμπτη συνάντηση, αφού προηγήθηκε η σχετική προετοιμασία, διεξήχθησαν προσομοιώσεις, στις οποίες άλλοι μαθητές είχαν τον ρόλο τού υποψήφιου εργαζόμενου, ενώ άλλοι τον ρόλο τού υπεύθυνου επιλογής προσωπικού.
Στην έκτη και τελευταία συνάντηση, πραγματοποιήθηκε συζήτηση στην τάξη και, τέλος, η κ. Μπαρτσούλη και ο κ. Κατηνιώτης παρουσίασαν στους μαθητές τη σωστή συμπεριφορά και τα λάθη των υποψήφιων εργαζόμενων πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη συνέντευξη επιλογής και ανέλυσαν τα ουσιαστικά προσόντα και τις δεξιότητες που πρέπει να διαθέτει ο σύγχρονος εργαζόμενος για να σταδιοδρομήσει με επιτυχία στον εργασιακό στίβο. Τόσο κατά τη διάρκεια όσο και μετά το τέλος των παρουσιάσεών της, η κ. Μπαρτσούλη απάντησε σε πλήθος ερωτήσεων που διατύπωσαν οι μαθητές, οι οποίοι παρακολούθησαν τις παρουσιάσεις αυτές με έντονο ενδιαφέρον.
Αυτές οι ενημερωτικές συναντήσεις είχαν ευεργετική επίδραση τόσο στην ενίσχυση τής επαγγελματικής ανάπτυξης των μαθητών όσο και στον εμπλουτισμό των γνώσεών τους σε θέματα επιχειρηματικότητας.