Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης
Οι μαθητές τής Ε΄1 τάξης τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης στις 11 Ιουνίου 2015 παρακολούθησαν ένα μάθημα Γεωμετρίας που, από πολλές απόψεις, μπορεί να θεωρηθεί μάθημα ζωής.
Αντίθετα, λοιπόν, με την εκπαίδευση που σε αρκετές περιπτώσεις κινείται αποκλειστικά στον χώρο τής θεωρίας, ενώ σε κάποιες άλλες καταφέρνει τουλάχιστον να εξηγήσει μια διαδρομή που εάν χρειαστεί κάποτε θα οδηγήσει «από τη θεωρία στην πράξη», η ζωή κινείται τελείως διαφορετικά. Σχεδόν αντίστροφα: Η πράξη προηγείται, η ανάγκη θεωρητικοποίησης ακολουθεί.
Στην πραγματικότητα, όμως, θεωρία και πράξη αποτελούν ίσης σημασίας εφόδια στην προσπάθεια ενός ανθρώπου να προχωρήσει. Έτσι, στο συγκεκριμένο μάθημα Γεωμετρίας οι μητέρες δύο μαθητών δίδαξαν στα παιδιά μερικούς από τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαν οι θεωρητικές γεωμετρικές γνώσεις να φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες στην πράξη.
Πρόκειται για την  κ. Αξιώτη, αρχιτέκτονα, και την κ. Αστρά, πολιτικό μηχανικό. Η διάθεσή τους, οι εξειδικευμένες γνώσεις και κυρίως οι εμπειρίες τους αποτέλεσαν ένα ιδανικό συνδυασμό. Η ιδέα του αρχιτέκτονα έγινε έργο του πολιτικού μηχανικού.
Οι μαθητές μαζί με τις μαμάδες και τους δασκάλους, με ένα πλατύ χαμόγελο στα χείλη και με μια κορδέλα μέτρου στα χέρια, εφάρμοσαν πρακτικά τους γεωμετρικούς τύπους και υπολόγισαν τα εμβαδά. Πολλές οι επιθυμίες και οι βλέψεις των μικρών αρχιτεκτόνων: "Ελάτε να βάλουμε μια μοκέτα στο πάτωμα", "Ελάτε να φτιάξουμε μια γύψινη διακόσμηση για την οροφή", "Ελάτε να ντύσουμε με ταπετσαρία τους τοίχους". Πολλές οι απορίες και οι σκέψεις των μικρών πολιτικών μηχανικών: "Πώς, πού, γιατί, με ποια σειρά;"
Με ένα μιλιμετρέ χαρτί και με τις πολύτιμες καθοδηγητικές κατευθύνσεις ενός εκπληκτικού προβαλλόμενου power point που είχαν επιμεληθεί οι δύο μαμάδες, τα παιδιά κατάφεραν να προσεγγίσουν και να εμπεδώσουν με διαφορετικό τρόπο κάποιες θεωρητικές βάσεις, που σε άλλη περίπτωση ίσως και να δυσκολεύονταν να αφομοιώσουν.


Κλικ στην παρακάτω εικόνα για να δείτε στιγμιότυπα

6383