Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα ενάντια στη Σχολική Βία, στις 6 Μαρτίου 2016, η Β΄2 τάξη τού A΄ Aρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης πραγματοποίησε δράσεις ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης, πρόληψης και αντιμετώπισης τού φαινομένου bullying, οι οποίες επεκτάθηκαν σε όλη τη διάρκεια τής εβδομάδας από 29 Φεβρουαρίου έως 4 Μαρτίου 2016.
Αρχικά, με αφορμή τον πίνακα τού Νικηφόρου Λύτρα με τίτλο «Δεν θέλει να πάει σχολείο», οι μαθητές τού Β΄2 αναζήτησαν τους λόγους για τους οποίους ένα παιδί εκδηλώνει σχολική άρνηση. Οι περισσότερες απόψεις των μαθητών συνέκλιναν στο συμπέρασμα ότι ο πιθανότερος λόγος που ένα παιδί αρνείται να πάει σχολείο είναι ο φόβος και το ενδεχόμενο να υποστεί κάποιας μορφής βία.
Κατόπιν, οι μαθητές διάβασαν και επεξεργάστηκαν από το Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων τής Α-Β δημοτικού , το κείμενο «Ξ....όπως ξιφίας», ο πρωταγωνιστής τού οποίου αντιμετωπίζει τις κοροϊδίες και τον χλευασμό των συμμαθητών του εξαιτίας τής διαφορετικότητάς του. Μέσα από την επεξεργασία τού νοήματος τού κειμένου οι μαθητές συνειδητοποίησαν και ανέδειξαν την αξία τής μοναδικότητας τού καθενός.
Στη συνέχεια, την ώρα τής Φιλαναγνωσίας, οι μαθητές διάβασαν το βιβλίο τού Βαγγέλη Ηλιόπουλου με τίτλο «Ο Αληθινός Τρικεράτωψ φοβάται;» το οποίο πραγματεύεται το θέμα τού σχολικού εκφοβισμού με τρόπο εύληπτο και πρωτότυπο.
Επίσης, με αφορμή τη μελέτη τού βιβλίου των εκδόσεων Μεταίχμιο «Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε», οι μαθητές κατανόησαν πως όταν κάνουμε λόγο για βία, μιλάμε και για τη λεκτική εκτός τής σωματικής. Κατόπιν, δημιούργησαν το δικό τους κόμικ ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό.
Επιπρόσθετα, οι μαθητές τής Β΄2 τάξης, με αφορμή τις μεταφορικές φράσεις που έμαθαν στο μάθημα τής Γλώσσας «Η γλώσσα κόκαλα δεν έχει αλλά κόκαλα τσακίζει» και «Βουτάω τη γλώσσα στο μυαλό πριν μιλήσω», συνειδητοποίησαν ακόμα περισσότερο την αρνητική επίδραση που μπορεί να έχουν τα λόγια κάποιου και κατανόησαν την αξία τού να σκέφτονται πριν μιλήσουν καθώς πολλές φορές μια "συγνώμη" δεν διορθώνει τα λάθη τους.
Με αυτό το σκεπτικό ζωγράφισαν και έφτιαξαν μικρές καρδιές τις οποίες στη συνέχεια τσαλάκωσαν όπως "τσαλακώνουν" και τα άσχημα λόγια την ψυχή τού ανθρώπου! Αμέσως μετά, ζητώντας "συγνώμη", προσπάθησαν να επαναφέρουν τις καρδιές στην αρχική τους κατάσταση διαπιστώνοντας πως κάτι τέτοιο δεν ήταν δυνατόν καθώς οι καρδιές ήταν τσαλακωμένες, είχαν σημάδια και σε κάποιες περιπτώσεις σκισίματα... Ύστερα από αυτό, κατασκεύασαν ένα κολλάζ με το οποίο στόλισαν το ταμπλό τής τάξης τους.
Τέλος, σε συνάρτηση με το διαθεματικό πρόγραμμα που εκπονούν εφέτος με θέμα τον ήλιο, οι μαθητές κατασκεύασαν τον ήλιο τής φιλίας με τα περιγράμματα από τις παλάμες τους, πάνω στις οποίες κατέγραψαν τις σκέψεις τους και συνθήματα εναντίον τού σχολικού εκφοβισμού και υπέρ τής φιλίας.
Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι καθ’όλη τη διάρκεια τής εβδομάδας οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ειδικά επιλεγμένα βίντεο σχετικά με το θέμα και να ευαισθητοποιηθούν με αυτόν τον τρόπο ακόμα περισσότερο.