Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης
Στον κήπο τού Σχολείου, που αποτελεί ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα, οι μαθητές τής Β΄1 τάξης τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης έχουν ετοιμάσει το δικό τους μικρό χωραφάκι. Όμως, πουλιά και ζώα εποφθαλμιούν την παραγωγή τους. Για να προστατέψουν, λοιπόν, τα φυτά τους από τις μεγάλες χελώνες και τα σαλιγκάρια αποφάσισαν να τον περιφράξουν στις18 Μαΐου 2016.
Όπως πάντα πρόθυμος αρωγός στην προσπάθειά τους είναι ο κ. Ζέλος, πρόεδρος τού Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων τού Σχολείου, που θα τοποθετούσε ειδικό πλέγμα. Όμως πόσα μέτρα θα ήταν; Πόσες βάσεις έπρεπε να βάλει για να το στηρίξει και ανά πόσα μέτρα;
Χρησιμοποιώντας τις γνώσεις τους από τη Γεωμετρία που διδάσκονται, οι μαθητές ανέλαβαν δράση. Ήταν ώρα να ασχοληθούν με την περίμετρο τού χωραφιού και να αναγνωρίσουν τα γεωμετρικά σχήματα που είχαν δημιουργήσει οι πρασιές. Στην αρχή έκαναν εκτίμηση με τεντωμένα χέρια και στη συνέχεια μέτρησαν με το μέτρο τις πλευρές: μήκος: 6 μέτρα, πλάτος: 3 μέτρα, περίμετρος: 18 μέτρα. Σχεδίασαν σε χαρτί μιλιμετρέ με ακρίβεια, όπως οι τοπογράφοι, το χωράφι τους και υπολόγισαν 18 βάσεις στήριξης 1/1 μετρ. Τα μαρούλια, ο αρακάς και τα κρεμμύδια ήταν σε τετράγωνες πρασιές. Ο άνηθος και ο μαϊντανός δημιουργούσαν δύο ορθογώνια ισοσκελή τρίγωνα. Οι πατάτες, τα ραπανάκια, τα καρότα και το σπανάκι ήταν σε ορθογώνια παραλληλόγραμμα με διαφορετικό εμβαδόν.
Η γεωμετρία τού κήπου τούς εντυπωσίασε και με αυτό τον τρόπο κατανόησαν καλύτερα τις έννοιές της.