Εκτύπωση
«Η Δημιουργική Γραφή και η Φιλαναγνωσία, με τις ειδικές διδακτικές τεχνικές και τις ξεχωριστές διδακτικές παρεμβάσεις, μπορούν να αποτελέσουν τους δύο βασικούς πυλώνες τής διδασκαλίας τής λογοτεχνίας και γενικότερα τού λογοτεχνικού πολιτισμού» (Καρακίτσιος, 2011).
Με αυτό το σκεπτικό οι μαθητές τού Ε΄2 τμήματος τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Σχολείου Εκάλης, με την καθοδήγηση τής δασκάλας τους κ. Κατερίνας Ταταράκη, πραγματοποίησαν μια εναλλακτική δραστηριότητα γνωριμίας με τον λογοτεχνικό κόσμο.
Η αφορμή δόθηκε με την ελεύθερη επιλογή ενός βιβλίου από τη βιβλιοθήκη τής τάξης.
Με μοναδική βάση τον τίτλο κάθε παιδί επιχείρησε να εμπνευστεί και να δημιουργήσει μια δική του εικονογράφηση, και ύστερα να παρουσιάσει στην ομάδα το πώς φαντάζονταν το θέμα και την πιθανή δομή και πλοκή.
Ύστερα, όλοι μαζί οι μαθητές, με την πολύτιμη για τη γνώση παιδική περιέργεια, προσπάθησαν να διαπιστώσουν τις ομοιότητες και τις αντιθέσεις ανάμεσα στις προσωπικές τους υποθέσεις και στην πραγματικότητα τού συγγραφέα, διαβάζοντας ένα μικρό απόσπασμα και μελετώντας το εξώφυλλο και το οπισθόφυλλο.
Ο καρπός τής προσπάθειας, που έκρινε τη συγκεκριμένη δράση επιτυχή, αποτυπώθηκε στο χαμόγελο και στην ενθουσιώδη προς την ανά-γνωση διάθεση με την οποία οι μαθητές ζήτησαν να δανειστούν τα εν λόγω βιβλία.

«Αν έχεις έναν κήπο και μια βιβλιοθήκη
έχεις όλα όσα σου χρειάζονται»

 Κικέρων