Εκτύπωση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα ενάντια στη Σχολική Βία, στις 6 Μαρτίου 2020, η Β΄τάξη τού A΄ Aρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης πραγματοποίησε δράσεις ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης, πρόληψης και αντιμετώπισης τού φαινομένου bullying, οι οποίες διήρκεσαν όλη την εβδομάδα.

Με το σύνθημα «Με σύμμαχό μου τα βιβλία, διώχνω τη βία από τα σχολεία» και βάσει τού διαθεματικού σχεδίου εργασίας με θέμα «Το μαγικό ταξίδι στον κόσμο των παραμυθιών», οι μικροί μαθητές επεξεργάστηκαν μια σειρά λογοτεχνικών βιβλίων που παραγματεύονταν το θέμα τού bullying.

Αρχικά άκουσαν το παραμύθι «Ο Λυκοτοσοδούλης και η Φοβεροσκουφίτσα» τής Jeanie Franz Ransom.
Στο βιβλίο αυτό έχουν αντιστραφεί οι ρόλοι των βασικών ηρώων τού κλασικού παραμυθιού τής Κοκκινοσκουφίτσας και το μικρό λυκάκι βιώνει τα συνεχή και επίμονα πειράγματα και τις ειρωνείες μιας συμμαθήτριάς του.
Ποιον θα εμπιστευτεί για να του πει το πρόβλημά του; Ποιος θα του δώσει τη λύση; Θα καταφέρει να αντιμετωπίσει τη λεκτική και σωματική βία;
Μετά την ανάγνωση τού παραμυθιού ακολούθησε συζήτηση μέσα στην τάξη με τις δασκάλες  κ. Λένα Πανούση και Νάσια Παπαφιτσώρου σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό και πόσο σημαντικό είναι ένα ασφαλές σχολικό περιβάλλον για όλους τους μαθητές.

Στη συνέχεια οι μαθητές τής Β΄1 τάξης φορώντας τις γαντοκουκλές τους, από το Έργαστήρι Υφάσματος που είχαν επισκεφθεί λίγες μέρες πριν, μοιράστηκαν τους ρόλους τού παραμυθιού και σε ομάδες έστησαν αυτοσχέδιο κουκλοθέατρο.

Δεύτερο παραμύθι με θέμα τη διαφορετικότητα που άκουσαν τα παιδιά ήταν «Το φιλαράκι» τής Φίλιας Δενδρινού.
Η ιστορία αυτή αφήνει μια ξεχωριστή γεύση αγάπης, ευαισθησίας, μα και ελπίδας, περνώντας θετικά μηνύματα στους μαθητές.

Στη συνέχεια οι μαθητές, αφού συμφώνησαν όλοι πως στην τάξη τους έχουν κρατήσει μακριά τον σχολικό εκφοβισμό, έγραψαν μηνύματα φιλίας, συνεργασίας και αγάπης επάνω σε πολύχρωμους χαρταετούς, τους οποίους αποφάσισαν να κρατήσουν δεμένους σε ταμπλό τής τάξης τους.

Αντίστοιχα οι μαθητές τής Β΄2 τάξης επεξεργάστηκαν το παραμύθι τού Βαγγέλη Ηλιόπουλου «Ο Αληθινός Τρικεράτωψ, φοβάται;» και ανακάλυψαν μέσω αυτού τρόπους να ενδυναμώσουν την αυτοπεποίθησή τους, καθώς και την  αξία των φίλων που μας υποστηρίζουν και μας βοηθούν στις δύσκολες στιγμές τής ζωής μας.

Ως επιστέγασμα, οι μαθητές με την παρότρυνση των δασκάλων τους πραγματοποίησαν το πέιραμα τής «ραγισμένης καρδιάς»...
Ενεργοποιώντας, δηλαδή, την ικανότητά τους για ενσυναίσθηση κλήθηκαν να μπουν στην θέση των πρωταγωνιστών των παραπάνω βιβλίων, και κρατώντας στα χέρια τους από μια χάρτινη καρδιά φαντάστηκαν πώς νιώθει η καρδιά των ηρώων όταν υφίσταται bullying.
Οι καρδιές τσαλακώθηκαν, άλλες σκίστηκαν, αλλά το πιο σημαντικό που αντιλήφθηκαν οι μαθητές με αυτόν τον βιωματικό τρόπο ήταν πως όσες συγγνώμες και αν ζήτησαν, όση φροντίδα και αν επέδειξαν στις πληγωμένες καρδιές εκ των υστέρων τίποτα δεν ήταν όπως πριν, καθώς η βία ποναέι και αφήνει ανεξίτηλα σημάδια...

Τέλος, στο μάθημα τής Μελέτης Περιβάλλοντος η κ. Μαρία Αθανασίου συγκέντρωσε και κατέγραψε στον πίνακα όλα όσα αγαπούν τα παιδιά σε σχέση με τους συνομηλίκους τους και σε δεύτερη φάση όσα δεν τους αρέσουν και σε όσα πρέπει να μάθουν να λένε «Όχι».