Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης
Το ταξίδι μιας ολόκληρης χρονιάς, ένα ταξίδι στο φεγγάρι, παρουσίασαν οι μικροί μαθητές τής Β΄1 τάξης τού Γ΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης στους γονείς τους, μαζί με τη δασκάλα τους κ. Αμάντα Ξεζωνάκη, την Τρίτη 14 Ιουνίου 2016.
Επιβιβάστηκαν στον πύραυλο που τους περίμενε στην αίθουσα τής Θεατρικής Αγωγής και όλοι μαζί εκτοξεύτηκαν στο διάστημα! Και μέσα στην απεραντοσύνη τού σύμπαντος τα πρόσωπα όλων φωτίστηκαν από τις πανσελήνους και τα μισοφέγγαρα που είχαν φιλοτεχνήσει τα παιδιά, αφέθηκαν στη μαγεία των αστεριών που συντρόφευαν τον μικρό «φεγγαροσκεπαστή» τους, θαύμασαν τις χρυσοκέντητες «φορεσιές τού φεγγαριού» τους και ταξίδεψαν όνειρα και ευχές που είχαν δέσει στα φεγγαράκια-χαρταετούς τους. Όσοι παρευρέθησαν θαύμασαν τις καλλιτεχνικές δημιουργίες των παιδιών, οι οποίες κοσμούσαν την αίθουσα, ενώ είχαν και την ευκαιρία, μέσα από μια παραστατικότατη και άρτια από θεματικής πλευράς ηλεκτρονική παρουσίαση (powerpoint), να «γευτούν» το απόσταγμα μιας εξαιρετικής προσπάθειας που κατέβαλαν τα παιδιά σε όλη τη διάρκεια τής σχολικής χρονιάς να συνθέσουν εργασίες για το φεγγάρι σε κάθε μάθημα.
Στο μάθημα των Ελληνικών το φεγγάρι ενέπνευσε τους μαθητές να βρουν σύνθετες και παράγωγες λέξεις με αυτό, να δημιουργήσουν προτάσεις, μικρά κείμενα και ποιηματάκια, να βρουν πληροφορίες για το σύμπαν, τους δορυφόρους, τη Σελήνη αλλά και για ό,τι άλλο σχετίζεται με το φεγγάρι.
Στα Μαθηματικά το φεγγάρι έγινε ο κύκλος (κυκλικός δίσκος),που τους βοήθησε να γνωρίσουν, έστω και άωρα, τις κλασματικές έννοιες τού μισού και τού τετάρτου, αλλά και να καταλάβουν την καθετότητα με την οποία συνδέονται έννοιες και ορισμοί τής Γεωμετρίας και η οποία τα βοήθησε στο να διακρίνουν τα γεωμετρικά σχήματα σε σχέση με τα βασικά χαρακτηριστικά τους.
Στο μάθημα Δράσεις με Τεχνολογίες τής Πληροφορίας και Επικοινωνίας οι μαθητές εξοικειώθηκαν με το λογισμικό TuxPaint, ένα πρόγραμμα ζωγραφικής και καλλιτεχνικής έκφρασης, που ενθουσίασε τα παιδιά, καθώς περιλάμβανε τη δυνατότητα αποτύπωσης «μαγικών» (π.χ. ουράνιο τόξο, καλειδοσκόπιο...) αλλά και την προσθήκη «σφραγίδων», έτοιμων δηλαδή εικόνων που μπορούν να αποτυπωθούν πάνω στον «ψηφιακό καμβά», όπως πλανήτες, ήλιος, αστέρια... Οι ψηφιακές φεγγαροεικόνες τους ήταν αληθινά αριστουργήματα!
Στα Καλλιτεχνικά, χρησιμοποιώντας ως επιφάνεια εργασίας πλαστικά πιάτα μιας χρήσης, έφτιαξαν μισοφέγγαρα διακοσμημένα με αστέρια ή ολόγιομα φεγγάρια. Επίσης, με τη μέθοδο τής χαρακτικής δημιούργησαν μικρούς πίνακες με τον ήλιο, το φεγγάρι, τους πλανήτες, αστροναύτες και διαστημόπλοια.
Στη Θεατρική Αγωγή γνώρισαν θεατρικά κείμενα στα οποία υπάρχουν σκηνές σχετικές με το φεγγάρι, το οποίο λειτουργεί άλλοτε ως αφορμή για ρομαντισμό και άλλοτε ως πηγή «δεινών» για τους ήρωες. Ξεχώρισαν τη ρομαντική σκηνή «τού μπαλκονιού» από το έργο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» τού William Shakespeare, την οποία παρουσίασαν στους γονείς τους απολαμβάνοντας τις επευφημίες τους.
Στη Μουσική οι μαθητές γνώρισαν τραγούδια που έχουν γραφτεί για το φεγγάρι αλλά και σπουδαίους ερμηνευτές τους. Τους κέρδισε ο ξεχωριστός Μάνος Χατζιδάκις με το «Χάρτινο το φεγγαράκι», το οποίο δραματοποίησαν ξυπνώντας μνήμες στους παρευρεθέντες, οι οποίοι τους καταχειροκρότησαν!.
Οι αγαπημένες μελωδίες που συνόδευαν το υπέροχο αυτό «ταξίδι» μικρών και μεγάλων μπλέχτηκαν με τις εικόνες και τα ιδιαίτερα δημιουργήματα των παιδιών και γέννησαν συναισθήματα μοναδικά που αποτυπώθηκαν στην ψυχή και στη μνήμη όλων.
Η παρουσίαση τού διαθεματικού προγράμματος «Πάμε μια βόλτα στο φεγγάρι…» είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα τού Γ΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης στην ενότητα "Διαθεματικές εργασίες".