Εκτύπωση

Την εβδομάδα από 14 έως 20 Δεκεμβρίου 2019 διεξήχθη στο Α΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Λύκειο Εκάλης το πρόγραμμα σύμπραξης σχολείων για ανταλλαγή καλών πρακτικών και μαθητική ανταλλαγή ERASMUS+ με τίτλο Young Europeans speak up (YES-U!!).

Θέμα τού προγράμματος είναι γενικά η ενεργοποίηση τού πολίτη στο πλαίσιο τής δημοκρατίας και ειδικότερα, στην παρούσα φάση, η ιστορική εξέλιξη των δημοκρατικών θεσμών και τού θεσμού των μαθητικών συμβουλίων.

Μαθητές από την Ιταλία, τη Γαλλία, τη Σλοβενία, την Ολλανδία και τη Νορβηγία φιλοξενήθηκαν από μαθητές τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Λυκείου και συμμετείχαν σε εκδρομή στην αρχαία Ολυμπία, επίσκεψη στην Ακρόπολη και στο ιστορικό κέντρο τής Αθήνας καθώς και σε δραστηριότητες εντός τού Σχολείου, οργανωμένες ειδικά για την περίσταση.

Οι μαθητές κάθε ομάδας παρουσίασαν στο Αμφιθέατρο τού Σχολείου τις εργασίες που είχαν εκπονήσει στο πλαίσιο της έρευνάς τους. Τους μαθητές Ν. Νικολινάκο, Αλ. Παληό, Ε. Μπούρη και Σ. Κοροσιάδη καθοδήγησαν στη μελέτη τους και εξάσκησαν για την παρουσίαση των εργασιών οι φιλόλογοι κ. Μαριέττα Καλαμαρά και Ειρήνη Τσαγκαράκη και η Συντονίστρια τού Αγγλικού τμήματος κ. Ασπασία Κοντογιάννη.

Παράλληλα, στο Θέατρο τού Σχολείου διοργανώθηκε, από την καθηγήτρια Καλλιτεχνικών κ. Κυριακή Πρεβενιού, έκθεση μαθητικών έργων τέχνης, με κεντρική εικαστική σύνθεση «Τα αυτονόητα τής δημοκρατίας» (που δεν είναι τόσο αυτονόητα…). Η κ. Πρεβενιού επίσης ασχολήθηκε με τον διαγωνισμό λογότυπων τού προγράμματος και με το έντυπο πρόγραμμα που μοιράστηκε στους προσκεκλημένους με εξώφυλλο τής μαθήτριας Μαριλένας Αξιώτη.
Επίσης οι μαθητές Α. Ζίττης και Δ. Ποδηματά που συμμετέχουν στην ομάδα τής F1 in Schools τού Σχολείου παρουσίασαν τις επιτυχίες τής ομάδας στον αντίστοιχο διαγωνισμό.

Τέλος, η καθηγήτρια Πληροφορικής κ. Εμμανουέλα Φραγκουλοπούλου με τη βοήθεια των μαθητών Π. Καλοειδά και Ν. Θεοχαρόπουλου επέβλεψε δραστηριότητα παραγωγής κειμένων για θέματα που απαιτούν την ενεργοποίηση των πολιτών, κατόπιν έρευνας που διεξήγαγαν οι μαθητές στο εργαστήριο Πληροφορικής.
Ιδιαίτερες στιγμές τού προγράμματος ήταν η ξενάγηση στην Ολυμπία και την Ακρόπολη Αθηνών, η γνωριμία με την άγνωστη σε πολλούς αρχαία ελληνική τεχνολογία με την ξενάγηση στο Μουσείο Αρχιμήδη τής Ολυμπίας, η επαφή με τους παραδοσιακούς χορούς που δίδαξε στους μαθητές η καθηγήτρια Αγγλικής κ. Μαριλένα Γιαννάκη χάρη στην πολυετή και εμβριθή της ενασχόληση με τους ελληνικούς χορούς, η «διδασκαλία» τής Αντιγόνης τού Σοφοκλέους σε αγγλική μετάφραση-διασκευή και σκηνοθεσία τού καθηγητή Βιολογίας κ. Μάρκου Σαρρή με τους μαθητές Ό. Μαραλέτου (Αντιγόνη), Σ. Μαλούνη (Ισμήνη), Γ. Κανταράκη (Κρέων), Β. Κορδαλή (Αίμων) και Π. Τσακώνη (Τειρεσίας) και η ομιλία τού καθηγητή τής Σχολής Ηλεκτρολόγων και Μηχανκών Υπολογιστών τού Μετσόβιου Πολυτεχνείου κ. Χάρη Δούκα σχετικά με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την κλιματική αλλαγή.

Τη συνολική ευθύνη για την εκκίνηση, την οργάνωση, τον συντονισμό και τη διεξαγωγή τού προγράμματος είχε η υποδιευθύντρια τού Σχολείου κ. Ευγενία Δοδοπούλου, φιλόλογος.

Η υποδειγματική συμπεριφορά των μαθητών ήταν ανάλογη των περιστάσεων, συνετέλεσε στην επιτυχία τού προγράμματος και δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για την συνέχιση των ανταλλαγών ERASMUS+.

Το Σχολείο απευθύνει θερμές ευχαριστίες στους γονείς που επί μία εβδομάδα έθεσαν σε δεύτερη μοίρα τις συνήθεις δραστηριότητες και υποχρεώσεις τους και δεν εφείσθησαν κόπων, προκειμένου να παράσχουν την πατροπαράδοτη, θερμή ελληνική φιλοξενία στους ξένους μαθητές, τους οποίους υποδέχθηκαν στα σπίτια τους, τιμώντας έτσι το σχολείο αλλά και τη χώρα μας.

Η ανταμοιβή για τις προσπάθειες όλων ήταν ορατή. Οι ξένοι μαθητές και καθηγητές εντυπωσιάστηκαν για μία ακόμη φορά όχι μόνο από τις ομορφιές τής χώρας μας, τα μνημεία και την πολιτισμική μας κληρονομιά, αλλά και από το ποιόν των ανθρώπων που γνώρισαν, την ευγένεια, την οργανωτικότητα, τον ζήλο και την ευσυνειδησία τού μαθητικού και τού διδακτικού δυναμικού τού Σχολείου. Το πιο σημαντικό όφελος ωστόσο και το πιο συγκινητικό στοιχείο τού όλου εγχειρήματος ήταν οι σχέσεις που αναπτύχθηκαν ανάμεσα στα παιδιά. Παρά το σύντομο χρονικό διάστημα που διήρκεσε η ανταλλαγή και παρά τις διαφορές εθνικότητας και νοοτροπίας, τα παιδιά συνδέθηκαν σε μία ομάδα με ισχυρούς δεσμούς φιλίας και συνεργάστηκαν άψογα, εργάστηκαν μαζί, πήραν πρωτοβουλίες τις οποίες έφεραν εις πέρας μαζί, έφαγαν μαζί, διασκέδασαν μαζί, περπάτησαν μαζί στην Πλάκα, γεύτηκαν μαζί τις νοστιμιές τής ελληνικής κουζίνας, συζήτησαν, γνωρίστηκαν, έδωσαν υπόσχεση να ξαναβρεθούν και συγκινήθηκαν την ώρα τού αποχωρισμού.