Δημιουργώντας και φροντίζοντας έναν βιολογικό λαχανόκηπο, οι μαθητές μαθαίνουν με εύκολο και πρακτικό τρόπο στοιχεία βιολογίας των φυτών και αποκτούν γνώσεις και δεξιότητες στην καλλιέργεια τής γης (σπορά φύτευση, σκάλισμα, ξεβοτάνιασμα, πότισμα κ, ά.). Παράλληλα, μαθαίνουν να προσαρμόζονται σε ένα νέο μοντέλο ζωής, το οποίο προσεγγίζει τη διατροφική αυτάρκεια και αποτελεί παράδειγμα καλής πρακτικής για την αντιμετώπιση τής οικονομικής λιτότητας σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι, μέσα από μια διαδικασία που τους γεμίζει χαρά και περηφάνια, φροντίζουν και παράγουν οι ίδιοι τρόφιμα φυσικά και υγιεινά, όπως τα λαχανικά, τα οποία αποτελούν τη βάση τής ελληνικής μεσογειακής διατροφής.
Ο κήπος δημιουργήθηκε από φυσικά υλικά, όπως πέτρες για τον σχηματισμό παρτεριών, που ήδη βρίσκονταν αναξιοποίητα στον χώρο. Οι μαθητές επέλεξαν να φυτέψουν εποχικά λαχανικά και αρωματικά φυτά (μαρούλι, ρόκα, σπανάκι, φρέσκο κρεμμύδι, μαϊντανό, άνηθο), σύμφωνα με τις αρχές τής «συγκαλλιέργειας» και της «εναλλαγής των καλλιεργειών».
Στον σχεδιασμό και στη δημιουργία τού λαχανόκηπου συνέβαλε ουσιαστικά ο υποδιευθυντής τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης κ. Θωμάς Ανδριανός, χημικός.
View the embedded image gallery online at:
https://www.arsakeio.gr/gr/ekali/ekali-junior-high-a/ta-nea-mas/events-activities/25163-viologikos-laxanokhpos#sigProId914e6cad65
https://www.arsakeio.gr/gr/ekali/ekali-junior-high-a/ta-nea-mas/events-activities/25163-viologikos-laxanokhpos#sigProId914e6cad65