Εκτύπωση
Την Τρίτη 20 Φεβρουαρίου 2018, στο πλαίσιο τού εφετινού εορτασμού τής Παγκόσμιας Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, η καθηγήτρια Πληροφορικής κ. Ξένια Σιούτη μίλησε σε όλους τους μαθητές τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης για την ασφαλή πλοήγηση.
Η ομιλία της είχε τίτλο «Εμπιστεύσου με».
Στόχος ήταν να προβληματιστούν τα παιδιά σχετικά με την αξιοπιστία τού υλικού που βλέπουν και διαβάζουν στο διαδίκτυο, καθώς και με τις προθέσεις των εικονικών χρηστών που συστήνονται ως φίλοι τους και αναζητούν επικοινωνία μαζί τους .
Στην παρουσίαση τονίστηκε ότι η ζωή στον εικονικό κόσμο τού διαδικτύου μοιάζει με μια αίθουσα γεμάτη μαθητές χωρίς δάσκαλο...
Ο κάθε μαθητής μπορεί να κάνει και να λέει ό,τι θέλει και, φυσικά, να λέει ψέματα, να κοροϊδεύει τους συμμαθητές του χωρίς έλεγχο κ.λπ.
Τίθεται έτσι το ερώτημα σε μια τέτοια τάξη μπορεί κάποιος μαθητής να προφυλαχτεί;
Η απάντηση είναι «ναι». Πώς; Με το να  είναι υποψιασμένος ο μαθητής για τους κινδύνους που ελλοχεύουν σε κάθε διαδικτυακή δημοσίευση που διαβάζει και σε κάθε επικοινωνία με έναν άγνωστο.
Οι έφηβοι λόγω ηλικίας έχουν αυξημένη άγνοια κινδύνου αλλά και μεγάλη αφέλεια, αφού πιστεύουν ο,τιδήποτε βλέπουν ή διαβάζουν στο διαδίκτυο.
Έτσι, είναι ιδιαίτερα επιρρεπείς στο να γίνονται θύματα εκμετάλλευσης από επιτήδειους που προσπαθούν να τους πουλήσουν προϊόντα αμφιβόλου ποιότητας ή να επηρεάσουν την γνώμη τους σε διάφορα θέματα.
Επίσης  συχνά επικοινωνούν με αγνώστους δίνοντάς τους προσωπικά τους στοιχεία και πολλές φορές συναντώντας τους ζωντανά χωρίς να τους γνωρίζουν.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω η κ. Σιούτη παρουσίασε στους μαθητές συγκεκριμένα παραδείγματα μη αξιόπιστων αναρτήσεων τονίζοντας τα στοιχεία που προδίδουν την κρυφή ατζέντα από πίσω τους.
Επίσης συζήτησε μαζί τους τους τρόπους με τους οποίους δέχονται αιτήματα φιλίας στο διαδίκτυο από αγνώστους και τις μεθόδους που  αυτοί χρησιμοποιούν ώστε να κερδίσουν την εμπιστοσύνη τους και να εκμαιεύσουν προσωπικά τους στοιχεία.
Τέλος, παρουσιάστηκε στους μαθητές ένα βίντεο σχετικά με ένα πείραμα που έγινε σε έφηβες μαθήτριες οι οποίες παρασύρονται από μια διαδικτυακή επικοινωνία που έχουν με έναν άγνωστο και δέχονται να τον συναντήσουν αγνοώντας τους κινδύνους που εγκυμονεί μια συνάντηση κατά πρόσωπο με έναν άγνωστο.