Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης
Στο πλαίσιο τού πολιτιστικού - περιβαλλοντικού προγράμματος που εκπόνησαν κατά το σχολικό έτος 2014 -2015, οι μαθητές τής Γ΄ τάξης τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης πραγματοποίησαν τετραήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην περιοχή τής Καμπανίας, στην Ιταλία, από τις 2 έως τις 5 Απριλίου 2015.
Στόχος τής εκδρομής ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν από κοντά αποικίες των αρχαίων Ελλήνων στη νότια Ιταλία και συγχρόνως να αντιληφθούν τον καθοριστικό ρόλο που έπαιξε η γεωγραφική θέση τους στη μετέπειτα εξέλιξή τους.
Στην εκδρομή συμμετείχαν 85 μαθητές, τους οποίους συνόδευσαν οι υπεύθυνοι των εκπαιδευτικών προγραμμάτων καθηγητές κ.: Ευδοκία Γιαννικοπούλου, Διευθύντρια, Γιάννης Βογιατζής, Αθηνά Γκαρμπολά, Δημήτριος Δανάλης, Κατερίνα Μαράσλη, Μαρία Μπούσκου, Λουκία Σπυράτου και Ευτυχία Σταματέλλου.

Ακολουθεί περιγραφή από τους ίδιους τους μαθητές
Η εκδρομή μας στην Ιταλία
«Την Πέμπτη 2 Απριλίου 2015, πρώτη ημέρα τής εκδρομής μας, βρισκόμαστε στη Ρώμη και με το πούλμαν διασχίζουμε το ιστορικό της κέντρο. Αρχικά περνάμε κοντά από τη Βασιλική τού Αγίου Πέτρου τού Βατικανού. Στον λόφο τού Καπιτωλίου εντυπωσιαζόμαστε από το Vitoriano και το Palazzo Venezia. Συνεχίζουμε προς τον λόφο Palatino, στη νότια πλευρά τού οποίου εκτείνεται το Circus Massimo, το μεγαλύτερο ιπποδρόμιο τής αρχαιότητας. Επισκεπτόμαστε με την ξεναγό μας το Κολοσσαίο και παίρνουμε σημαντικές πληροφορίες για την ιστορία και την αρχιτεκτονική του. Κατά την περιήγησή μας ο ποταμός Τίβερης κάνει αισθητή την παρουσία του συνεχώς, αφού διασχίζει την πόλη σε μήκος 5 χλμ. Το απογευματινό μας πρόγραμμα περιλαμβάνει περίπατο στο κέντρο τής πόλης. Piazza del Popolo, Piazza di Spagna και Fontana di Trevi είναι μερικά από τα σημεία τής πόλης που μας προκαλούν το ενδιαφέρον.
Την Παρασκευή 3 Απριλίου έχουμε ως προορισμό τον αρχαιολογικό χώρο τής Ελέας. Μας υποδέχεται ομάδα Ιταλών επιστημόνων που ασχολούνται με την ιστορία τής Μεγάλης Ελλάδας, μεταξύ των οποίων ήταν η αρχαιολόγος κ. Tilde Vecchio, η συνάδελφος τού τοπικού σχολείου κ. Maria Rosaria Reielli και η κ. Κουτσοδόντη, καθηγήτρια Πληροφορικής στο Λύκειο Δροσιάς, που συμμετείχε στο πρόγραμμα. Ακολουθεί ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο, κατά την οποία γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην ίδρυση τής πόλης και στη δημιουργία τής ελεατικής φιλοσοφικής σχολής. Επόμενη στάση μας η Ποσειδωνία, με σημαντικότερα αρχαιολογικά ευρήματα τους τρεις καλοδιατηρημένους ναούς δωρικού ρυθμού αφιερωμένους στην Ήρα, στον Ποσειδώνα και στην Αθηνά. Στη χερσόνησο τού Sorrento έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε λιτανεία που λαμβάνει χώρα τη Μεγάλη Παρασκευή. Η πομπή που ακολουθεί τον Επιτάφιο είναι αναπαράσταση τής πομπής των καπουτσίνων μοναχών που διέσχιζαν την πόλη ψάλλοντας ύμνους.
Την τρίτη ημέρα του ταξιδιού μας επισκεπτόμαστε το Ercolano, πόλη που καταστράφηκε από την τρομερή έκρηξη τού Βεζούβιου και θάφτηκε κάτω από παχύ στρώμα λάβας. Στον χώρο αυτό θαυμάζουμε κτήρια των οποίων οι τοίχοι είναι διακοσμημένοι με ζωγραφικά έργα και ψηφιδωτά, καθώς και τα ανδρικά και γυναικεία λουτρά. Ακολουθεί η επίσκεψή μας στο Μουσείο τής Νάπολης, το οποίο φιλοξενεί σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα, όπως αγάλματα, τοιχογραφίες και ψηφιδωτά.
Την Κυριακή 5 Απριλίου, τελευταία ημέρα της εκδρομής μας, βρισκόμαστε στην Πομπηία, η οποία έτυχε τής ίδιας τραγικής μοίρας με εκείνη τού Ercolano και καταστράφηκε ολοκληρωτικά μέσα σε θύελλα στάχτης. Στην επίσκεψή μας αυτή περνάμε ανάμεσα από τις εξοχικές επαύλεις των αρχαίων Ρωμαίων και καταλήγουμε στην αγορά. Κατά την ξενάγηση τονίζεται η διπλή επίδραση τού Βεζούβιου στην εξέλιξη των πόλεων αυτών. Από τη μία πλευρά παρατηρούμε την καταστροφική του δράση, καθώς προκάλεσε τον αφανισμό ολόκληρων πόλεων και τον θάνατο πολλών ανθρώπων, και από την άλλη την ευεργετική δράση τής ηφαιστειακής τέφρας στην αμπελουργία και γενικότερα στη γεωργία. Παράλληλα γίνεται αναφορά σε παραδείγματα σύγχρονων αμπελοκαλλιεργειών σε ηφαιστειακή τέφρα. Ακολούθως επισημαίνεται ότι το εμπόριο των ελληνικών κρασιών απλωνόταν σε ολόκληρη τη Μεσόγειο και αποτελούσε μία από τις σημαντικότερες οικονομικές δραστηριότητες. Τέλος, γίνεται σχετική αναφορά στον θεό Διόνυσο, στον μύθο τού Ικάριου και τής Ηριγόνης και δίνεται έμφαση στο γεγονός ότι οι Ρωμαίοι έμαθαν την οινοποιία και την αμπελουργία από τους Έλληνες αποίκους.»