Αρσάκεια - Τοσίτσεια Εκάλης

Στο ψηφιακό περιβάλλον τής εποχής μας όπου όλα εξελίσσονται ταχύτατα, η συγγραφή κώδικα συμβάλλει στο να κατανοήσουμε καλύτερα το νέο περιβάλλον, να αναπτύξουμε νέες ψηφιακές δεξιότητες και να ανακαλύψουμε νέες καινοτόμες ιδέες.

Στο πλαίσιο αυτό, η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα, μια πρωτοβουλία τής Ευρωπαϊκής Ένωσης, στοχεύει να μεταφέρει την κωδικοποίηση και την ψηφιακή γνώση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, αλλά και σε όσους ενδιαφέρονται για το αντικείμενο, με έναν διασκεδαστικό και ελκυστικό τρόπο.
Για τη σημασία τού προγραμματισμού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει στην επίσημη ιστοσελίδα της:
“Η εκμάθηση προγραμματισμού ενισχύει τη δημιουργικότητα, διδάσκει στους ανθρώπους να συνεργάζονται πέρα από τα φυσικά και γεωγραφικά όρια, αλλά και να επικοινωνούν σε μια παγκόσμια γλώσσα. Αποδεικνύει ότι η τεχνολογία είναι μέρος της καθημερινότητάς μας.”

Kαι φέτος, λοιπόν, το Β΄ Αρσάκειο Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης έλαβε μέρος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (code week) με δραστηριότητες που σκοπό έχουν να βοηθήσουν τα παιδιά να καλλιεργήσουν δεξιότητες τού νου (υπολογιστική σκέψη και επίλυση προβλημάτων) με διασκεδαστικό και ευχάριστο τρόπο.

Οι μαθητές τής Γ΄ τάξης πήραν μέρος σε ένα ψηφιακό δωμάτιο απόδρασης με γρίφους που σχετίζονταν με τους 17 στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης.
( Για να δείτε το ψηφιακό δωμάτιο απόδρασης πατήστε εδώ: YOUNG AGENTS DIGITAL ESCAPE ROOM  ) .

Η διαδικασία επίλυσης των γρίφων σε ένα δωμάτιο απόδρασης αποτελεί στην ουσία μια διαδικασία συνεργατικής επίλυσης προβλήματος, κατά την οποία οι παίκτες ανταλλάσσουν πληροφορίες, έχουν πρόσβαση ταυτόχρονα ο καθένας σε διαφορετικά στοιχεία και αξιοποιούν ποικίλες δεξιότητες και είδη γνώσης λόγω των ποικίλων γρίφων που συναντούν σε ένα δωμάτιο.

Οι μαθητές τής Α΄ τάξης πραγματοποίησαν δραστηριότητες για το δυαδικό σύστημα.
Το δυαδικό σύστημα (binary system) είναι ο τρόπος αναγνώρισης και αναπαράστασης τής πληροφορίας από τους Η/Υ.
Γράμματα, αριθμοί και σύμβολα, στην πραγματικότητα όλα όσα βλέπουμε στον υπολογιστή, αποτελούνται από διαφορετικούς συνδυασμούς 0 & 1.
Έτσι, χρησιμοποιώντας αυτά τα δύο ψηφία τα παιδιά προσπάθησαν να κωδικοποιήσουν μια εικόνα σε ένα πλέγμα. Συγκεκριμένα, αφού ζωγράφισαν με μαύρο μαρκαδόρο μια εικόνα σε πλέγμα  την κωδικοποίησαν, χρησιμοποιώντας το 1 για κάθε μαύρο τετράγωνο και το 0 για κάθε λευκό.
Έγραψαν με αυτό τον τρόπο τον κώδικα τής κάθε σειράς.

Μάλιστα, τα παιδιά πήραν πιστοποιητικό για τη συμμετοχή τους στη δράση.
Για να δείτε τις δράσεις πατήστε εδώ