Εκτύπωση
Η κ. Όλγα Δασκαλοπούλου, καθηγήτρια Γαλλικών των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού, συμμετείχε ως εισηγήτρια σε πανελλήνιο συνέδριο με τίτλο «Κοινωνία και Σχολείο, μια σχέση υπό διαπραγμάτευση» το οποίο διεξήχθη, από 13 ως 15 Μαΐου 2016, στη Χερσόνησο τού Ηρακλείου Κρήτης.
Η εισήγηση είχε τον τίτλο «ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ».
Η καθηγήτρια βασιζόμενη στα χαρακτηριστικά τού ανοικτού σχολείου, που είναι οι σύγχρονες μεθοδολογικές και διδακτικές προσεγγίσεις, αλλά και τα συνεργατικά περιβάλλοντα μάθησης, και με στόχο την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών, καθώς και την αξιοποίηση τού πολιτισμικού κεφαλαίου, πρότεινε μια διδακτική προσέγγιση διαπολιτισμικού χαρακτήρα στο μάθημα τής γαλλικής γλώσσας στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με αφορμή τη συμμετοχή μαθητών στον διαγωνισμό Γαλλοφωνίας (πλάνο διδασκαλίας – εξέλιξη – τελικό αποτέλεσμα).
Το Προεδρείο αποτελούσαν οι:
1) πρόεδρος: Νικόλαος Βιδάκης, επίκουρος καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης,
2) Γεώργιος Στριλιγκάς, σχολικός σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,
3) Εμμανουήλ Μηλιαράκης, διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων,
4) Αντώνιος Μυλωνάκης, σχολικός σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, 
5) Δήμητρα Μακρή, σχολική σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Μετά την παρουσίαση ετέθησαν στην κ. Όλγα Δασκαλοπούλου μια σειρά ερωτήσεων, τόσο από τους συμμετέχοντες όσο και από τα μέλη τού προεδρείου, που αφορούσαν κυρίως στα εξής:
α) Πόσο εφικτό είναι να γίνεται το μάθημα μας με βιωματικό τρόπο; Γίνεται πάντα ή λόγω των συγκυριών, δηλαδή τής συμμετοχής στον διαγωνισμό;
β) Κατά πόσο είναι εφικτό να γίνεται ένα project διαθεματικά; Αυτό είναι εύκολο με βάση το πρόγραμμα; Οι υπόλοιποι καθηγητές είναι διαθέσιμοι να συμμετάσχουν;
γ) Ο πολιτισμός μελετήθηκε στο συγκεκριμένο project λόγω τού θέματος τού διαγωνισμού ή είναι μέλημα τού καθηγητή να το εισαγάγει στη διδασκαλία τού μαθήματός του;
δ) Σε ποιες περιπτώσεις το κάνει;
ε) Είναι πάντα εφικτό;
στ) Οι μαθητές ανταποκρίνονται;
ζ) Πόσο χρόνο πήρε το συγκεκριμένο εγχείρημα, και συμμετείχαν με το ίδιο ενδιαφέρον όλοι οι μαθητές;
η) Στα σχολεία σας φαίνεται, και είναι θαυμάσιο αυτό που γίνεται, ότι κατέχει πρωτεύοντα ρόλο ο πολιτισμός, η κουλτούρα, η τέχνη μαζί με τη διδασκαλία τής γλώσσας. Πώς καταφέρατε και καταλήξατε σε αυτή την προσέγγιση τής γνώσης;
θ) Ποιο είναι κατά τη γνώμη σας το μυστικό για να προσελκύσετε τους μαθητές σε θέματα πολιτισμικού περιεχομένου στη διδασκαλία τού μαθήματος;
Η κ. Δασκαλοπούλου απάντησε με άνεση στις ερωτήσεις, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι ο πολιτισμός μιας περιοχής, η ιστορία, τα ήθη, τα έθιμα, οι συνήθειες, η παράδοση μπορούν και πρέπει να ενταχθούν στο μάθημα των Γαλλικών. Η συμμετοχή μιας τάξης μαθητών σε ένα παγκόσμιο διαγωνισμό, όπως αυτός τής Γαλλοφωνίας, μπορεί να είναι μόνο η αφορμή που θα δώσει κίνητρο στους μαθητές να μάθουν να εκφράζονται σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο σε μια ευρεία κοινωνία πολιτισμού.
Ο κάθε εκπαιδευτικός έχει ατομική και κοινωνική ευθύνη να εισάγει στοιχεία πολιτισμού, με κάθε ευκαιρία, στο μάθημά του, είτε διδάσκει στην Πρωτοβάθμια είτε στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Δείτε το δελτίο τύπου εδώ