Εκτύπωση
Με αφορμή τον Διαγωνισμό τής Γαλλοφωνίας, που διοργανώνει  κάθε χρόνο το Γαλλικό Ινστιτούτο και η Υπηρεσία Συνεργασίας και Μορφωτικής Δράσης τής Πρεσβείας τής Γαλλίας στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τις γαλλόφωνες πρεσβείες στην Ελλάδα, οι μαθητές τής Β΄ τάξης τού Β΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού, με καθηγήτρια την κ. Χρύσα Παπουτσάκη, Συντονίστρια Γαλλικών τής Φ.Ε., συμμετείχαν στον εφετινό διαγωνισμό με θέμα "LE COFFRE DES MERVEILLES/Το Θησαυροφυλάκιο των Θαυμάτων' και κέρδισαν το πρώτο βραβείο Grand Prix AMOPA στο επίπεδο γλώσσας C.

Το AMOPA είναι Τάγμα τού Ακαδημαϊκού Φοίνικα που τελεί υπό την αιγίδα τού Προέδρου τής Γαλλικής Δημοκρατίας και τού Υπουργού Εθνικής Παιδείας τής Γαλλίας.

Θέμα τού διαγωνισμού ήταν η συνάντηση με τους μεγάλους Έλληνες φιλοσόφους τού χρυσού αιώνα, τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη στην Ακαδημία τού Πλάτωνος, ενώ οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν και στο ερώτημα ''Η κοινωνία στην οποία ζείτε σήμερα διαφέρει άραγε ριζικά από εκείνην που ανακαλύψατε μέσα από το ταξίδι σας στον χρόνο και στην ιστορία τής Αρχαίας Ελλάδας;"
Έτσι πραγματοποίησαν ένα ταξίδι στο παρελθόν…

Στηρίχθηκαν στην ελληνική μυθολογία και παράδοση και αφηγήθηκαν λογοτεχνικά έναν ''φιλοσοφικό περίπατο'' στην Αθήνα, στα ίχνη τής Ακαδημίας τού Πλάτωνα, στο πλευρό τού μεγάλου φιλοσόφου Πλάτωνα και τού μαθητή του Αριστοτέλη.
Περιέγραψαν τα συναισθήματα και τις εντυπώσεις τους από τον "διάλογό τους με τους μεγάλους δασκάλους τής αρχαιότητας" για τον τρόπο τής καθημερινής ζωής και ένδυσης στην αρχαία Ελλάδα, τα ήθη, την Αθηναϊκή Δημοκρατία, τη Ρητορική, την Παιδεία, την Ψυχή, τον Νου, την αισθητική και την Τέχνη,αλλά και τον ρόλο τού φυσικού περιβάλλοντος και τού συμπαντικού κόσμου.
Ο διαγωνισμός απαιτούσε την κατάδειξη των διαφορών στις απόψεις- θέσεις των δύο μεγάλων φιλοσόφων, στο πλαίσιο των θεματικών τις οποίες πραγματεύτηκαν οι μαθητές, καθώς και την παράθεση ρητών των δύο  φιλοσόφων στα διαλογικά και περιγραφικά μέρη τής εργασίας.

Οι μαθητές εργάστηκαν συλλογικά σε 14 διδακτικές ώρες με την καθοδήγηση τής καθηγήτριάς τους η οποία αρχικά ευαισθητοποίησε τους μαθητές μιλώντας τους για τον διαγωνισμό, το θέμα, τους διοργανωτές αλλά κυρίως τον στόχο του.
Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν από την πρώτη στιγμή και παρήγαγαν ένα εξαιρετικό έργο.

Το μεγαλύτερο κομμάτι τής εργασίας τους πραγματοποίηθηκε στην τάξη και είχε στόχους εκπαιδευτικού, επικοινωνιακού, γλωσσικού και πολιτισμικού χαρακτήρα, με γνώμονα το επίπεδο γλώσσας των μαθητών (C).

Την ημέρα τής Παγκόσμιας Ημέρας Γαλλοφωνίας, στις 16 Μαΐου 2019, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Γαλλικό Ινστιτούτο τής Ελλάδας, οι μαθητές Βέττα Αικατερίνη, Γκοτσόπουλος  Αλέξης, Γκατζώνη Σίσσυ, Γυφτοπούλου Ελπίδα, Γυφτόπουλος Φραγκίσκος και Χατζατουριάν Ναϊρή βραβεύτηκαν με το πρώτο και μεγαλύτερο βραβείο Grand Prix AMOPA, τού Τάγματος τού Φοίνικα τής Γαλλικής Δημοκρατίας!

Δείτε την εργασία εδώ