Εκτύπωση

Οι μαθητές τής Β΄ τάξης τού Αρσακείου Γυμνασίου Ιωαννίνων Γεωργοπούλου Δαυιδούλα, Γιώτης Σωτήριος, Γκλίναβου Ελευθερία, Κοντή Μαρία και Παπαδοπούλου Σταυρούλα, το Σάββατο 10 Απριλίου 2021, συμμετείχαν στις εργασίες τού 3ου Μαθητικού Συνεδρίου Έρευνας και Επιστήμης.

Το συνέδριο συνδιοργανώθηκε από το Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «Δημόκριτος», το Εργαστήριο Έρευνας για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών τού Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης τού Πανεπιστημίου Πατρών, το Εργαστήριο Διδακτικής τής Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας τού Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και την Ε.Λ.Μ.Ε. Προτύπων Πειραματικών Σχολείων και διεξήχθη διαδικτυακά από τις 9 έως τις 11 Απριλίου 2021.

Οι μαθητές παρουσίασαν άψογα την εργασία τους με τίτλο «Ερευνητές… τού καιρού και τού κλίματος», η οποία αφορά στην μελέτη -τόσο θεωρητικά όσο και βιωματικά- βασικών μετεωρολογικών φαινομένων, τα οποία ερευνά η επιστήμη τής Μετεωρολογίας.

Ξεκίνησαν, λοιπόν, με τη δημιουργία ενός σχολικού μετεωρολογικού σταθμού, με την καθοδήγηση τού καθηγητή Μετεωρολογίας τού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Αριστείδη Μπαρτζώκα, κατασκευάζοντας αρχικά έναν μετεωρολογικό κλωβό.

Στο εσωτερικό τού κλωβού τοποθέτησαν συμβατικά όργανα μέτρησης θερμοκρασίας και υγρασίας, καθώς επίσης και διάταξη μέτρησης των ανωτέρω παραμέτρων που περιλαμβάνει μικροελεγκτή Microbit.

Οι μαθητές κατά την υλοποίηση τής εργασίας τους εξοικειώθηκαν με την χρήση μετεωρολογικών οργάνων, όπως είναι τα θερμόμετρα αλλά και το ψυχρόμετρο August, και προγραμμάτισαν με οπτικό προγραμματισμό το Microbit ώστε να λάβουν μετρήσεις και από ψηφιακά όργανα (εσωτερικό και εξωτερικό αισθητήρα). Επίσης προχώρησαν σε βαθμονόμηση των τελευταίων.

Ως επέκταση τής εργασίας προτάθηκε από τους μαθητές η λήψη ικανού αριθμού μετρήσεων για μεγάλο χρονικό διάστημα, κάτι το οποίο δεν κατέστη δυνατόν στην παρούσα φάση λόγω τής αναστολής τής διά ζώσης λειτουργίας των σχολείων, προκειμένου να μελετηθούν ενδιαφέροντα θέματα Μετεωρολογίας και Κλιματολογίας, όπως είναι η πρόγνωση τού καιρού τής πόλης, το μικροκλίμα τής περιοχής, η κλιματική αλλαγή κ.ά.

Προγραμματίζεται, ακόμη, ο μετεωρολογικός σταθμός να εξοπλιστεί πλήρως, ώστε να προστεθούν στη μελέτη και άλλες μετεωρολογικές παράμετροι, εκτός από την υγρασία και τη θερμοκρασία.

Σχετικά με τη χρήση τού Microbit σχεδιάζεται η επέκταση τής διάταξης, ώστε να πραγματοποιείται συγχρονική λήψη και απεικόνιση των μετρήσεων.

Τους μαθητές καθοδήγησαν οι εκπαιδευτικοί κ. Φωτεινή Ντούρου (φυσικός) και Νικόλαος Λαδιάς (πληροφορικός).