Αρσάκεια Ιωαννίνων
Η υγιής αυτοεκτίμηση λειτουργεί σαν πανοπλία ενός παιδιού απέναντι στις προκλήσεις τού κόσμου. Τα παιδιά που γνωρίζουν τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες τους και αισθάνονται καλά για τον εαυτό τους φαίνεται να διαχειρίζονται καλύτερα τις συγκρούσεις και να αντιστέκονται καλύτερα στις αρνητικές πιέσεις.
Με βάση το σχέδιο εργασίας που  εκπονείται την εφετινή χρονιά στο Αρσάκειο Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων με τίτλο «Γνωρίζω και διαχειρίζομαι σωστά τον συναισθηματικό μου κόσμο» τα νήπια επιδόθηκαν σε ποικίλες δραστηριότητες.
Αρχικά, με αφορμή το παραμύθι «Ο Τριγωνοψαρούλης» έγινε συζήτηση στην τάξη για την έννοια τής αυτοεκτίμησης, τη σημασία της καθώς και τους τρόπους ενίσχυσής της.
Έπειτα, τα παιδιά έκαναν ένα πείραμα για την καλύτερη κατανόηση τής έννοιας, χρησιμοποιώντας ένα μπουκάλι που περιείχε κόκκινο υγρό το οποίο αντιπροσώπευε την αυτοεκτίμηση τού κάθε παιδιού, και  αναφέροντας περιστατικά από την καθημερινή τους ζωή. Ανάλογα με τα συναισθήματα που τους προκαλούσαν τα περιστατικά είτε άδειαζαν είτε γέμιζαν μπουκάλια.
Στη συνέχεια, κατασκεύασαν ένα ιστόγραμμα με τις φωτογραφίες τους επισημαίνοντας τρία θετικά στοιχεία για τον καθένα.
Σχεδίασαν, επίσης, και έκοψαν το αποτύπωμα τού χεριού τους, όπου σε κάθε δάχτυλο έγραφαν και από ένα προτέρημά τους και δημιούργησε το κάθε παιδί την ατομική κατασκευή του, με τίτλο  «η μαργαρίτα τής αυτοεκτίμησής μου», από χαρτόνι και φωτογραφίες του, ενισχύοντας τη γραφή του.
Ολοκληρώνοντας, νήπια και προνήπια επιδόθηκαν σε παιχνίδια θεατρικής αγωγής εξωτερικεύοντας με αυτό τον τρόπο τα όσα έμαθαν για την έννοια τής αυτοεκτίμησης.