Ημερολόγιο

Αύγουστος 2019
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 31 1 2 3
week 32 4 5 6 7 8 9 10
week 33 11 12 13 14 15 16 17
week 34 18 19 20 21 22 23 24
week 35 25 26 27 28 29 30 31
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 16 και την Κυριακή 17 Απριλίου 2016 στα Αρσάκεια-Τοσίτσεια Σχολεία Εκάλης το 5ο Παναρσακειακό Μαθητικό Συνέδριο με θέμα «Ο γλωσσικός μας πολιτισμός: Η γλώσσα στην παιδεία, στην επιστήμη, στην τέχνη, στα γράμματα, στη ζωή μας».
Στο συνέδριο συμμετείχαν με εργασία 1.500 περίπου μαθητές από 14 Αρσάκεια Γυμνάσια (Β΄ και Γ΄ τάξεις) και Λύκεια (Α΄ και Β΄ τάξεις) από Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ιωάννινα, ενώ 200 περίπου καθηγητές όλων των ειδικοτήτων καθοδήγησαν τα παιδιά σε όλα τα στάδια εκπόνησης και παρουσίασης των εργασιών τους.

Συγκεκριμένα, κατά τις 2 ημέρες τού συνεδρίου παρουσιάστηκαν:

104 εισηγήσεις
86 poster
9 δραματοποιήσεις
4 βιωματικά εργαστήρια
10 εικαστικά έργα
6 μουσικά δρώμενα
3 ρητορικά αγωνίσματα
3 ταινίες μικρού μήκους
2 χορευτικά δρώμενα
2 ψηφιακές εφαρμογές

Το Συνέδριο πραγματοποιήθηκε με μορφή παράλληλων συνεδριών στο Θέατρο των Σχολείων, το Αμφιθέατρο Α΄, το Αμφιθέατρο Β΄ και το Σπουδαστήριο των Σχολείων τής Εκάλης, με δράσεις στη βιβλιοθήκη, καθώς και με βιωματικά εργαστήρια και εκθέσεις εικαστικών και ψηφιακού υλικού που λάμβαναν χώρα παράλληλα με τις συνεδρίες. Τις συνεδρίες και τα εργαστήρια παρακολούθησαν μαθητές από όλα τα Σχολεία τής Φ.Ε., γονείς καθώς και το σύνολο των εκπαιδευτικών των Αρσακείων.
Κατά τη διάρκεια τού Συνεδρίου αναδείχθηκε η αξία τού ανθρώπινου λόγου, ο οποίος αφενός αποτελεί την ενδιάθετη ικανότητα τού ανθρώπου να αντιλαμβάνεται και να διαμορφώνει τα συνεχώς διευρυνόμενα όρια τού «έξω» κόσμου και αφετέρου συνιστά πολύτροπη έκφραση τού «έσω» κόσμου μέσω διαφορετικών μορφών ανθρώπινης δημιουργίας. Ειδικότερα, οι μαθητές διερεύνησαν κατά πόσο ο άνθρωπος, μέσω τής γλώσσας, πρώτον διαμορφώνει συνείδηση τού εαυτού του και συνείδηση τής ομάδας στην οποία εντάσσεται (εθνικής, κοινωνικής) και δεύτερον νοηματοδοτεί τα δημιουργήματά του (στην επιστήμη, στον πολιτισμό, στην τέχνη κ.α.).
Στην Επιστημονική Επιτροπή τού Συνεδρίου και ως προεδρεύοντες στις ζώνες των συνεδριών συμμετείχαν και εφέτος πανεπιστημιακοί δάσκαλοι και διακεκριμένοι επιστήμονες από διαφορετικούς επιστημονικούς χώρους, ερευνητές αναγνωρισμένων εκπαιδευτικών και επιστημονικών ιδρυμάτων/οργανισμών, άνθρωποι τής τέχνης και τού πνεύματος.
Τη γενική εποπτεία τού Συνεδρίου είχε ο πρόεδρος τής Φ.Ε. καθηγητής Γ. Μπαμπινιώτης και το Διοικητικό Συμβούλιο τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας. Συμμετείχαν, επίσης, όλα τα μέλη τής Εποπτείας (η Επόπτρια και οι συντονιστές ειδικοτήτων) και τής Διοίκησης των Σχολείων (Διευθυντές, Υποδιευθυντές), μέλη τής υπηρεσίας Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Πολιτιστικών Δραστηριοτήτων, τού τμήματος Χορηγιών, τού τμήματος Απογευματινών Ομίλων και τού τμήματος Μηχανογράφησης τής Φ.Ε., καθώς, φυσικά, και το σύνολο τού εργατοτεχνικού προσωπικού των Σχολείων.
Το Συνέδριο προβλήθηκε ιδιαίτερα από τον Τύπο και τα ΜΜΕ και αξιολογήθηκε ως υψηλού επιπέδου προσφορά στους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς τής αρσακειακής κοινότητας, αφού, όπως παρατηρεί η Επόπτρια των Αρσακείων κ. Βασιλική Παπαπέτρου-Μουρσελά, «Τα Παναρσακειακά Μαθητικά Συνέδρια, στα πέντε, μέχρι στιγμής, χρόνια τής οργάνωσής τους, τείνουν να δημιουργήσουν στα Σχολεία τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας μια νέα ‘κουλτούρα παιδείας’, που συνδέει ισόρροπα την επιστημονική έρευνα και γνώση με την ποιοτική καλλιτεχνική έκφραση και δημιουργία. Αυτή η ισορροπημένη σύνδεση ή, καλύτερα, σύνθεση τής γνώσης με τον πολιτισμό αποτελεί κατάκτηση για κάθε μαθητή, για κάθε γονιό, για κάθε εκπαιδευτικό που εναποθέτει στα Αρσάκεια - Τοσίτσεια Σχολεία τις προσωπικές ελπίδες του για μια πιο δημιουργική, πιο γεμάτη, πιο ουσιαστική ζωή».

Οπτικό υλικό και οι ανακοινώσεις των μαθητών θα αναρτάται σταδιακά στην ιστοσελίδα τού συνεδρίου.


 MG 6088a