Εκτύπωση
Τι σηματοδοτούν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις στην ουσία τους; Ότι χιλιάδες μαθητών μας «χτυπούν την πόρτα» των ΑΕΙ ζητώντας να τούς επιστραπεί να περάσουν μέσα. Ας στηρίξουμε ψυχολογικά αυτά τα παιδιά και κυρίως ας τα βοηθήσουμε να συνειδητοποιήσουν την ουσία τής προσπάθειάς τους και ότι ο αγώνας τους δεν είναι «ἐπί ματαίῳ».
Στην πραγματικότητα, πετυχαίνοντας μπαίνουν σ’ έναν νέο κόσμο, στον «μαγικό κόσμο» τής επιστήμης. Στα τέσσερα χρόνια των σπουδών τους θα εισαχθούν στον κόσμο μιας συγκεκριμένης επιστήμης, «άβατο» για χιλιάδες άλλους ανθρώπους. Μεγαλύτεροι και νεότεροι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι θα τους μυήσουν σταδιακά στην επιστήμη τους. Θα νιώσουν να τους ανοίγονται άγνωστοι ορίζοντες που δεν είχαν φαντασθεί ή αντιληφθεί επιλέγοντας να σπουδάσουν μια επιστήμη. Άλλοι περισσότερο κι άλλοι λιγότερο θα συνειδητοποιήσουν την απεραντοσύνη τής γνώσης αλλά και τής άγνοιας τού κόσμου που μελετούμε. Θα εκπλαγούν∙ θα συγκινηθούν∙ θα ευαισθητοποιηθούν∙ θα τους συνεπάρουν κάποιοι τομείς γνώσεως και θα τους αποζημιώσουν για τους κόπους που κατέβαλαν να κατακτήσουν μια θέση στον κόσμο τής επιστήμης. Γιατί η επιστήμη —κάθε επιστήμη— δεν είναι απλώς ένα πεδίο γνώσεως. Είναι ένας άλλος τρόπος να βλέπεις και να βιώνεις τον κόσμο. Είναι μια βαθύτερη καλλιέργεια τής σκέψης που σού επιτρέπει να ανακαλύπτεις την κανονικότητα εκεί που άλλοι βλέπουν το χάος, να συνδέεις και να συνδυάζεις αντικείμενα και σχέσεις που διαφεύγουν την προσοχή πολλών άλλων.

Και κάτι ακόμη. Η επιστήμη δεν ταυτίζεται με ένα επάγγελμα. Ανοίγει κόσμους όπου χωράει πλήθος επαγγελμάτων και ενασχολήσεων, όπου συμβαίνει να απαιτείται δημιουργική σκέψη και ανάληψη πρωτοβουλιών.

Να γιατί αξίζει να μπει ο νέος σε ένα ΑΕΙ: για να αλλάξει την σκέψη του, τον κόσμο του και τη ζωή του.

(Από την εφημερίδα Τα Νέα, Σαββατοκύριακο, 13-14 Ιουνίου 2020, σ. 50-51)

Πηγή εικόνας: https://www.freepik.com/free-photos-vectors/certificate