Ημερολόγιο

Μάιος 2021
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 17 1
week 18 2 3 4 5 6 7 8
week 19 9 10 11 12 13 14 15
week 20 16 17 18 19 20 21 22
week 21 23 24 25 26 27 28 29
week 22 30 31

Το ClimApp παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας - Χρησιμοποιεί λογισμικό του Μ.Ι.Τ. – Καθηγητής Πανεπιστημίου προτείνει συνεργασία!

 image4 horiz1

Εντυπωσίασε η εφαρμογή ClimApp που δημιούργησαν μαθητές του Αρσακείου Λυκείου Πατρών στο 10ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας στις 14 Απριλίου. Το Φεστιβάλ διεξήχθη διαδικτυακά. Οι μαθητές της Α' τάξης του Αρσακείου Λυκείου Πατρών Μαριζένια Αντωνοπούλου, Νικόλας Κτιστάκης, Άντυ Μαρκοπούλου, Εριφύλη Μπιρμπίλη και Μαίρη Πλακιά, με την καθοδήγηση της καθηγήτριας Πληροφορικής (PhD) Όλγας Σταυρουλοπούλου στο μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής, δημιούργησαν  την Εφαρμογή ClimApp για κινητές συσκευές Android χρησιμοποιώντας το online λογισμικό του Μ.Ι.Τ. AppInventor.

 image3 horiz1

Με ένα «κλικ» μαθαίνεις τι καιρό κάνει στο Σχολείο

Η εφαρμογή ClimApp διαβάζει σε πραγματικό χρόνο τα δεδομένα που καταγράφει ο Μετεωρολογικός Σταθμός του Σχολείου και τα οπτικοποιεί στην οθόνη του κινητού. Έτσι, με ένα «κλικ» στο κινητό μπορεί κανείς να ενημερωθεί με απόλυτη ακρίβεια για τις τρέχουσες καιρικές συνθήκες στην περιοχή του Αρσακείου Πατρών και να προετοιμαστεί κατάλληλα.

   meteo patra1

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι ο μετεωρολογικός σταθμός εγκαταστάθηκε στο Σχολείο μας το 2019, είναι συνδεδεμένος στο δίκτυο μετεωρολογικών σταθμών του Αστεροσκοπείου Αθηνών, και καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τις κλιματικές παραμέτρους της περιοχής.
Διαβάστε παλαιότερο σχετικό άρθρο εδώ:
https://www.arsakeio.gr/gr/activities/39420-deltio-kairoy-apo-to-arsakeio-patron

 meteo station small1  meteo station small2

Η καινοτομία της εφαρμογής

Η καινοτομία της εφαρμογής συνίσταται στο ότι οι πληροφορίες για τον καιρό παρουσιάζονται με δύο τρόπους:

  • Αναγράφονται με απόλυτο τρόπο οι τιμές θερμοκρασίας, βροχόπτωσης κλπ.
  • Οπτικοποιούνται με σκίτσα, π.χ. βροχή, χιόνι κλπ. Αυτό έγινε με το σκεπτικό ότι χρειαζόταν ένας πιο άμεσος τρόπος ενημέρωσης της σχολικής κοινότητας για τον καιρό, που θα ήταν πιο προσιτός και κατανοητός ακόμα και από τους μικρούς μαθητές του Σχολείου μας.

Τιμητική πρόταση συνεργασίας

Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο κ. Αναστάσιος Μπούντης, Ομότιμος Καθηγητής του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών, με θέμα ομιλίας «Η μετάβαση από την μέση στην ανώτατη εκπαίδευση και η προσφορά της επιστήμης της πολυπλοκότητας», όπου αποκωδικοποίησε την έννοια της πολυπλοκότητας και την παρουσίασε με απλά λόγια. Σημαντικό είναι να αναφέρουμε ότι ο κ. Αναστάσιος Μπούντης ξεχώρισε την εργασία των μαθητών μας και τους πρότεινε συνεργασία. Συγκεκριμένα, πρότεινε στους μαθητές να τους βοηθήσει να προσθέσουν στην Εφαρμογή τους τη δυνατότητα πρόβλεψης του καιρού, εφαρμόζοντας στα δεδομένα που καταγράφει ο Μετεωρολογικός Σταθμός του Αρσακείου Πατρών τη Θεωρία του Χάους και των Φράκταλ!

 image2 horiz1

 Οι «ερευνητές»… τού καιρού και τού κλίματος

Σχετικά με τον καιρό, αξίζει να σημειωθεί ότι μαθητές του Αρσακείου Γυμνασίου Ιωαννίνων συμμετείχαν στις εργασίες τού 3ου Μαθητικού Συνεδρίου Έρευνας και Επιστήμης που διεξήχθη διαδικτυακά από τις 9 έως τις 11 Απριλίου 2021, όπου παρουσίασαν την εργασία τους με τίτλο «Ερευνητές… τού καιρού και τού κλίματος», η οποία αφορά στην μελέτη -τόσο θεωρητικά όσο και βιωματικά- βασικών μετεωρολογικών φαινομένων. Ξεκίνησαν με τη δημιουργία ενός σχολικού μετεωρολογικού σταθμού, με την καθοδήγηση τού καθηγητή Μετεωρολογίας τού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Αριστείδη Μπαρτζώκα, κατασκευάζοντας αρχικά έναν μετεωρολογικό κλωβό. Στο εσωτερικό τού κλωβού τοποθέτησαν συμβατικά όργανα μέτρησης θερμοκρασίας και υγρασίας, καθώς επίσης και διάταξη μέτρησης των ανωτέρω παραμέτρων που περιλαμβάνει μικροελεγκτή Microbit. Οι μαθητές κατά την υλοποίηση τής εργασίας τους εξοικειώθηκαν με την χρήση μετεωρολογικών οργάνων, όπως είναι τα θερμόμετρα αλλά και το ψυχρόμετρο August, και προγραμμάτισαν με οπτικό προγραμματισμό το Microbit, ώστε να λάβουν μετρήσεις και από ψηφιακά όργανα (εσωτερικό και εξωτερικό αισθητήρα). Επίσης προχώρησαν σε βαθμονόμηση των τελευταίων. Ως επέκταση τής εργασίας προτάθηκε από τους μαθητές η λήψη ικανού αριθμού μετρήσεων για μεγάλο χρονικό διάστημα, κάτι το οποίο δεν κατέστη δυνατόν στην παρούσα φάση λόγω τής αναστολής τής διά ζώσης λειτουργίας των σχολείων, προκειμένου να μελετηθούν ενδιαφέροντα θέματα Μετεωρολογίας και Κλιματολογίας, όπως είναι η πρόγνωση τού καιρού τής πόλης, το μικροκλίμα τής περιοχής, η κλιματική αλλαγή κ.ά. 

007 2


Προγραμματίζεται, ακόμη, ο μετεωρολογικός σταθμός να εξοπλιστεί πλήρως, ώστε να προστεθούν στη μελέτη και άλλες μετεωρολογικές παράμετροι, εκτός από την υγρασία και τη θερμοκρασία. Σχετικά με τη χρήση τού Microbit σχεδιάζεται η επέκταση τής διάταξης, ώστε να πραγματοποιείται συγχρονική λήψη και απεικόνιση των μετρήσεων.

Επισημαίνουμε, τέλος, ότι και στα Αρσάκεια-Τοσίτσεια Σχολεία Εκάλης είναι εγκατεστημένος μετεωρολογικός σταθμός από το 2014 ο οποίος επίσης καταγράφει και μεταφέρει δεδομένα στο δίκτυο τού Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και οι μαθητές ενημερώνονται γι’ αυτόν
στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Γεωγραφίας, στο οποίο διδάσκονται στοιχεία μετεωρολογίας στην ενότητα για την ατμόσφαιρα.