Ημερολόγιο

Ιούνιος 2021
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 22 1 2 3 4 5
week 23 6 7 8 9 10 11 12
week 24 13 14 15 16 17 18 19
week 25 20 21 22 23 24 25 26
week 26 27 28 29 30

Δεκαεπτά (17) μαθητές της Α΄τάξης του Αρσακείου Λυκείου Πατρών συμμετείχαν σε ερευνητικό πρόγραμμα μικρής κλίμακας (project) με θέμα: «Δικαιώματα του Παιδιού και Τεχνητή Νοημοσύνη (Δίκαιη συμπεριφορά των ρομπότ προς τον άνθρωπο - χωρίς διακρίσεις)».

image006  ci support footer logos

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Κοινό Κέντρο Ερευνών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Joint Research Center) που εδρεύει στη Σεβίλλη Ισπανίας σε συνεργασία με τη UNICEF-ΝΕW YORK από τις Η.Π.Α. και το HONDA Research Institute Japan -ΤΟΚΥΟ από την Ιαπωνία. Η έρευνα συντονίστηκε από την κ. Β. Χαρίση (Research Scientist στο JRC).

Πρόκειται για την πιλοτική φάση ενός project με τίτλο Policy Guidance on AI for Children: Pilot testing and case studies, για το οποίο εργάστηκαν μαζί με την κ. Χαρίση οι εκπαιδευτικοί Χρήστος Ζώτος (καθ. Πληροφορικής, ΜSc) και Νίκος Γιαννακόπουλος (Χημικός, MSc-MEd). Η έρευνα ήταν χωρισμένη σε τέσσερις ενότητες που υλοποιήθηκαν στο I.S.LAB (Intelligent System Laboratory) του Αρσακείου Λυκείου Πατρών.

image003

image004

Με τη συμμετοχή των μαθητών  σε αυτό το πρόγραμμα παρέχεται η δυνατότητα στους ερευνητές επιστήμονες να κατανοήσουν τις απόψεις των παιδιών για τα δικαιώματά τους στο πλαίσιο της τεχνητής νοημοσύνης, με ιδιαίτερη έμφαση στη ρομποτική. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν παιδιά από τέσσερα εκπαιδευτικά ιδρύματα σε τέσσερις χώρες παγκοσμίως (Ελλάδα, Ιαπωνία, Ουγκάντα και Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής). Για το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών είναι ιδιαίτερα τιμητικό να συμμετέχει σε παγκόσμιες ερευνητικές δράσεις που προάγουν τη δημιουργική  σκέψη των μαθητών σε περιπτώσεις επιστημονικής έρευνας που βρίσκονται στην αιχμή της επιστήμης του μέλλοντος, που είναι η ψηφιακή τεχνολογία στη μετά 5G εποχή.

Εντυπώσεις μαθητών από το πρόγραμμα

image005

«Ήταν μια καινούργια σκέψη στο πώς τα ρομπότ θα επηρεάσουν στο μέλλον τα πράγματα. Μάθαμε για τα ρομπότ πράγματα που δεν τα είχαμε σκεφτεί πριν, όπως η συνεργασία ρομπότ με μαθητές, το οποίο μας έδωσε μια ιδέα για το πώς θα είναι το μέλλον.».

Γιάννης Τσομαρίδης

«Νιώθουμε πολύ τυχεροί που είχαμε την ευκαιρία να συμμετέχουμε σε αυτό το πρόγραμμα. Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία, διότι έστω και κάτω από αυτές τις συνθήκες μπορέσαμε να μάθουμε σχετικά με την πρόοδο της τεχνολογίας, ειδικότερα με τα ρομπότ που είναι μια τεχνολογία από το μέλλον μας. Αξιοσημείωτο είναι ότι αυτή η δραστηριότητα, εκτός από μαθησιακό χαρακτήρα, ταυτόχρονα μας ψυχαγώγησε! Τέλος, ελπίζουμε να μας ξανά δοθεί η δυνατότητα να συμμετέχουμε σε τέτοια ωφέλιμα προγράμματα και στο μέλλον.»

Ελισάβετ-Γεωργία Μαρούδα, Άννα Περδίκη

«Μας έκανε μεγάλη εντύπωση το επίπεδο ικανοτήτων των ρομπότ και συγκεκριμένα η δυνατότητα αλληλεπίδρασής τους με τους ανθρώπους, όπως επίσης και η ικανότητα ανταπόκρισης στα οποιαδήποτε ερεθίσματα. Ο κόσμος της ρομποτικής με την πάροδο των χρόνων εξελίσσεται δίχως αμφιβολία όλο και περισσότερο, οπότε είναι αναμενόμενο ότι στο μέλλον οι δεξιότητες των ρομπότ θα έχουν φτάσει σε επίπεδα, τα οποία εμείς ακόμα δεν τολμούμε ούτε να φανταστούμε.»

Λορένα Τζουμάκου, Μελίνα Παναρέτου

«Ήταν πολύ όμορφη και ευχάριστη εμπειρία! Μπορέσαμε να αποκομίσουμε χρήσιμες πληροφορίες, ξεφεύγοντας από την συνήθη διαδικασία, πράγμα που μας κέντρισε γρήγορα το ενδιαφέρον. Ελπίζουμε μέσα από αυτή τη διαδικασία να επωφεληθούμε στο μέλλον, διότι η τεχνολογία είναι ένας κλάδος ο οποίος αναπτύσσεται ραγδαία και θα συνεχίσει με αυτό τον ρυθμό. Αδιαμφισβήτητα, λοιπόν, καταλαβαίνουμε πως εάν αποκτήσουμε σωστές βάσεις από την αρχή, θα μας είναι πιο εύκολο να τις επενδύουμε και να τις χρησιμοποιούμε μελλοντικά!»

Ίριδα Πετροπούλου, Βασιλική Σαράντη