Οι μαθητές τής Γ΄ τάξης τού Γ΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού, την Τρίτη 15 Μαΐου 2018, παρουσίασαν στους γονείς τους το διαθεματικό πολιτιστικό πρόγραμμα που εκπόνησαν με τίτλο “Τεχνολογία και πολιτισμός”.
Σκοπός τού προγράμματος ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές τη διαμόρφωση τού πολιτισμού μέσα από την εξέλιξη τής τεχνολογίας και να έρθουν σε επαφή με κάποιες από τις σημαντικότερες εφευρέσεις, εξετάζοντας παράλληλα τους λόγους και τις ανάγκες που οδήγησαν σ' αυτές.
Στο πλαίσιο τής υλοποίησης τού προγράμματος οι μαθητές συμμετείχαν σε ποικίλες δραστηριότητες. Συγκεκριμένα:
• διάβασαν και επεξεργάστηκαν διάφορα λογοτεχνικά βιβλία, ώστε να αντιληφθούν τη σημασία τής τεχνολογίας στην εξέλιξη τού ανθρώπινου πολιτισμού
• ατο διαθεματικό τους τετράδιο συμπλήρωσαν πολλές και διαφορετικές λεξιλογικές ασκήσεις αλλά και ασκήσεις δημιουργικής γραφής και έκφρασης
• φιλοτέχνησαν ατομικές και ομαδικές εικαστικές δημιουργίες
• κατασκεύασαν τα δικά τους ρομπότ από ανακυκλώσιμα υλικά
• έπαιξαν ομαδικά επιτραπέζια παιχνίδια
• χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς και τραγούδησαν παραδοσιακά τραγούδια, που αποτελούν πυρήνα του ανθρώπινου πολιτισμού
• στα Αγγλικά εκπόνησαν εργασίες με θέμα “Inventors and inventions”
• στα Γερμανικά ασχολήθηκαν με τον Γερμανό εφευρέτη τής τυπογραφίας J. Gutenberg και τους πρωτοπόρους Γερμανούς κατασκευαστές αυτοκινήτων
• στα Γαλλικά γνώρισαν διάφορους Γάλλους εφευρέτες. Το αερόστατο, το σύστημα Braille, η ομπρέλα και άλλες εφευρέσεις και επινοήσεις αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για την εκπόνηση πολλών ενδιαφερουσών εργασιών
• επισκέφθηκαν τη Βιβλιοθήκη τού Σχολείου και ήρθαν σε επαφή με παλαιότερες και σύγχρονες εκδόσεις βιβλίων
• επισκέφθηκαν το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας των Αρσακείων, όπου υλοποίησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Γεωλογία και πολιτισμός”
• επισκέφθηκαν το Μουσείο Ηρακλειδών όπου παρακολούθησαν το πρόγραμμα “Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία”, ώστε να έρθουν σε επαφή με την τέχνη τής κατασκευής τού χαρτιού
• ασχολήθηκαν με την εξέλιξη τής γραφής μέσα από κείμενο το οποίο επιμελήθηκαν τόσο χειρόγραφα όσο και ηλεκτρονικά κατά τη διάρκεια τού μαθήματος τής Πληροφορικής
• έφτιαξαν κατασκευές STEAM με τα σημαντικότερα ανθρώπινα επιτεύγματα (τροχό, μοχλό, αεροπνευματική κατασκευή
• εμβάθυναν στην εξέλιξη τού ήχου μέσα από τη μελέτη τής μουσικής σημειογραφίας
• επισκέφθηκαν το εργαστήριο Χημείας των Σχολείων, όπου υλοποίησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την εξέλιξη σημαντικών ανθρώπινων εφευρέσεων. Τέλος, επισκέφθηκαν το Μουσείο Αναλογικής Τεχνολογίας τής Φ.Ε., στο οποίο είδαν από κοντά παλαιότερες τυπωτικές συσκευές και συσκευές αναπαραγωγής ήχου.
Η παρουσίαση των εργασιών που εκπόνησαν οι μαθητές πραγματοποιήθηκε στις αίθουσες διδασκαλίας τους και στον αύλειο χώρο τού Σχολείου.
Την ημέρα τής εκδήλωσης οι μαθητές ξενάγησαν τους γονείς τους στην έκθεση με τις γνωστικές και τις εικαστικές τους δημιουργίες. Χωρισμένοι σε ομάδες, βοήθησαν τους γονείς τους να γνωρίσουν σημαντικά στάδια τού πολιτισμού και τα στάδια τής εξέλιξής του με τη βοήθεια τής τεχνολογίας.
Στη συνέχεια, έπαιξαν μαζί τους διαδραστικά χειροποίητα παιχνίδια γνώσεων, παρατηρητικότητας και προγραμματισμού, πραγματοποιώντας έτσι μια πρωτότυπη και επικοινωνιακή παρουσίαση στις αίθουσες διδασκαλίας τους. Το πρόγραμμα συνεχίστηκε στον αύλειο χώρο τού Σχολείου, όπου οι μαθητές ερμήνευσαν κινητικά μια γραφική παρτιτούρα, αλλά και διάφορα παραδοσιακά τραγούδια, τα οποία συνόδευσαν με παραδοσιακούς χορούς.
Για την εκδήλωση εργάστηκαν οι δασκάλες τής τάξης κ. Δ. Σασσάλου, Αιμ. Καραντζούλη και Μ. Ραυτοπούλου, σε συνεργασία με τη δασκάλα κ. Β. Γεωργίου και τις καθηγήτριες των ειδικοτήτων κ. Β. Ανδρακάκου (Φυσικής Αγωγής), Β. Παπαγιαννοπούλου (Μουσικής), Σ. Παπαχρήστου (Καλλιτεχνικών), Κ. Μυτακίδη (Πληροφορικής), Μ. Γιαννοπούλου (Φυσικής), Ε. Πάνου, Μ. Κολοβίνου, Α. Φιλιππή, Εμ. Σακελλίων, Ελ. Σεβδαλή (Αγγλικής), Δ. Χατζηιωάννου, Α. Καλλιβρούση, Ε. Δούβλου (Γαλλικής) Ντ. Αρταβάνη και Ο. Τσίρου (Γερμανικής γλώσσας). Τη γενική επιμέλεια και τον συντονισμό τού προγράμματος και τής παρουσίασης είχε η Διευθύντρια τού Σχολείου κ. Στυλλιανή Μέλλιου-Κοτρωνιά.