Αρσάκεια Ιωαννίνων

Την Παρασκευή 10 Μαΐου 2019 οι μαθητές τής Β΄ τάξης τού Γ΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού παρουσίασαν στους γονείς τους το που εκπόνησαν, με τίτλο “Η μητρότητα στην τέχνη και στον πολιτισμό”.

Σκοπός τού προγράμματος ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές τον τρόπο με τον οποίο η μητρότητα διαπερνά όλες τις πτυχές τού πολιτισμού μας, να αναγνωρίσουν στο πρόσωπο τής μητέρας ένα πανανθρώπινο σύμβολο προσφοράς και ανιδιοτελούς αγάπης, να έρθουν σε επαφή με σημαντικά έργα τού ελληνικού πολιτισμού και να προσεγγίσουν την μητρότητα μέσα από ποικίλες δραστηριότητες ως  δημιουργία και συνέχισης τής ζωής.
Στο πλαίσιο τής υλοποίησης τού προγράμματος οι μαθητές:

  • Επεξεργάστηκαν διάφορα λογοτεχνικά βιβλία, η θεματική των οποίων είχε σχέση με τη μητρότητα. Ιδιαίτερα επεξεργάστηκαν το βιβλίο 
        «Η σταγόνα τής αγάπης» τής Σοφίας Παράσχου, με τη βοήθεια σχετικού φυλλαδίου.

  • Στον διαθεματικό τους “φάκελο εργασιών” συμπλήρωσαν πολλές και διαφορετικές λεξιλογικές ασκήσεις αλλά και ασκήσεις δημιουργικής
         γραφής 
    και έκφρασης.

  • Μελέτησαν ποιήματα τού Γεωργίου Βιζυηνού, τού Στέλιου Σπεράντζα, τού Κωστή Παλαμά και τού Γιάννη Ρίτσου και κατανόησαν τον τρόπο με
        τον οποίο οι ποιητές αυτοί εξέφρασαν την αγάπη και την ευγνωμοσύνη τους στη μητέρα μέσα από τα έργα τους.

  • Απεικόνισαν τα συναισθήματαά τους με δημιουργικό τρόπο, με αφορμή το μουσικό έργο τού Μάνου Χατζιδάκι “Η προσωπογραφία τής μητέρας
        μου”.


  • •Φιλοτέχνησαν ατομικές και ομαδικές εικαστικές δημιουργίες.

  •  Επεξεργάστηκαν νανουρίσματα, ταχταρίσματα, λαϊκές παροιμίες και ιστορίες για τη μάνα από την ελληνική παράδοση.

  • Στο μάθημα τής Πληροφορικής κατασκεύασαν έναν ψηφιακό σελιδοδείκτη.

  • Χόρεψαν και τραγούδησαν ελληνικά και ξένα τραγούδια σχετικά με τη μητέρα.

  • Στα Αγγλικά τα παιδιά εξάσκησαν την ακουστική τους κατανόηση και περιέγραψαν τη μητέρα τους χρησιμοποιώντας λεξιλόγιο σχετικό με τη
         μητρότητα, το οποίο διδάχθηκαν σε όλη τη διάρκεια τής χρονιάς.

  • Επισκέφθηκαν τη Βιβλιοθήκη τού Σχολείου, όπου είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν βιωματικές δραστηριότητες με έναυσμα το βιβλίο τής
         Depi Gliori «Θα σ’ αγαπώ ό,τι κι αν γίνει».

  • Επισκέφθηκαν το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας τής Φ.Ε., όπου συμμετείχαν σε δύο εκπαιδευτικά προγράμματα «Η μητρότητα στα
         ζώα»
     και «Μητέρα-φύση».
         Μέσα από ποικίλες βιωματικές δραστηριότητες τα παιδιά έμαθαν για τα διάφορα είδη των ζώων, φύτευσαν τα δικά τους φυτά και προσέγγισαν τη       μητρότητα από τη σκοπιά τής φύσης, τής ζωής, τής δημιουργίας και τής αναγέννησης.

  • Επισκέφθηκαν το Βυζαντινό- Χριστιανικό Μουσείο, όπου παρακολούθησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα «Η Παναγία-μητέρα» με την
        υπεύθυνη των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Πολιτιστικών Δραστηριοτήτων τής Φ.Ε. κ. Καλλιόπη Λαμπρινουδάκη.

Το Πολιτιστικό- Διαθεματικό πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση θεατρικού δρώμενου με τίτλο «Ζητώ μαμά ή ζήτω η μαμά», στο Θέατρο των Αρσακείων Σχολείων, που είναι βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο τού Βαγγέλη Ηλιόπουλου.
Στη συνέχεια, οι μαθητές ξενάγησαν τους γονείς τους στην έκθεση με τις γνωστικές και τις εικαστικές τους δημιουργίες.
Εκεί οι γονείς είχαν τη δυνατότητα να θαυμάσουν τα έργα των μαθητών, καθώς και να ενημερωθούν για τους ψηφιακούς σελιδοδείκτες, τους οποίους είχαν φτιάξει τα ίδια τα παιδιά. 

Για την εκδήλωση εργάστηκαν οι δασκάλες τής τάξης κ. Αιμ. Καραντζούλη και Σ. Γιαννακοπούλου, σε συνεργασία με τη δασκάλα κ. Ντ. Μπαμπανέλου και τις καθηγήτριες των ειδικοτήτων κ. Α. Κοντού (Θεατρικής Αγωγής), Β. Ανδρακάκου (Φυσικής Αγωγής), Β. Παπαγιαννοπούλου (Μουσικής), Σ. Παπαχρήστου (Καλλιτεχνικών), Κ. Μυτακίδη και Α. Στέφου (Πληροφορικής) και Α. Φιλιππή, Εμ. Σακελλίων και Ελ. Σεβδαλή (Αγγλικής γλώσσας).

Τη γενική επιμέλεια και τον συντονισμό τού προγράμματος και τής παρουσίασης είχε η Διευθύντρια τού Σχολείου κ. Στυλ. Μέλλιου-Κοτρωνιά.