Εκτύπωση
Την Τρίτη 15 Μαΐου 2018 οι μαθητές τής Δ΄ τάξης τού Γ΄ Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου Ψυχικού παρουσίασαν το διαθεματικό-πολιτιστικό πρόγραμμα που εκπόνησαν, με θέμα «Το αρχαίο θέατρο τού Διονύσου: Μια γέφυρα ανάμεσα στον ελληνικό και στον ευρωπαϊκό πολιτισμό».
Στόχος τού προγράμματος ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν και να αναδείξουν την πολιτιστική κληρονομιά τής πατρίδας μας.
Στο πλαίσιο αυτό, και με αφορμή το 2018 που έχει οριστεί ως έτος Ευρωπαϊκής Πολιτιστικής Κληρονομιάς, επιλέχθηκε το Αρχαίο Θέατρο τού Διονύσου κάτω από την Ακρόπολη, το οποίο είναι το αρχαιότερο θέατρο τού κόσμου και θεωρείται χώρος «δημοκρατίας και πολιτισμού».
Οι μαθητές μας μάλιστα «υιοθέτησαν» το συγκεκριμένο μνημείο συμμετέχοντας στην εκπαιδευτική δράση τού Υπουργείου Παιδείας «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων - Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα», η οποία σχεδιάστηκε από το «Διάζωμα», την Κίνηση Πολιτών για την ανάδειξη χώρων θέασης και ακρόασης.
Στο πλαίσιο υλοποίησης τού προγράμματος οι μαθητές εκπόνησαν ποικίλες δραστηριότητες:

• Διάβασαν διάφορα βιβλία σχετικά με το αρχαίο θέατρο και τον θεό Διόνυσο, αλλά και μύθους για το αμπέλι και     το κρασί.
• Στο διαθεματικό τους τετράδιο επεξεργάστηκαν το θέμα σε σχέση με όλα τα μαθήματα. Έκαναν διάφορες   λεξιλογικές ασκήσεις αλλά και ασκήσεις δημιουργικής γραφής, ενώ παράλληλα έμαθαν αλλά και συνέθεσαν δικά   τους αινίγματα, παροιμίες και ποιήματα για το αμπέλι και το κρασί.
• Εντόπισαν τις χώρες, στις οποίες έχουν χτιστεί αρχαία ελληνικά θέατρα. Μελέτησαν επίσης τα δέκα     σπουδαιότερα αρχαία ελληνικά και ρωμαϊκά θέατρα στον ελλαδικό χώρο, εντοπίζοντάς τα στον άτλαντά τους,   αλλά και τα σημαντικότερα ελληνικά θέατρα στην Κάτω Ιταλία (Μεγάλη Ελλάδα).
• Επισκέφθηκαν το αρχαίο θέατρο τού Διονύσου κάτω από την Ακρόπολη, καθώς και το μνημείο τού Λυσικράτη   στην Πλάκα και περπάτησαν στον αρχαιότερο δρόμο τής Αθήνας, την οδό Τριπόδων.
• Στο Αρχαιολογικό Μουσείο είδαν μάσκες αρχαίου θεάτρου, καθώς και το άγαλμα τού Διονύσου που βρισκόταν     στο Ιερό τού Διονύσου, τού αρχαίου δήμου Ικαρίας Αττικής.
• Συνάντησαν τον καθηγητή Αρχαιολογίας κ. Βασίλειο Λαμπρινουδάκη, στη βιβλιοθήκη τού Σχολείου, και   συζήτησαν μαζί του για το αρχαίο θέατρο και τη συμβολή του στον ελληνικό και στον ευρωπαϊκό πολιτισμό.
• Κατασκεύασαν μάσκες αρχαίου θεάτρου από πηλό, έκαναν κόμικς με τον μύθο τού Ικάριου τού Αθηναίου,   ζωγράφισαν ερυθρόμορφα αγγεία με τον μύθο τού Διονύσου και των πειρατών, το θέατρο τού Διονύσου αλλά και   το δικό τους χορηγικό μνημείο.
• Έκαναν μια κατασκευή STEAM, τη γέφυρα που ενώνει τον ελληνικό με τον ευρωπαϊκό πολιτισμό.
• Δραματοποίησαν την κωμωδία τού Αριστοφάνη «Ειρήνη», η οποία για πρώτη φορά παίχτηκε τον 5ο αιώνα π.Χ.   στο αρχαίο θέατρο τού Διονύσου.
• Χόρεψαν τον χορό των Καρυάτιδων, έναν παραδοσιακό τοπικό χορό από τις Καρυές Πελοποννήσου.
• Τέλος, πραγματοποίησαν μια εικονική ξενάγηση στο ιερό τού Διονύσου τού αρχαίου δήμου Ικαρίας Αττικής   (σημερινό Διόνυσο), εκεί όπου φαίνεται πως γεννήθηκε το πρώτο δράμα.

Την ημέρα τής παρουσίασης, οι μαθητές δραματοποίησαν την κωμωδία τού Αριστοφάνη «Ειρήνη», ερμηνεύοντας ταυτόχρονα σχετικά τραγούδια στο υπαίθριο θέατρο τού Σχολείου και χόρεψαν τον παραδοσιακό χορό των Καρυάτιδων. 
Στο δεύτερο μέρος τού προγράμματος οι μαθητές ξενάγησαν τους γονείς τους στην έκθεση με τις γνωστικές και εικαστικές τους δημιουργίες, η οποία πραγματοποιήθηκε στις αίθουσες διδασκαλίας.
Χωρισμένοι σε ομάδες βοήθησαν τους γονείς τους να γνωρίσουν καλύτερα το αρχαίο θέατρο και να αναγνωρίσουν την αξία αλλά και τη συμβολή του τόσο στον ελληνικό όσο και στον ευρωπαϊκό πολιτισμό.

Για την εκδήλωση αυτή εργάστηκαν οι δασκάλες τής Δ΄ τάξης κ. Α. Παναγοπούλου, Π. Γεωργακέλλου και Μ. Μυλωνά, σε συνεργασία με τη δασκάλα κ. Θ. Μπαμπανέλου και τις καθηγήτριες των ειδικοτήτων κ. Μ. Κολοκοτρώνη (καθηγήτρια Θεατρικής Αγωγής), Β. Παπαγιαννοπούλου (καθηγήτρια Μουσικής), Χ. Αυλίχου (καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής), Κ. Μυτακίδη (καθηγήτρια Πληροφορικής), Σ. Παπαχρήστου (καθηγήτρια Εικαστικών), Τ. Πάνου, Μ. Κολοβίνου Α. Φιλιππή, Ε. Σακελλίων, Ε. Σεβδαλή (καθηγήτριες Αγγλικών), Δ. Χατζηιωάννου, Ο. Δασκαλοπούλου, Α. Καλλιβρούση, Ε. Δούβλου (καθηγήτριες Γαλλικών), Θ. Αρταβάνη, Ο. Τσίρου (καθηγήτριες Γερμανικών).
Τη γενική επιμέλεια και τον συντονισμό τού προγράμματος είχε η Διευθύντρια τού Γ΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού κ. Στυλιανή Μέλλιου- Κοτρωνιά.