Αρσάκεια Ιωαννίνων
sxedia logo1a  banner1821

Τη Δευτέρα 13 Μαΐου 2019 οι μαθητές τής Α´τάξης τού Γ´Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού παρουσίασαν το πολιτιστικό-διαθεματικό πρόγραμμα που εκπόνησαν, με θέμα “ Ο θαυμαστός κόσμος τής μέλισσας ”.

Μέσα από το διαθεματικό τους πρόγραμμα μελέτησαν τη ζωή των μελισσών και την οργάνωση τής κυψέλης.
Αλλά και το πώς η μέλισσα παρουσιάζεται μέσα στην ιστορία, στην παράδοση, στην ποίηση και στη λογοτεχνία.

Σκοπός τού προγράμματός ήταν να μάθουν οι μαθητές να εργάζονται ομαδικά και συνεργατικά, να έρθουν σε επαφή με τη χρήση των νέων τεχνολογιών, τής Ρομποτικής και τού STEAM, να μάθουν για τη διατροφική αξία τού μελιού και τού βασιλικού πολτού, αλλά και να εκφραστούν καλλιτεχνικά και δημιουργικά.

Στο πλαίσιο τής υλοποίησης τού προγράμματος οι μαθητές εκπόνησαν ποικίλες δραστηριότητες: 

  • Διάβασαν διάφορα λογοτεχνικά και επιστημονικά βιβλία, ώστε να γνωρίσουν τη ζωή των μελισσών.
  • Οργάνωσαν υγιεινό πρωινό με “μελένιες” τροφές και μίλησαν για τη διατροφική αξία τού μελιού.

  • Επισκέφθηκαν το Μουσείο Μελισσοκομίας και μελέτησαν την οργάνωση τής κυψέλης, ενώ έφτιαξαν και κεράκια από κηρήθρα και γνώρισαν τις
         θεραπευτικές ιδιότητες τής πρόπολης.
  • Στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας συνάντησαν τη μελισσοκόμο κ. Τζένη Καψή, η οποία τους παρουσίασε τον τρόπο λειτουργίας τής κυψέλης,
         και δοκίμασαν διάφορες ποικιλίες μελιού.
  • Στον εκπαιδευτικό φορέα ΔΡΩ παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Μέλισσες και μέλι” και συνέλεξαν πολύτιμες πληροφορίες
        για την επικονίαση, για τον χορό των μελισσών, καθώς και για τη συλλογή τού μελιού από τον μελισσοκόμο με τη χρήση ειδικής στολής.
  • Επεξεργάστηκαν το βιβλίο “Μια μέλισσα… με λύση” τής Λήδας Βαρβαρούση και έκαναν διάφορες κατασκευές (μολυβοθήκη και σελιδοδείκτη).
  • Στο εργαστήριο τής Φυσικής Πειραματικής έκαναν με την υπεύθυνη κ. Μαίρη Γιαννοπούλου πειράματα με μέλι, λάδι και νερό, και μελέτησαν το
         ειδικό βάρος τού κάθε υγρού.
  • •Στο μάθημα τής Ελληνικής Παράδοσης έπαιξαν παραδοσιακά παιχνίδια και διδάχθηκαν παραδόσεις και μύθους, σχετικούς με τη μέλισσα.
  • Στο μάθημα των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών έπαιξαν με το παιχνίδι Ρομποτικής "BEE-BOT" και φιλοτέχνησαν φύλλο εργασίας, βασισμένο σε
         λογισμικό επαυξημένης πραγματικότητας.
  • Έπαιξαν διάφορα μαθηματικά παιχνίδια, όπως τάγκραμ, παιχνίδι συντεταγμένων, πλακοστρώσεις, μελισσούλες και παζλ και δημιούργησαν ο
         καθένας το δικό του παζλ με τη μέλισσα.

  • Στο μάθημα των Εικαστικών φιλοτέχνησαν ατομικές και ομαδικές εικαστικές δημιουργίες εμπενευσμένες από πίνακες διάσημων ζωγράφων
        (Van Gogh), καθώς και από ποιήματα Ελλήνων ποιητών. Χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές (ψηφιδωτό, λαδοπαστέλ, κολλάζ, νερομπογιές).

  • Διδάχτηκαν το αγγλικό τραγούδι “Bzz, Bzz, Buzy Bee”.

  • Κατασκεύασαν μια μέλισσα ακολουθώντας τις αρχές τού STEAM και μελέτησαν, έτσι, τα γεωμετρικά σχήματα, τη συμμετρία και τον στατικό
         ηλεκτρισμό.


Την ημέρα τής παρουσίασης οι μαθητές υποδέχθηκαν τους γονείς τους στο Γυμναστήριο των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού και έπαιξαν μαζί τους διαδραστικά παιχνίδια γνώσεων, παρατηρητικότητας και μνήμης.
Μέσα από αυτές τις παιγνιώδεις δραστηριότητες οι μαθητές παρουσίασαν πρωτότυπα μαθηματικά παιχνίδια, καθώς και τις βασικές αρχές τού STEAM και τής Ρομποτικής.
Το πρόγραμμα συνεχίστηκε με ξενάγηση στην έκθεση με τις καλλιτεχνικές δημιουργίες των μαθητών και ολοκληρώθηκε με παραδοσιακά παιχνίδια και χοροκίνηση.

Για την εκδήλωση εργάστηκαν οι δασκάλες τής Α´τάξης κ. Ν. Φιλιππίδη και Α. Γιαννάκη σε συνεργασία με τη δασκάλα κ. Β. Γεωργίου, καθώς και και τις καθηγήτριες των ειδικοτήτων κ. Β. Ανδρακάκου και Χ. Αυλίχου (Φυσικής Αγωγής), Β. Παπαγιαννοπούλου (Μουσικής), Σ. Παπαχρήστου (Εικαστικών), Κ. Μυτακίδη και Ξ. Τριάντη (Πληροφορικής), Τζ. Πάνου, Α. Φιλιππή και Ε. Σακελλίων (Αγγλικών).

Τη γενική επιμέλεια και τον συντονισμό τού προγράμματος είχε η Διευθύντρια κ. Στυλιανή Μέλλιου-Κοτρωνιά.

Ανακοινώσεις Γ΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού

Αναγγελίες Γ' Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού

Μάρτιος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 9 1 2
week 10 3 4 5 6 7 8 9
week 11 10 11 12 13 14 15 16
week 12 17 18 19 20 21 22 23
week 13 24 25 26 27 28 29 30
week 14 31