Αρσάκεια Ιωαννίνων
Την Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015 οι μαθητές τής Δ΄ τάξης τού Γ΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού παρουσίασαν στο θέατρο των Σχολείων το διαθεματικό πολιτιστικό πρόγραμμα που εκπόνησαν με τίτλο «Μουσικές διαδρομές στην ελληνική λογοτεχνία: Διαβάζοντας και τραγουδώντας την ελληνική φύση».
Τα παιδιά διάβασαν, επεξεργάστηκαν και εκπόνησαν εργασίες πάνω σε επιλεγμένα έργα Ελλήνων συγγραφέων και λογοτεχνών από όλες τις περιόδους τής νεοελληνικής λογοτεχνίας, τα οποία αναφέρονται στη φύση, όπως «Τα ψηλά βουνά» τού Ζαχαρία Παπαντωνίου, «Η φιλενάδα φουντουκιά μου» τής Αγγελικής Βαρελλά και «Το σύννεφο έφερε βροχή» τής Μάρως Θεοδωράκη. Παράλληλα, επεξεργάστηκαν, άκουσαν, τραγούδησαν και χόρεψαν μελοποιημένα ποιήματα για την ελληνική φύση, όπως: «Το τσιριτρό» (Ζ. Παπαντωνίου- Μ. Πλέσσα),  «Η κατάρα τού πεύκου» (Ζ. Παπαντωνίου),  «Το ποταμάκι» (Ζ. Παπαντωνίου-Μ. Κωχ), «Ο κύκλος τού νερού» (Δ. Μαντά-Μ. Θεοδωράκη), «Το σύννεφο έφερε βροχή» (Β. Γκούφα-Μ. Χατζιδάκι), «Το πρωινό άστρο» (Γ. Ρίτσου), «Ο ήλιος ο ηλιάτορας» (Οδ. Ελύτη- Δ. Λάγιου), «Το κορίτσι» (Οδ. Ελύτη-Δ. Λάγιου), «Τα τζιτζίκια» (Οδ. Ελύτη-Λ. Κόκοτου), «Το θαλασσινό τριφύλλι» (Οδ. Ελύτη-Λ. Κόκοτου), «Το τρελοβάπορο» (Οδ. Ελύτη- Δ.. Λάγιου), «Αμπέλι μου πλατύφυλλο» (δημοτικό τραγούδι), «Γιάννη μου το μαντίλι σου» (δημοτικό τραγούδι), «Ο θησαυρός τής φύσης» (Μ. Καββαδά-Ν. Παπαδογιώργου).
Στη συνέχεια, οι μαθητές δημιούργησαν τα δικά τους ποιήματα, τα οποία μελοποίησαν και τραγούδησαν με τη συνοδία μουσικών οργάνων.
Στο θεατρικό δρώμενο που παρουσίασαν ζωντάνεψαν και τραγούδησαν σκηνές από τα βιβλία που επεξεργάστηκαν, προσεγγίζοντας τη γνώση αλλά και την αισθητική απόλαυση μέσα από το θέατρο και τη μουσική, κατανοώντας έτσι τη σπουδαιότητά τους στην προαγωγή τής γνώσης και τού πολιτισμού.
Με τον συνδυασμό όλων των μορφών έκφρασης (τέχνη, κείμενο, ποίημα, ήχος, κίνηση), οι μαθητές απέκτησαν την ικανότητα να αντιλαμβάνονται την ολότητα τής θεωρητικής γνώσης με την καθημερινότητα και να διαμορφώνουν στάση και συμπεριφορά θετική, αρχικά ως προς την προσέγγιση τής φιλαναγνωσίας και κατόπιν ως προς το μήνυμα των κειμένων.