Αρσάκεια Ιωαννίνων

Οι μαθητές τής Γ΄ τάξης τού Γ΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού, την Παρασκευή 10 Μαΐου 2019, παρουσίασαν το διαθεματικό-πολιτιστικό πρόγραμμα που εκπόνησαν την ρτέχουσα σχολική χρονιά με τίτλο «Οι ήχοι και οι μελωδίες ταξιδεύουν στον χρόνο».

Σκοπός τού προγράμματος ήταν τα παιδιά να κατανοήσουν την αξία τής μουσικής από την αρχαιότητα ώς σήμερα, να έρθουν σε επαφή με ελληνικούς μύθους που σχετίζονται με αυτή και να συνειδητοποιήσουν τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στη Μουσική και στα Μαθηματικά.

Στο πλαίσιο τής υλοποίησης του προγράμματος, οι μαθητές πραγματοποίησαν ποικίλες δράσεις:

• διάβασαν και επεξεργάστηκαν διάφορα λογοτεχνικά βιβλία σχετικά με τον ήχο, αλλά και μύθους με ήρωες και θεούς που σχετίζονται με τη δύναμη τής μουσικής
• φιλοτέχνησαν ατομικές εικαστικές δημιουργίες εμπνευσμένες από έργα καλλιτεχνών, όπως τού Picasso και τού Matisse
• κατασκεύασαν κιθάρες με αφορμή τις κυβιστικές κατασκευές τού Pablo Picasso
• δημιούργησαν αγγεία με την τεχνική τής χαρακτικής, εμπνεόμενοι από τον μύθο τού Ορφέα
• συμμετείχαν σε βιωματική παιγνιώδη δραστηριότητα με τον ήχο στο εργαστήριο Φυσικής των Σχολείων
• παρακολούθησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Οι ήχοι ταξιδεύουν τις μελωδίες» στο Μουσείο Ηρακλειδών και γνώρισαν τον ήχο ως φυσικό φαινόμενο, καθώς και τον τρόπο που αυτός συνδέεται με τη μουσική
• πειραματίστηκαν με το μονόχορδο τού Πυθαγόρα, το πρώτο επιστημονικό μουσικό όργανο στην Ιστορία, και ανακάλυψαν σε αυτό διάφορες ηχητικές συχνότητες. Επίσης, βασισμένοι στον τρόπο που αυτό παράγει ήχο, «έπαιξαν» με τα κλάσματα.
• κατασκεύασαν το δικό τους ηλεκτρικό κύκλωμα, ακολουθώντας την καινοτόμο εκπαιδευτική προσέγγιση τού S.T.E.A.M. και γνώρισαν τον τρόπο λειτουργίας τού κουδουνιού
• εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους με ποικίλες γλωσσικές δραστηριότητες, όπως εύρεση οικογενειών λέξεων, συνωνύμων, συμπλήρωση ακροστιχίδων και απάντησαν σε ερωτήσεις κατανόησης περιεχομένου
• στο μάθημα των Αγγλικών παρακολούθησαν βίντεο με 26 διαφορετικά μουσικά όργανα (ονόματα και ήχους), όσα είναι και τα γράμματα τού αγγλικού αλφαβήτου. Ακόμη, ζωγράφισαν το αγαπημένο τους μουσικό όργανο και έγραψαν προτάσεις σχετικές με αυτό. Τέλος, διδάχθηκαν το τραγούδι «Dο, Re, Mi» από την ταινία «The sound of music»
• στο μάθημα των Γαλλικών επεξεργάστηκαν σχετικό φυλλάδιο μέσα στην τάξη. Επίσης διδάχτηκαν και τραγούδησαν ένα παλιό και ένα νέο γαλλικό τραγούδι: το «Champs Elysees» και «Allez, allez (Ego)»
• στο μάθημα των Γερμανικών άκουσαν το κλασικό παραμύθι των αδερφών Γκριμ «Hansel and Gretel», παρακολούθησαν αποσπάσματα από την ομώνυμη όπερα και ζωγράφισαν τις φιγούρες των δύο πρωταγωνιστών. Διδάχτηκαν και τραγούδησαν ένα από τα τραγούδια τού παραμυθιού.

Η παρουσίαση τού διαθεματικού προγράμματος που εκπόνησαν οι μαθητές πραγματοποιήθηκε στις αίθουσες διδασκαλίας και στον αύλειο χώρο τού Σχολείου. Την ημέρα τής εκδήλωσης, οι μαθητές ξενάγησαν τους γονείς τους στην έκθεση με τις γνωστικές και τις εικαστικές τους δημιουργίες. Χωρισμένοι σε ομάδες, παρουσίασαν διάφορες βιωματικές δράσεις σχετικές με τη Μουσική, τα Μαθηματικά, τη Μυθολογία, το S.T.E.A.M. και τη Ρομποτική. Στη συνέχεια, έπαιξαν με τους γονείς τους διαδραστικά χειροποίητα παιχνίδια γνώσεων, παρατηρητικότητας και προγραμματισμού. Παρουσίασαν επίσης δραματοποίηση τού λογοτεχνικού βιβλίου «Η Σιρεφά και οι χαμένες νότες», τού Γ. Κωνσταντινίδη, διανθισμένο με χοροκίνηση.

Τέλος, έλαβαν μέρος σε διαδραστικό μουσικό παιχνίδι με γραφική παρτιτούρα για την κατανόηση των ρυθμικών σχημάτων και ερμήνευσαν ξενόγλωσσα τραγούδια.

Για την εκδήλωση εργάστηκαν οι δασκάλες τής τάξης κ. Δ. Σασσάλου και Α. Κοτσιράκη, σε συνεργασία με τη δασκάλα κ. Β. Γεωργίου και με τις καθηγήτριες των ειδικοτήτων κ. Μ. Κολοκοτρώνη, Θεατρικής Αγωγής, Β. Παπαγιαννοπούλου, Μουσικής, Β. Αυλίχου, Φυσικής Αγωγής, Σ. Παπαχρήστου, Εικαστικών, Κ. Μυτακίδη, Πληροφορικής, Μ. Κολοβίνου, Α. Φιλιππή, Ε. Σεβδαλή, Αγγλικής Γλώσσας, Δ. Χατζηιωάννου, Ε. Δούβλου, Γαλλικής Γλώσσας, Θ. Αρταβάνη, Γερμανικής Γλώσσας. Τη γενική επιμέλεια είχε η Διευθύντρια τού Σχολείου κ. Στυλιανή Μέλλιου-Κοτρωνιά.