Εκτύπωση

Η καθηγήτρια Γαλλικών τού Γ΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού κ. Δέσποινα Χατζηιωάννου παρακολούθησε, την Τετάρτη 10 Μαρτίου 2021, την σύγχρονη εξ απαστάσεω (webinar) επιμορφωτική ημερίδα με τίτλο «Εκπαίδευση για την κλιματική αλλαγή: μια επείγουσα εκπαίδευση», που διοργάνωσαν οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, διά των υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. 

Σκοπός τής επιμορφωτικής ημερίδας είναι να ανοίξει η συζήτηση για την κλιματική εκπαίδευση, μια εκπαίδευση αναγκαία για το σχολείο, ώστε η σχολική κοινότητα ως ολότητα να συνειδητοποιήσει τους κινδύνους από την κλιματική αλλαγή, να σχεδιάσει τρόπους προσαρμογής στα ακραία κλιματικά φαινόμενα και να υιοθετήσει συμπεριφορά φιλική προς το περιβάλλον, συμβάλλοντας στον μετριασμό τής κλιματικής αλλαγής. Μια εκπαίδευση εξίσου αναγκαία και καθοριστική για ολόκληρη την κοινωνία, αφού μόνο μέσα από την καθολική συστράτευση μπορεί να αντιμετωπιστεί η κλιματική κρίση.

Στην ημερίδα μίλησαν έγκριτοι επιστήμονες, που με τοέργο τους συμβάλλουν στη μάχη για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Παρουσιάστηκαν οι εξής εισηγήσεις: «H παιδεία ως το καλύτερο μέτρο προσαρμογής στην εξελισσόμενη ανθρωπογενή κλιματική αλλαγή» από τον καθηγητή κ. Χρήστο Ζερεφό, Γενικό Γραμματέα της Ακαδημίας Αθηνών, επόπτη τού Κέντρου Έρευνας Φυσικής τής Ατμοσφαίρας και Κλιματολογίας τής Ακαδημίας Αθηνών, «Πόλεις και κλιματική αλλαγή - Από τη θεωρία στην πράξη» από τον καθηγητή κ. Κωνσταντίνο Καρτάλη, Διευθυντή τού Τομέα Φυσικής Περιβάλλοντος τού Πανεπιστημίου Αθηνών, «Ενδυναμώνοντας τον ρόλο των σχολείων στην εκπαίδευση απέναντι στην κλιματική αλλαγή» από την αναπληρώτρια καθηγήτρια κ. Μαρία Δασκολιά, Διευθύντρια τού Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΕργΠΕ) τού Πανεπιστημίου Αθηνών, «Εγγραμματισμός των πολιτών για την κλιματική αλλαγή μέσα από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης» από την κ. Μάχη Τράτσα, δημοσιογράφο τής εφημερίδας «Το Βήμα» σε θέματα που αφορούν στο περιβάλλον, φυσικό και αστικό, στη χωροταξία και την πολεοδομία, την ενέργεια και την αγροτική ανάπτυξη.