Εκτύπωση

Η 26η Σεπτεμβρίου καθιερώθηκε ως Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών στις 6 Δεκεμβρίου 2001 από το Συμβούλιο τής Ευρώπης με την υποστήριξη τής Ευρωπαϊκής Ένωσης, και συνιστά μέρος πανευρωπαϊκής εκστρατείας για την προώθηση τής εκμάθησης ευρωπαϊκών γλωσσών και τής πολυγλωσσίας στην Ευρώπη.

Το Β΄Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού τίμησε την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών με μια σειρά από δραστηριότητες σε διάφορα μαθήματα, στην αγγλική γλώσσα, την Ιστορία και τα Θρησκευτικά, στα τμήματα τής Α΄ και Β΄τάξης. 


Συγκεκριμένα, υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών κ. Νέλλης Παππά, Μαρίας Δαφνή, Μαρίας Παππά και Χρυσάνθης Βαβέτση οι μαθητές ενημερώθηκαν για την ημέρα, κυρίως μέσα από το υλικό στην ιστοσελίδα τού Συμβουλίου τής Ευρώπης.
Κοινή συνισταμένη όσων συζητήθηκαν με τους μαθητές υπήρξε η πεποίθηση ότι η πολυγλωσσία αποτελεί μέγιστο πολιτιστικό αγαθό και ότι η προάσπισή της συνιστά ιδιαίτερα θετικό στοιχείο τής κοινής ευρωπαϊκής πολιτικής.

Οι μαθητές, αφού ασχολήθηκαν με σειρά καθοδηγούμενων δραστηριοτήτων από τις καθηγήτριές τους, εντυπωσιάστηκαν ιδιαίτερα με τις απαντήσεις στα ερωτήματα: α) υπάρχουν πάνω από 200 ιθαγενείς γλώσσες στην Ευρώπη, β) μόνο στο Λονδίνο, ομιλούνται περίπου 300 γλώσσες λόγω τού πλήθους των μεταναστών και προσφύγων που κατοικούν εκεί, γ) οι πιο γλωσσομαθείς Ευρωπαίοι είναι οι Λουξεμβούργιοι, καθώς το 99% εξ αυτών μπορεί να συνεννοηθεί σε τουλάχιστον μία ξένη γλώσσα, δ) οι λιγότερο γλωσσομαθείς Ευρωπαίοι είναι οι Ούγγροι, οι Άγγλοι, οι Πορτογάλοι, οι Ισπανοί και οι Ιταλοί. 

Οι μαθητές διέτρεξαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα διάφορα παιχνίδια στην ιστοσελίδα τού Συμβουλίου τής Ευρώπης, στα οποία περιλαμβάνονται πολυσύλλαβες λέξεις, παλίνδρομες λέξεις, ιδιωματισμοί, ήχοι ζώων, γλωσσοδέτες και άλλα γλωσσικά παράδοξα των ευρωπαϊκών γλωσσών. 
Μάλιστα δημιούργησαν και οι ίδιοι έργα εμπνευσμένα από το υλικό αυτό και τα εξέθεσαν στους πίνακες ανακοινώσεων τού β΄ ορόφου τού Σχολείου.

Βασικό συμπέρασμα όλων, μαθητών και εκπαιδευτικών, αποτέλεσε η ανάγκη ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των Ευρωπαίων πολιτών πάνω στα γλωσσικά ζητήματα, καθώς και η υπεράσπιση των ευρωπαϊκών γλωσσών, ακόμα και όταν ομιλούνται από μικρότερους  σε πληθυσμό λαούς.