Αρσάκεια Ιωαννίνων
001  a junior high school arsakeio codeweek school label official
Στις 10 Μαΐου 2017 πραγματοποιήθηκε από τα Αρσάκεια Γυμνάσια Ψυχικού δίωρη εκδήλωση αφιερωμένη στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αφορμή για την πραγματοποίηση τής εκδήλωσης αποτέλεσε η Ημέρα τής Ευρώπης (9 Μαΐου) και η ολοκλήρωση τού ετήσιου προγράμματος «Σκέφτομαι και δρω ως ενεργός Ευρωπαίος πολίτης» (Δίκτυο Σχολείων Β΄ Αθήνας «ΣΗ.ΜΑ.-Α.Ε.Π.»), το οποίο υλοποίησαν οι μαθητές τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου.
Η εκδήλωση ξεκίνησε με το ρητορικό δρώμενο «Ανοίγουμε το μυαλό και την αγκαλιά μας στους πρόσφυγες». Μέσα από δραματοποιημένα κείμενα («Μονόλογοι από το Αιγαίο» – Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και Ύπατη Αρμοστεία για τους Πρόσφυγες), αλλά και αυθόρμητους λόγους και ημερολόγια που συνέγραψαν οι ίδιοι οι μαθητές, καθώς και συνοδευτικό βίντεο, παρουσιάστηκε με παραστατικό τρόπο η πραγματικότητα τού προσφυγικού ζητήματος, οι αντιδράσεις και οι προτάσεις των μαθητών.
Στη συνέχεια, μαθητές τής χορωδίας τού Απογευματινού Μουσικού Ομίλου των Αρσακείων Δημοτικών Ψυχικού, υπό τη διεύθυνση τής καθηγήτριας Μουσικής κ. Βάιας Παπαγιαννοπούλου, τραγούδησαν την «Ωδή στη χαρά» τού Μπετόβεν, που αποτελεί τον ύμνο τής Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αμέσως μετά έλαβε τον λόγο ο επίσημος καλεσμένος ο κ. Μιχάλης Παπαγιάννης, υπεύθυνος Οικονομικών και Διοικητικών Υποθέσεων τής Αντιπροσωπίας τής Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, ο οποίος απηύθυνε σύντομο χαιρετισμό, μετέφερε στους μαθητές τις πλούσιες εμπειρίες και τα συναισθήματά του από την πολυετή ενασχόλησή του με τα ευρωπαϊκά θέματα και ανέλυσε τους λόγους για τους οποίους καθίσταται σήμερα περισσότερο από ποτέ επιτακτική η ανάγκη να συνεχίσει η χώρα μας να αποτελεί κομμάτι τού ευρωπαϊκού οικοδομήματος.
Στο δεύτερο μέρος τής εκδήλωσης, μαθητές τού τμήματος Γ΄γ τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου έλαβαν μέρος σε ένα δραματοποιημένο debate, κατά τη διάρκεια τού οποίου «διασταύρωναν τα ξίφη τους» ως αντιπρόσωποι ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων. Ο καθένας από τους συμμετέχοντες υπερασπίστηκε με σθένος το έργο και τη σπουδαιότητα τού οργάνου που εκπροσωπούσε, αμφισβήτησε την αξία των άλλων και συνέβαλε στην εξαγωγή τού συμπεράσματος ότι όλα τα θεσμικά ευρωπαϊκά όργανα διαδραματίζουν τον δικό τους ξεχωριστό ρόλο στην εύρυθμη λειτουργία τής Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στη συνέχεια, μαθητές των τμημάτων Γ΄β και Γ΄δ αφηγήθηκαν, με ύφος άκρως πειστικό και υποβλητικό, προφίλ «εικονικών Ευρωπαίων πολιτών» συγκεκριμένης εθνικής προέλευσης, ηλικίας και εργασιακής κατάστασης. Κάθε προφίλ περιλάμβανε σύντομη παρουσίαση των επιτευγμάτων και των μελλοντικών στόχων τού εικονικού ατόμου σε σχέση με τις πολιτικές που εφαρμόζει η Ευρωπαϊκή Ένωση για να διευκολύνει τη ζωή των Ευρωπαίων πολιτών. Οι μαθητές που παρουσίασαν τις ανωτέρω βιωματικές δράσεις υπήρξαν στην ουσία εκπρόσωποι ομάδων στις οποίες εργάστηκαν όλοι οι μαθητές τού τμήματός τους, επί ένα μήνα, κατά τη διάρκεια τού μαθήματος τής Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής.
Έπειτα, μαθητές τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού παρουσίασαν, με επιστημονικό και τεκμηριωμένο τρόπο, μεγάλο μέρος των αποτελεσμάτων έρευνας, σκοπός τής οποίας ήταν η διερεύνηση των στάσεων των μαθητών τής Γ΄ τάξης απέναντι σε ποικίλα θέματα και τομείς που αφορούν στη συμμετοχή της χώρας μας στο ευρωπαϊκό οικοδόμημα. Τα σημαντικότερα ευρήματα τής έρευνας αυτής, που διεξήχθη τον Δεκέμβριο τού 2016, ήταν ότι οι περισσότεροι μαθητές έχουν θετικά συναισθήματα απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πιστεύουν ότι σωστός πολίτης είναι εκείνος που ενδιαφέρεται όχι μόνο για το τι συμβαίνει στη χώρα του αλλά και στην Ευρώπη.
Στο πλαίσιο τού προγράμματος και στο μάθημα τής Νεοελληνικής Γλώσσας οι μαθητές τού τμήματος Γ΄γ τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου ασχολήθηκαν με τις αξίες αλλά και με τα στερεότυπα που επικρατούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν, ενδεικτικά, κείμενα των μαθητών που ανέλυαν τις αξίες που θεμελιώνουν το ευρωπαϊκό οικοδόμημα και πρότειναν τρόπους να τις ενσωματώσουμε και στην καθημερινότητά μας. Μέλη τού Ρητορικού Ομίλου των Αρσακείων Γυμνασίων Ψυχικού ανέπτυξαν απόψεις, με αφορμή σχετικό βίντεο, για τις συνέπειες των στερεοτύπων και το πώς πρέπει να τα αντιμετωπίζουμε και να τα αποφεύγουμε.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με μαθητές τού Ομίλου MUN (Μαθητικού Μοντέλου Ηνωμένων Εθνών), οι οποίοι παρουσίασαν στα Αγγλικά προσομοίωση συνεδρίασης τού Ευρωπαϊκού Συμβουλίου με θέμα τις μεταβολές στο Σύμφωνο Σένγκεν και τα σύνορα των ευρωπαϊκών χωρών. Οι μαθητές, εκπροσωπώντας διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, εξέφρασαν με τεκμηριωμένο τρόπο την πολιτική στάση αυτών των χωρών απέναντι στους πρόσφυγες και επεσήμαναν την ανάγκη λήψης αυστηρότερων μέτρων ως προς τον έλεγχο και τη μετακίνηση προσφύγων προς την Ευρώπη.
Την εκδήλωση παρακολούθησε και η συντονίστρια τού Δικτύου «ΣΗ.ΜΑ.-Α.Ε.Π.» κ. Βίκυ Κοντογεωργάκου. Προσκεκλημένοι και μαθητές σχολίασαν με ενθουσιασμό τις αλλαγές και την ποικιλία τής εκδήλωσης, καθώς και τα ουσιαστικά ζητήματα που ανέδειξε, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον και προβληματίζοντας το κοινό.
Υπεύθυνοι καθηγητές για την υλοποίηση τού προγράμματος ήταν οι κ. Π. Κατηνιώτης, Β. Λουτριανάκη και Μ. Μαρίν, ενώ στην προετοιμασία τής εκδήλωσης συνέβαλε και η κ. Σουφλιά.




Αναγγελίες Α' Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού

Μάρτιος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 9 1 2
week 10 3 4 5 6 7 8 9
week 11 10 11 12 13 14 15 16
week 12 17 18 19 20 21 22 23
week 13 24 25 26 27 28 29 30
week 14 31